logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Dlaczego kampanie digital potrzebują programmatic audio

  PR 22.05.2019, przeczytano 301 razy
Autor - Agata Pospiszył, Xaxis Director, GroupM

Reklamy cyfrowe pozwalają marketerom łatwiej dotrzeć do odbiorców. W teorii współczesny konsument spędza w sieci sześć godzin dziennie, a tylko w Polsce ze smartfonów ze stałym dostępem do Internetu korzystają 22 miliony użytkowników. To generuje wyzwania. Jakie?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/dlaczego-kampanie-digital-potrzebuja-programmatic-audio,382564,artykul.html

Obeznani z technologiami cyfrowymi użytkownicy stali się mistrzami wielozadaniowości i przyzwyczaili się do technik używanych przez twórców reklam. Oznacza to, że standardowe reklamy display czasami nie wystarczają. Skuteczne przyciągnięcie uwagi wymaga od marketerów opracowywania komunikatów, które zarezonują z odbiorcami, docierając do nich poprzez istotne ilości szumu informacyjnego.

Sprawienie, by odbiorcy wsłuchali się w nasze treści, wymaga innowacyjnego podejścia do typowego elementu reklam — dźwięku dostarczonego w modelu programatycznym.

Podłączenie się do cyfrowej ewolucji reklam audio

Programatyczne kampanie audio nie są niczym nowym. Idea automatycznego dobierania dźwięku zyskała na popularności, gdy w 2017 roku serwis Spotify udostępnił bibliotekę utworów za pośrednictwem otwartej wymiany. Ten gigant usług streamingowych ogłosił, że do połowy 2018 roku zyski z materiałów programatycznych stanowiły 20% całkowitego przychodu firmy. Jednakże na wielu rynkach ta możliwość nie została jeszcze w pełni wykorzystana.

Jest to spowodowane różnymi czynnikami. Niektórzy twierdzą, że wolne tempo rozwoju tej gałęzi reklamy bierze się z jej błędnego zrozumienia. Wielu twórców reklam jeszcze nie zdało sobie sprawy, że transformacja cyfrowa rozwiązała wiele starych problemów dotyczących materiałów audio, na przykład ograniczoną możliwość dokonywania pomiarów czy kwestie infrastruktury sprzedaży. Inni uważają natomiast, że rozwój regionalny wiąże się z pewnymi ograniczeniami, a niska świadomość korzyści, jakie mogą przynieść reklamodawcom kampanie audio, sprawia, że marki nie wykorzystują ich na szerszą skalę.

Jakie korzyści zapewnia model programmatic audio?

W Polsce 70% konsumentów — czyli 22 miliony osób — codzienne słucha radia, a jeden na pięciu użytkowników Internetu regularnie słucha podcastów. Oznacza to, że szeroko rozumiane audio to medium o ogromnym, wielokanałowym zasięgu, a jego różnorodność dodatkowo podnosi jego wartość. W przeciwieństwie do mediów wizualnych dźwięk nie ogranicza wykonywania innych czynności. Odbiorcy mogą konsumować treść w dowolnym miejscu i w dowolnym czasie, na przykład w pracy lub na siłowni. Ponadto poprzez reklamy audio można budować z konsumentami więź emocjonalną za pośrednictwem wciągających treści i wywoływać uczucia, które z nimi zarezonują.

W połączeniu z inteligentną technologią programatyczną dźwięk daje twórcom reklam możliwość zwiększania zaangażowania na poziomie indywidualnego odbiorcy. Korzystając ze szczegółowych danych o zachowaniach odbiorców, które dostarczają platformy audio, twórcy reklam mogą w czasie rzeczywistym dostosować cele kampanii do specyficznych nawyków odbiorców, aby nawiązać z nimi głębszą, osobistą więź. Na przykład dzięki informacjom o historii odsłuchiwania możliwe jest ustalenie, kiedy dany użytkownik zazwyczaj włącza playlistę do ćwiczeń, i przesłanie mu komunikatów dostosowanych do tego kontekstu. Co więcej, fakt, że większość osób konsumuje treści audio za pośrednictwem urządzeń mobilnych, daje możliwość wykorzystania danych dotyczących lokalizacji. Można przesyłać reklamy zachęcające do odwiedzenia sklepu mijanego podczas słuchania porannego podcastu lub programu radiowego. Dzięki danym i natychmiastowemu targetowaniu reklama audio może być nie tylko dostarczana w modelu addressable, ale ma też szansę stać się paliwem dla wyższych zwrotów z inwestycji i sposobem na osiąganie pożądanych rezultatów. Na przykład: klient z branży retail wybiera spersonalizowany wskaźnik KPI, bazujący na konkretnych, wymiernych rezultatach, aby zwiększyć liczbę osób odwiedzających jego flagowy sklep. Wyposażeni w dane o zasięgu kampanii oraz o ruchu klientów w sklepie marketerzy mogą wykazać bezpośrednią korelację między swoimi działaniami a wzrostem liczby wizyt.

