logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Dlaczego kampanie digital potrzebują programmatic audio

  PR 22.05.2019, przeczytano 1203 razy
Autor - Agata Pospiszył, Xaxis Director, GroupM

Reklamy cyfrowe pozwalają marketerom łatwiej dotrzeć do odbiorców. W teorii współczesny konsument spędza w sieci sześć godzin dziennie, a tylko w Polsce ze smartfonów ze stałym dostępem do Internetu korzystają 22 miliony użytkowników. To generuje wyzwania. Jakie?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/dlaczego-kampanie-digital-potrzebuja-programmatic-audio,382564,artykul.html

Obeznani z technologiami cyfrowymi użytkownicy stali się mistrzami wielozadaniowości i przyzwyczaili się do technik używanych przez twórców reklam. Oznacza to, że standardowe reklamy display czasami nie wystarczają. Skuteczne przyciągnięcie uwagi wymaga od marketerów opracowywania komunikatów, które zarezonują z odbiorcami, docierając do nich poprzez istotne ilości szumu informacyjnego.

Sprawienie, by odbiorcy wsłuchali się w nasze treści, wymaga innowacyjnego podejścia do typowego elementu reklam — dźwięku dostarczonego w modelu programatycznym.

Podłączenie się do cyfrowej ewolucji reklam audio

Programatyczne kampanie audio nie są niczym nowym. Idea automatycznego dobierania dźwięku zyskała na popularności, gdy w 2017 roku serwis Spotify udostępnił bibliotekę utworów za pośrednictwem otwartej wymiany. Ten gigant usług streamingowych ogłosił, że do połowy 2018 roku zyski z materiałów programatycznych stanowiły 20% całkowitego przychodu firmy. Jednakże na wielu rynkach ta możliwość nie została jeszcze w pełni wykorzystana.

Jest to spowodowane różnymi czynnikami. Niektórzy twierdzą, że wolne tempo rozwoju tej gałęzi reklamy bierze się z jej błędnego zrozumienia. Wielu twórców reklam jeszcze nie zdało sobie sprawy, że transformacja cyfrowa rozwiązała wiele starych problemów dotyczących materiałów audio, na przykład ograniczoną możliwość dokonywania pomiarów czy kwestie infrastruktury sprzedaży. Inni uważają natomiast, że rozwój regionalny wiąże się z pewnymi ograniczeniami, a niska świadomość korzyści, jakie mogą przynieść reklamodawcom kampanie audio, sprawia, że marki nie wykorzystują ich na szerszą skalę.

Jakie korzyści zapewnia model programmatic audio?

W Polsce 70% konsumentów — czyli 22 miliony osób — codzienne słucha radia, a jeden na pięciu użytkowników Internetu regularnie słucha podcastów. Oznacza to, że szeroko rozumiane audio to medium o ogromnym, wielokanałowym zasięgu, a jego różnorodność dodatkowo podnosi jego wartość. W przeciwieństwie do mediów wizualnych dźwięk nie ogranicza wykonywania innych czynności. Odbiorcy mogą konsumować treść w dowolnym miejscu i w dowolnym czasie, na przykład w pracy lub na siłowni. Ponadto poprzez reklamy audio można budować z konsumentami więź emocjonalną za pośrednictwem wciągających treści i wywoływać uczucia, które z nimi zarezonują.

