logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Dlaczego branża ubezpieczeniowa potrzebuje modelu Omnichannel?

  PR 25.09.2019, przeczytano 221 razy

Omnichannel nie jest tylko pojęciem branżowym. Ubezpieczyciele w coraz większym stopniu zwracają się ku spersonalizowanym i wielokanałowym doświadczeniom, zapewniając klientom bezproblemową obsługę w każdym kanale, który wykorzystują do komunikacji: od wizyt w biurze i rozmów telefonicznych po odwiedziny stron internetowych, aplikacji na urządzeniach mobilnych i wielu innych. Korzyści płynące z tego podejścia są dwojakie: zarówno przyciągają, jak i zatrzymują klientów o wysokich wymaganiach w zakresie technologii cyfrowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/dlaczego-branza-ubezpieczeniowa-potrzebuje-modelu-omnichannel,384094,artykul.html

Co to jest Omnichannel?

Często terminy „cross-channel", „multichannel" i „omnichannel" są używane zamiennie, ale każdy z nich ma swoje unikalne atrybuty i stwarza inne doświadczenie konsumenckie.

  • Cross-channel oznacza, że konsument może korzystać z dwóch kanałów, aby osiągnąć cel.
  • Multichannel oznacza posiadanie wielu kanałów do interakcji, ale nie są one zintegrowane.
  • Omnichannel oferuje konsumentom zintegrowane i bezproblemowe działanie we wszystkich kanałach.

Dlaczego ma to znaczenie dla ubezpieczycieli? Niektóre sektory, takie jak detaliczny, od dawna czerpią korzyści z modelu omnichannel. Ich wejście w ten obszar sprzedaży i obecności marki podniosło świadomość konsumentów. Istnieją dwa główne czynniki motywujące ten trend: konieczność poprawy efektywności i dystrybucji, a także oczekiwania cyfrowe konsumentów.

Poprawa wydajności i dystrybucji

Ze względu na wysokie koszty ogólne, w tym biur i personelu, ubezpieczyciele muszą maksymalizować swoje kanały cyfrowe, a jednocześnie wykorzystywać dane klientów w celu zwiększenia konwersji i rozwoju swojej działalności. Firmy, których podejście omnichannel koncentruje się na doświadczeniach klientów, odnotowują wyższe i szybsze poziomy wzrostu niż te, które tego nie robią. Zapewnienie konsumentom solidnego, wielokanałowego doświadczenia wymaga zaangażowania w regularne szkolenia pracowników, właściwe zarządzanie danymi docierającymi z różnych kanałów oraz utrzymywanie efektywnej komunikacji.

Omnichannel umożliwia również klientom wypełnianie formularzy po ich wcześniejszym porzuceniu. Dzięki temu nie stracą swoich danych i mogą łatwiej prosić o oferty. Może to spowodować większe zaangażowanie i wyższe współczynniki konwersji.

Czynniki ekonomiczne mają również wpływ na wyzwania związane z rozwojem, przed którymi stoją ubezpieczyciele, co oznacza, że ubezpieczyciele poszukują nowych sposobów generowania dochodów. Maksymalizacja rentowności kanałów poprzez inteligentniejsze polityki marketingowe i sprzedażowe powinna prowadzić do zwiększenia współczynnika konwersji. Automatyzacja i cyfryzacja będą miały coraz większe znaczenie dla osiągnięcia lepszych wskaźników efektywności sprzedaży. Technologie związane z analizą danych, a także wpływ sieci społecznościowych i technologii mobilnych będą motorem napędowym dla przyszłości transakcji.

Spełnienie oczekiwań konsumentów w zakresie technologii cyfrowej

Głównym czynnikiem napędowym tej zmiany jest demografia. Pokolenie Millenialsów stanowi przyszłość ubezpieczeń. Wyrosło ono w świecie, który pozwala im kupować produkty i usługi natychmiast za pośrednictwem dowolnego kanału lub urządzenia. Według sondażu Pew Research Center, 51% dorosłych Amerykanów wykorzystało swoje urządzenie mobilne do dokonania zakupu online, a 45% „korzystało ze swoich telefonów w sklepie, aby wyszukać recenzje online lub spróbować znaleźć lepszą cenę za coś, co zamierzają kupić". Jest to nowa norma w zakresie przeprowadzania transakcji niezależnie od branży.

