logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Dlaczego marka powinna znaleźć się na Instagramie?

  PR 06.02.2014, przeczytano 687 razy
ilustracjastrzałka

Wielu ludzi frazę „social media” jednomyślnie kojarzy z Facebookiem. Jest to jednak jedynie część większej całości. Warto poszerzyć dystrybucję swoich komunikatów o inne pola, zwłaszcza w dobie ograniczania zasięgów na platformie Zuckerberga. Dobrym ruchem dla marek wydaje się rozszerzenie działalności na Instagrama. Czy słusznie?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/dlaczego-marka-powinna-znalezc-sie-na-instagramie,20814,artykul.html

Na początek garść statystyk. Serwis, który powstał w 2010 roku, ma w tym momencie 150 milionów aktywnych użytkowników w miesiącu. Codziennie, loguje się tam przynajmniej 70% zarejestrowanych użytkowników. Do tej pory zamieszczono tam ok. 16 miliarda zdjęć, dziennie średnio 55 milionów. Co sekundę zdjęcia te zbierają ok. 8500 polubień.

Czemu więc nie skorzystać z tego medium do komunikacji naszej marki? Na ten pomysł wpadło już wiele firm, jednak wciąż jest to niezagospodarowany rejon. Instagram bowiem stał się znaczącą częścią mobilnego życia wielu użytkowników, zmieniając ich w tzw. instagram junkie, czyli osoby uzależnione od dzielenia się swoim życiem na tej platformie.

Mimo, że perspektywa skorzystania z takiej bazy jest kusząca, warto pamiętać o regułach panujących na tym portalu – komentuje Bartłomiej Pałacki, Social Media Manager GRUPA 365 NET – Przede wszystkim Instagram nie jest przedłużeniem naszej działalności na Facebooku. Oczywiście – można i należy nawet łączyć te platformy w strategii komunikacyjnej – jednak treści które zamieszczamy, powinny się od siebie znacząco różnić. Facebook jest przede wszystkim nastawiony na informacje, natomiast Instagram na wrażenia, sprzedawanie emocji. - dodaje.

Instagram przede wszystkim sprawdza się również jako wsparcie komunikacyjne dla organizowanych przez markę eventów. Facebook bowiem bardzo ogranicza zasięgi postów, które zamieszczane są po kolei w małych odstępach czasu, natomiast na Instagramie nie ma tego problemu. Kolejną jego zaletą jest zdecydowanie lepsza responsywność jeśli chodzi o hashtagi, które na Facebooku się nie sprawdziły. Instagram ma również wielką przyszłość jako aplikacja mobilna, gdyż jak wynika z raportu IAB, ze smartfonów korzysta już 6 milionów Polaków, a liczba ta w przeciągu roku znacząco się zwiększy.

Z pewnością nie są to informacje, obok których należy przejść obojętnie. Wynika z nich bowiem dobitnie, że rozszerzanie swojej promocji o ten serwis, zdecydowanie się opłaci i otworzy nowe drogi dla marketerów i specjalistów od social media, ponieważ o ile mówienie o końcu Facebooka w najbliższym czasie wydaje się przesadzone, o tyle nie zaszkodzi przygotować się na taką ewentualność zawczasu.

Źródło: GRUPA 365 NET

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Jak marki kuszą festiwalowiczów
Festiwale muzyczne przeżywają w Polsce prawdziwy rozkwit. Organizatorzy zaskakują nowatorskimi rozwiązaniami i konkurują w ściąganiu największych gwiazd. Na największych polskich festiwalach jak Pol’and’Rock, Open’er Festival czy Orange Warsaw Festival poziom organizacji jest na światowym poziomie. Ale zaplecze to nie wszystko.
Prawie połowa kupujących deklaruje, że wygląd strony jest jednym z najważniejszych czynników decydujących o ich postrzeganiu wiarygodności firmy.[1] Jak zatem budować uniwersalne projekty stron, które nie zginą w morzu im podobnych? Odpowiadają eksperci marki Shoper.
Jak uniknąć pracy za darmo jako freelancer?
Z najnowszego raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że 259 tys. polskich firm nie płaci swoim kontrahentom, a ich sumaryczne przeterminowane należności wynoszą 9,89 mld zł. Problemy z płatnościami w dużym stopniu dotykają niezależnych freelancerów, którzy w priorytetach płatności wielu firm plasują się na samym końcu. Jakie możliwości zabezpieczenia...
Slodkie o wyzwaniach klimatycznych i przyszłości czekolady
Nadchodzący Dzień Czekolady (7 lipca) jest doskonałą okazją do refleksji nad podejmowaniem bardziej zrównoważonych i proekologicznych praktyk w całym łańcuchu produkcji, a także konsumpcji czekolady. Wzrasta świadomość konieczności ochrony środowiska i walki ze zmianami klimatycznymi, co skłania producentów czekoladowych słodkości, do podejmowania działań na...
Przepis na... restaurację. Jak zaprojektować wnętrze ze smakiem?
Architektura jest sztuką użytkową, ale wcale to nie oznacza, że nie ma w niej miejsca na kreatywność. Wręcz przeciwnie – to właśnie prace, w których do głosu dochodzą pomysłowość i niczym nieskrępowana wyobraźnia mogą liczyć na sukces. Sekrety swoich projektów zdradza Kacper Gronkiewicz, znany architekt, autor wielu uznanych projektów wnętrz, w tym...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764