logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Dizajn w przestrzeni publicznej zimą

   17.02.2021, przeczytano 2550 razy
ilustracja

W zimowej aurze można zobaczyć trzy nowe realizacje Traffic Design, a dla tych, którzy śnieżne, wietrzne i mroźne dni spędzają raczej w domowym zaciszu TD przygotował opowiadanie Salci Hałas w interpretacji Piernikowskiego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/dizajn-w-przestrzeni-publicznej-zima,390270,artykul.html

Pod koniec ubiegłego roku w przestrzeni publicznej pojawiły się 3 nowe realizacje artystyczne: dwa neony oraz ilustracyjny szyld przedszkola.

Neon zaprojektowany przez studio Full Metal Jacket jest jedną z instalacji artystycznych, które zostały przygotowane na Biennale Dizajnu i Sztuki Miejskiej 2020. Wkrótce dołączą do nich jeszcze dwie rzeźby i seria artystycznych obiektów uniemożliwiających parkowanie na terenach zielonych.

ilustracjastrzałka

Neon rozświetla przejście pod budynkami bibliotek przy ul. Biskupa Dominika na Wzgórzu Świętego Maksymiliana. O historiach i legendach dotyczących ludzi i zwierząt zamieszkujących tę dzielnicę można przeczytać w opowiadaniu Salci Hałas „Mgła”. Opowiadanie jest też dostępne do słuchania za darmo na platformie YouTube oraz w serwisie Audioteka. Tekst zinterpretował raper i wokalista Piernikowski.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

– Punktem wyjścia do pracy artystów podczas Biennale było opowiadanie Salci Hałas „Mgła”. Jego wersja audio stała się jednocześnie jedną z realizacji artystycznych – mówi Monika Domańska.

Dwie realizacje w Śródmieściu to neon w bramie przy ulicy Armii Krajowej oraz nowy szyld ilustracyjny wykonany w technice metaloplastyki na fasadzie Przedszkola nr 16. Obydwa projekty powstały w ramach długoterminowego projektu tworzenia dizajnu w przestrzeni publicznej realizowanego wraz z Miastem Gdynia.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Traffic Design zachęca także do oglądania gdyńskich murali i sztuki w przestrzeni publicznej w zimowej aurze, dzięki której prace mogą wybrzmieć w zupełnie nowy sposób.

Źródło: Stowarzyszenie Traffic Design

www.trafficdesign.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Postrzeganie smaku płynów w różnych kolorach w zależności od kraju i płci
Najnowsze badania naukowców wskazują, że kolor napoju wpływa na postrzeganie przez nas jego smaku, nawet jeśli skład pozostaje niezmieniony. Co ciekawe, udowodniono, że w zależności od kraju pochodzenia respondentów mają oni inne skojarzenia z napojami w różnych kolorach – Polacy częściej interpretują pomarańczowe napoje jako słodkie lub kwaśne,...
Trendy w eventach korporacyjnych 2025
Wydarzenia firmowe to dziś jedno z najpotężniejszych narzędzi komunikacji. Angażują wszystkie zmysły uczestników, oferując unikalne doświadczenie interakcji z marką i zespołem. Obecnie eventy korporacyjne wykraczają daleko poza standardową imprezę z headlinerem – stają się strategicznym zasobem dla firmy, jej kultury i employer brandingu.
Opakowania AI-friendly: czytelne także dla algorytmów
Jedną z podstawowych ról opakowania, oprócz przechowywania i transportowania, jest jego atrakcyjność wizualna, dzięki której produkt wyróżnia się na półce, przyciąga uwagę klienta i skłania do zakupu. Opakowanie pełni jednak dużo więcej funkcji, a poza konsumentem powinno być czytelne także dla algorytmów. Mowa o sztucznej inteligencji, która stosowana w systemach do...
Masz wrażenie, że Twoi klienci działają irracjonalnie? Przeceniają drobne nagrody, a te odroczone w czasie, nawet znacznie większe, ich nie kuszą? A może z jakiegoś powodu nagle zwiększają częstotliwość zakupów, nawet jeśli nie proponujesz im specjalnych zniżek? To nie magia, to psychologia! Poznaj efekty psychologiczne rządzące naszymi decyzjami zakupowymi i dowiedz...
Masowa korespondencja wciąż istotna w dobie cyfryzacji
Choć cyfryzacja dynamicznie zmienia sposób komunikacji, a liczba przesyłek listowych ogółem maleje, są obszary, w których tradycyjna korespondencja pozostaje nieodzownym narzędziem komunikacji. Z danych niezależnego operatora pocztowego Speedmail wynika, że największe wolumeny nadal generują branże: bankowa, telekomunikacyjna i windykacyjna, gdzie papierowe listy...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764