Jeśli ubezpieczyciele nie są w stanie zaoferować swoim klientom idealnego doświadczenia cyfrowego w zakresie dostępności do polis i zarządzanie nimi, wielu z nich zwróci się do firm, które przykładają większą uwagę na doświadczenia klientów. Pokolenie Millenialsów kontaktuje się ze swoimi ubezpieczycielami poprzez sieci społecznościowe i telefonię komórkową dwa razy częściej niż inni klienci. Jednak te interakcje niekoniecznie przekładają się na pozytywne doświadczenia. W rzeczywistości ocena satysfakcji, jaką pokolenie Millenialsów odnotowuje ze swoich doświadczeń z ubezpieczycielami, jest zazwyczaj niższa niż w przypadku innych klientów, co sugeruje, że to pokolenie ma większe oczekiwania co do jakości usługi oczekiwanej za pośrednictwem kanałów cyfrowych.

Zachowania klientów się zmieniają. Wykorzystanie wielu kanałów w celu dokonania jednego zakupu szybko staje się normą i ważne jest, aby towarzystwa ubezpieczeniowe wprowadziły innowacje w celu spełnienia tej nowej przesłanki. Mimo że zakłócenia w funkcjonowaniu rynku cyfrowego są już odczuwalne, tradycyjny sektor ubezpieczeniowy musi priorytetowo traktować spełnianie oczekiwań nowych klientów zorientowanych na technologie cyfrowe. Model Omnichannel pozwoli ubezpieczycielowi na utrzymanie konkurencyjności, klientów i ułatwi rozwój. Zapotrzebowanie na doświadczenia wielokanałowe będzie jeszcze większe w miarę jak pokolenie Millenialsów zacznie dorastać do potrzeb ubezpieczeniowych.

Źródło: Liferay

www.liferay.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Marketing zapachowy w placówkach opieki zdrowotnej
Umiejętna aromatyzacja pomieszczeń w placówkach medycznych, może pomóc pacjentom w szybszym powrocie do zdrowia, a personel pobudzić do bardziej efektywnej pracy i tym samym lepszej opieki nad podopiecznymi. Jakie zapachy sprawdzą się najlepiej w kreacji przyjemnego i odprężającego otoczenia?
Mitologiczne smoki i Wiedźmin a prawo autorskie
Andrzej Sapkowski, polski pisarz fantasy, twórca sagi o Wiedźminie, najczęściej po Stanisławie Lemie  tłumaczony polski autor fantastyki, stał się bardzo popularnym twórcą - netfliksowski serial „Wiedźmin”, gra oparta na przygodach Geralta z Riwii czy w końcu bardzo sprawny marketing sprawiły, że jego książki trafiły właśnie na prestiżową listę bestsellerów "New...
Pieczątka wcale nie musi być nudna
Czy zdajecie Sobie sprawę, że odbicie Waszej pieczątki, może być bardzo skutecznym nośnikiem reklamowym? To czysty marketing, o ile zadacie Sobie trud, żeby było na niej logo, adres Waszej strony internetowej czy profilu na social media, Facebook, Instagram lub innego. No i wszystkie najważniejsze dane opracowane w czytelny sposób.
Opakowanie kluczem do serc klientów
Walentynki to, obok Bożego Narodzenia i Wielkanocy, najbardziej dochodowe święto w Polsce. Według wyliczeń analityków Open Finance w ubiegłym roku każdy Polak wydał na nie średnio 277 złotych. Wyjątkowo chętnie klienci kupują wtedy m.in. czekoladki i inne produkty opatrzone serduszkami czy różami. O zakupie decyduje w takich przypadkach nie tylko promocja czy...
Sześć sklepów internetowych działających na platformie Shoper zostało laureatami ostatniej edycji rankingu serwisu Opineo zbierającego oceny nadawane e-sklepom przez klientów. Ekspertka ze sklepu Xiaomi-Poland.pl, który znalazł się w czołówce w kategorii “Telefony”, opowiada, jak pozyskiwać pozytywne opinie i dlaczego to takie ważne dla...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764