logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Dlaczego podcast to dobry sposób na promocję marki?

  PR 11.01.2022, przeczytano 709 razy

Promowanie marki może odbywać się na różne sposoby i poprzez różne kanały komunikacji. Poza mediami społecznościowymi i stroną internetową istnieją także inne formy przekazywania informacji o działaniach firmy. Jedną z nich może być na przykład podcast. W jaki sposób można go wykorzystać, aby wypromować daną markę?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/dlaczego-podcast-to-dobry-sposob-na-promocje-marki,394352,artykul.html

Podcasty w badaniach marketingowych

Social media, media własne, takie jak strona www czy kampanie outdoorowe – to mocno wyeksploatowane sposoby na reklamę i promocję marki. Właśnie dlatego warto sięgać po nowe kanały komunikacji, jakie dają media. Powszechne i chętnie słuchane stały się w ostatnim czasie podcasty.

Według przeprowadzonego badania Tandem Media „Słuchacz podcastów w Polsce 2020” wynika, że zasięg podcastów w zeszłym roku wzrósł o ok. 31% – łącznie daje to ok. 9 mln słuchaczy. Co więcej, 69% z nich akceptuje odcinki czy całe cykle, które są sponsorowane, natomiast  68% odbiorców nie ma nic przeciwko poleceniom zawartych w audycjach. 63% słuchaczy akceptuje natomiast fakt, że dany odcinek powstał we współpracy z marką. Właśnie z tego powodu warto wykorzystać podcast jako narzędzie do promocji firmy.

Podcasty inwestycyjne jako projekt edukacyjny

Wrocławska agencja Proste Kreuje postawiła na realizację nowego projektu edukacyjnego, właśnie w formie cyklu podcastów, który poświęcony został inwestowaniu. Pomysł narodził się przy wprowadzaniu na rynek jednej z marek klienta agencji. Podcast ten odpowiada na wiele trudnych pytań, szczególnie w okresie pandemii koronawirusa i panującej inflacji.. Dlaczego właśnie ta tematyka?

– Temat związany z inwestowaniem jest obecnie bardzo popularny. Wiele osób zastanawia się, gdzie i jak ulokować swoje fundusze zwłaszcza w okresie rosnącej inflacji. W związku z tym powstaje wiele pytań i wątpliwości, które podcasty pt. „Balans w inwestycji” rozwiewają. Przystępna forma i dawka rzetelnych, wartościowych informacji stanowi świetny punkt wyjścia dla każdego, kto chce zostać inwestorem – mówi Rafał Nowakowski, Prezes Cubeeco sp. z o.o.

Efekty promocji w formie cyklu podcastów

Głównym celem takiego rodzaju promocji jest pokazanie, że marka działa dla ludzi. Nie tylko skupia się na celach marketingowych, ale także zależy jej na edukacji swojej teraźniejszej lub przyszłej grupy docelowej. „Balans w inwestycji” to luźne rozmowy na najważniejsze tematy związane z lokowaniem kapitału w nieruchomości.

Specjaliści z branży opowiadają, jakie z ich doświadczenia rozwiązania najbardziej się sprawdzają, a także jak uniknąć ryzyka związanego z inwestowaniem. Gośćmi tych wirtualnych spotkań są eksperci związani pośrednio z marką lub pracujący przy nowoczesnej inwestycji turystycznej Balance Park. Dzięki temu mogą zaprezentować słuchaczom swoiste case study, a do tego dają się poznać w podcastach jako specjalistów w swojej dziedzinie.

– Podczas współpracy z Balance Park zależało nam na tym, aby osoby, które rozważają inwestycję w nieruchomości turystyczne, wiedziały, od czego zacząć i że nie musi to być trudny proces. Dzięki podcastom dowiadują się, jakie mają opcje i na co powinni zwrócić uwagę, krok po kroku. Dzięki temu nasz projekt jest nie tylko promocją inwestycji, z którą współpracujemy, ale również ogromną dawką przydatnej, merytorycznej wiedzy eksperckiej, gotowej do wdrożenia od zaraz – mówi Martyna Szadkowska, Head of Strategy w Proste Kreuje.

Cykl podcastów jest swego rodzaju kursem dla wszystkich, którzy zastanawiają się nad odpowiednią formą lokowania kapitału. Odbiorcy, słuchając wszystkich odcinków, są w stanie zdobyć całościową wiedzę potrzebną do tego, aby zacząć inwestować w nieruchomości turystyczne.

Źródło: Proste Kreuje

www.prostekreuje.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764