logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Dlaczego podcast to dobry sposób na promocję marki?

  PR 11.01.2022, przeczytano 482 razy

Promowanie marki może odbywać się na różne sposoby i poprzez różne kanały komunikacji. Poza mediami społecznościowymi i stroną internetową istnieją także inne formy przekazywania informacji o działaniach firmy. Jedną z nich może być na przykład podcast. W jaki sposób można go wykorzystać, aby wypromować daną markę?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/dlaczego-podcast-to-dobry-sposob-na-promocje-marki,394352,artykul.html

Podcasty w badaniach marketingowych

Social media, media własne, takie jak strona www czy kampanie outdoorowe – to mocno wyeksploatowane sposoby na reklamę i promocję marki. Właśnie dlatego warto sięgać po nowe kanały komunikacji, jakie dają media. Powszechne i chętnie słuchane stały się w ostatnim czasie podcasty.

Według przeprowadzonego badania Tandem Media „Słuchacz podcastów w Polsce 2020” wynika, że zasięg podcastów w zeszłym roku wzrósł o ok. 31% – łącznie daje to ok. 9 mln słuchaczy. Co więcej, 69% z nich akceptuje odcinki czy całe cykle, które są sponsorowane, natomiast  68% odbiorców nie ma nic przeciwko poleceniom zawartych w audycjach. 63% słuchaczy akceptuje natomiast fakt, że dany odcinek powstał we współpracy z marką. Właśnie z tego powodu warto wykorzystać podcast jako narzędzie do promocji firmy.

Podcasty inwestycyjne jako projekt edukacyjny

Wrocławska agencja Proste Kreuje postawiła na realizację nowego projektu edukacyjnego, właśnie w formie cyklu podcastów, który poświęcony został inwestowaniu. Pomysł narodził się przy wprowadzaniu na rynek jednej z marek klienta agencji. Podcast ten odpowiada na wiele trudnych pytań, szczególnie w okresie pandemii koronawirusa i panującej inflacji.. Dlaczego właśnie ta tematyka?

– Temat związany z inwestowaniem jest obecnie bardzo popularny. Wiele osób zastanawia się, gdzie i jak ulokować swoje fundusze zwłaszcza w okresie rosnącej inflacji. W związku z tym powstaje wiele pytań i wątpliwości, które podcasty pt. „Balans w inwestycji” rozwiewają. Przystępna forma i dawka rzetelnych, wartościowych informacji stanowi świetny punkt wyjścia dla każdego, kto chce zostać inwestorem – mówi Rafał Nowakowski, Prezes Cubeeco sp. z o.o.

Efekty promocji w formie cyklu podcastów

Głównym celem takiego rodzaju promocji jest pokazanie, że marka działa dla ludzi. Nie tylko skupia się na celach marketingowych, ale także zależy jej na edukacji swojej teraźniejszej lub przyszłej grupy docelowej. „Balans w inwestycji” to luźne rozmowy na najważniejsze tematy związane z lokowaniem kapitału w nieruchomości.

Specjaliści z branży opowiadają, jakie z ich doświadczenia rozwiązania najbardziej się sprawdzają, a także jak uniknąć ryzyka związanego z inwestowaniem. Gośćmi tych wirtualnych spotkań są eksperci związani pośrednio z marką lub pracujący przy nowoczesnej inwestycji turystycznej Balance Park. Dzięki temu mogą zaprezentować słuchaczom swoiste case study, a do tego dają się poznać w podcastach jako specjalistów w swojej dziedzinie.

– Podczas współpracy z Balance Park zależało nam na tym, aby osoby, które rozważają inwestycję w nieruchomości turystyczne, wiedziały, od czego zacząć i że nie musi to być trudny proces. Dzięki podcastom dowiadują się, jakie mają opcje i na co powinni zwrócić uwagę, krok po kroku. Dzięki temu nasz projekt jest nie tylko promocją inwestycji, z którą współpracujemy, ale również ogromną dawką przydatnej, merytorycznej wiedzy eksperckiej, gotowej do wdrożenia od zaraz – mówi Martyna Szadkowska, Head of Strategy w Proste Kreuje.

Cykl podcastów jest swego rodzaju kursem dla wszystkich, którzy zastanawiają się nad odpowiednią formą lokowania kapitału. Odbiorcy, słuchając wszystkich odcinków, są w stanie zdobyć całościową wiedzę potrzebną do tego, aby zacząć inwestować w nieruchomości turystyczne.

Źródło: Proste Kreuje

www.prostekreuje.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Ploter dla fotografa - wg eksperta Canon
Minęły już czasy romantycznego, ale żmudnego wywoływania zdjęć w ciemni. Dziś fotografie po prostu się drukuje. Ale czy każda drukarka nadaje się do takiego wydruku? W obchodzony 19 sierpnia Światowy Dzień Fotografii o nowoczesnych ploterach do druku zdjęć opowiada ekspert Canon Polska.
Dłuższy urlop rodzicielski, dodatkowe dni wolne dla pracowników załatwiających “sprawy rodzinne”, większa elastyczność w ustalaniu dni i godzin pracy dla rodziców? To nie mrzonka! Na liście prac programowych Rady Ministrów pojawiły się elementy nowej dyrektywy unijnej work-life balance. Czas na jej implementację mija w sierpniu 2022 roku. Jakich...
Dzisiejszy świat opiera się na szybkiej informacji. Nie byłoby w tym stwierdzeniu nic wyjątkowego, gdyby nie fakt, iż potrzeba pozyskiwania informacji graniczy wielokrotnie z uzależnieniem od niej. Dziś jesteśmy tym, co wiemy i jak szybko potrafimy tę wiedzę pozyskać, oraz - co niezwykle istotne - podzielić się nią z innymi. Coraz więcej z nas nie chce pozostawać anonimowymi....
CCL na targach Drinktec: etykiety dla trzech megatrendów w sektorze napojowym
Największym i najbardziej wyczekiwanym w branży napojów wydarzeniem są targi drinktec w Monachium, które odbędą się już za niespełna miesiąc, w dniach 12 – 16 września 2022 roku. CCL Label zaprezentuje na nich swoje zrównoważone innowacje w zakresie etykiet i rękawów termokurczliwych, które nie tylko wspierają recykling i ponowne...
Na co e-sklepy powinny zwracać uwagę, by zyskać klienta
Polska gospodarka po pandemii koronawirusa zdecydowanie odżyła, dzięki czemu możemy swobodnie wybierać między różnymi formami robienia zakupów. Miało to także wpływ na sam przebieg sposobu w jaki ich dokonujemy. Dziś możemy robić je tak, jak jest nam w danym momencie najwygodniej – stacjonarnie lub cyfrowo. Według raportu „Omni-commerce. Kupuję...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764