Co przyniesie przyszłość?

Audio ciągle się zmienia. Dzięki transformacji cyfrowej wkracza w nową złotą erę, w której zróżnicowanie technologiczne pozwala odbiorcom słuchać, czego chcą, tam, gdzie chcą, korzystając z rozmaitych kanałów cyfrowych i offline. Obecnie reklama programmatic audio jest na wczesnym etapie rozwoju. Jednakże automatyzacja stanie się niewątpliwie dominującą metodą handlu mediami. Kampanie oparte na algorytmach będą wówczas standardem również w przypadku treści audio.

Dla myślących przyszłościowo marketerów oznacza to, że już najwyższy czas dostrzec potencjał, jaki niosą ze sobą komunikaty oparte na danych, publikowane w czasie rzeczywistym. Precyzyjnie zaplanowane czasowo reklamy, które docierają do odbiorców w idealnym momencie, niebawem będą jedynym sposobem przykucia ich uwagi w natłoku przekazów. Zatem, jeśli twórcy reklam chcą, aby odbiorcy ich słuchali, powinni szybko dołączyć do dźwiękowej rewolucji.

Źródło: GroupM

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

7 rozwiązań dla e - commerce, które zwiększą efektywność biznesu
Optymalizacja kluczowych procesów w branży eCommerce wymaga doboru odpowiednich narzędzi do wspierania działań biznesowych. Pozwalają one m.in. polepszyć obsługę klienta, zaoszczędzić czas, zwiększyć efektywność, czy nawet skalę sprzedaży. Oto przegląd najbardziej pomocnych narzędzi dla branży eCommerce.
Światło

Typografia na co dzień (6): Światło

Ist­nieje wśród typo­gra­fów prze­ko­na­nie, iż na osta­teczną czy­tel­ność i piękno składu wpływ mają nie tyle obiekty wydru­ko­wane, co prze­strzeń pomię­dzy nimi. Podob­nie jak pustka jest pod­stawą formy, świa­tło  pomię­dzy wier­szami, wyra­zami i zna­kami jest pod­stawą typo­gra­fii. Idąc tym tro­pem, zaj­miemy się dziś odstę­pami...
Jak powstała nowa odsłona Pracuj.pl?
Użytkownicy Pracuj.pl od kilku tygodni korzystają z nowej strony głównej serwisu. Oferuje ona, oprócz zmienionego wyglądu, m.in. lepszą personalizację proponowanych ofert pracy, szybki i sprawny dostęp do ogłoszeń, lepsze dostosowanie strony do urządzeń mobilnych oraz nową wyszukiwarkę. Jak przebiegały prace nad tym projektem? Co zadecydowało o jego kształcie? O...
Internet nie zapomina? Google i prawo do bycia zapomnianym
Każdy obywatel Unii ma prawo złożyć do Google wniosek o usunięcie z wyników informacji uznanych przez niego za nieaktualne lub nieprawdziwe, a których punktem wyjścia jest jego imię i nazwisko. Jak „prawo do zapomnienia” zmieni internetowy krajobraz?
Sztuczna inteligencja wkracza do sklepów
Internetowe witryny, które pozwalają „przymierzyć” akcesoria online, reklamy dostosowane do upodobań, czy haseł wypisywanych do wyszukiwarki przez konsumentów to tylko niektóre dowody na to, że świat wirtualny wrósł już w naszą rzeczywistość. Znaczenie online’u rośnie, a rozwiązania w nim stosowane zaczynają wkraczać także do offline, coraz bardziej zmieniając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764