W połączeniu z inteligentną technologią programatyczną dźwięk daje twórcom reklam możliwość zwiększania zaangażowania na poziomie indywidualnego odbiorcy. Korzystając ze szczegółowych danych o zachowaniach odbiorców, które dostarczają platformy audio, twórcy reklam mogą w czasie rzeczywistym dostosować cele kampanii do specyficznych nawyków odbiorców, aby nawiązać z nimi głębszą, osobistą więź. Na przykład dzięki informacjom o historii odsłuchiwania możliwe jest ustalenie, kiedy dany użytkownik zazwyczaj włącza playlistę do ćwiczeń, i przesłanie mu komunikatów dostosowanych do tego kontekstu. Co więcej, fakt, że większość osób konsumuje treści audio za pośrednictwem urządzeń mobilnych, daje możliwość wykorzystania danych dotyczących lokalizacji. Można przesyłać reklamy zachęcające do odwiedzenia sklepu mijanego podczas słuchania porannego podcastu lub programu radiowego. Dzięki danym i natychmiastowemu targetowaniu reklama audio może być nie tylko dostarczana w modelu addressable, ale ma też szansę stać się paliwem dla wyższych zwrotów z inwestycji i sposobem na osiąganie pożądanych rezultatów. Na przykład: klient z branży retail wybiera spersonalizowany wskaźnik KPI, bazujący na konkretnych, wymiernych rezultatach, aby zwiększyć liczbę osób odwiedzających jego flagowy sklep. Wyposażeni w dane o zasięgu kampanii oraz o ruchu klientów w sklepie marketerzy mogą wykazać bezpośrednią korelację między swoimi działaniami a wzrostem liczby wizyt.

Co przyniesie przyszłość?

Audio ciągle się zmienia. Dzięki transformacji cyfrowej wkracza w nową złotą erę, w której zróżnicowanie technologiczne pozwala odbiorcom słuchać, czego chcą, tam, gdzie chcą, korzystając z rozmaitych kanałów cyfrowych i offline. Obecnie reklama programmatic audio jest na wczesnym etapie rozwoju. Jednakże automatyzacja stanie się niewątpliwie dominującą metodą handlu mediami. Kampanie oparte na algorytmach będą wówczas standardem również w przypadku treści audio.

Dla myślących przyszłościowo marketerów oznacza to, że już najwyższy czas dostrzec potencjał, jaki niosą ze sobą komunikaty oparte na danych, publikowane w czasie rzeczywistym. Precyzyjnie zaplanowane czasowo reklamy, które docierają do odbiorców w idealnym momencie, niebawem będą jedynym sposobem przykucia ich uwagi w natłoku przekazów. Zatem, jeśli twórcy reklam chcą, aby odbiorcy ich słuchali, powinni szybko dołączyć do dźwiękowej rewolucji.

Źródło: GroupM

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Marka Nerf w gamingu
Wyrzutnie NERF to obecnie jedne z najpopularniejszych zabawek cieszące się uznaniem wielu dzieci. Wpisując się w trendy oraz bacznie obserwując prężnie rozwijający się rynek gamingowy, marka NERF zdecydowała się na komunikację do młodych osób, właśnie poprzez dedykowane aktywacje w tym obszarze.
Wyeliminowanie tzw. ciasteczek, czyli plików cookie, to bardzo duża zmiana na rynku reklamy. Działanie zmierza do zagwarantowania internautom większej anonimowości i prywatności. Czy sprawi, że marketing, który znamy, odejdzie w niepamięć?
Technologie i marketing w e-commerce – wyzwania i trendy 2021
Dla wielu firm z branży e-commerce był to dobry czas. W ubiegłym roku aż 43 proc. zwiększyło przychody w porównaniu z 2019 rokiem. W dobie zwiększonego ruchu w sklepach on-line głównym wyzwaniem okazało się skuteczne dotarcie do klienta – zarówno na poziomie technologicznym jak i marketingowym. Tak wynika z Raportu Grupy K2: Technologie i marketing w e-commerce – wyzwania i...
FirebaseL Jak i po co komunikować się z  użytkownikem aplikacji mobilnej?
Firebase dla Google Analytics jest darmowym (w podstawowym pakiecie), opartym na chmurze narzędziem, które oprócz wsparcia zaplecza programistycznego, oferuje wiele możliwości dla marketingowców. Do funkcjonalności, które oferuje Firebase dla aplikacji mobilnych z punktu widzenia marketingowego należą między innymi: tworzenie linków dynamicznych, testy A/B, predykcje, zdalna...
Rola komunikacji w branży kosmetycznej
Budując własną markę, ważna jest nie tylko misja i wizja na przeprowadzone kampanie. Podstawą jest budowanie relacji, a najlepiej tych długofalowych. Być godnym zaufania, co będzie bronić dobrego imienia marki, a przy okazji zachęci potencjalnych klientów do skorzystania z naszych usług. Komunikacja stanowi podstawę wszelkich współprac biznesowych i po prostu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764