logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Dlaczego Polacy wybierają webinary?

  PR 27.07.2021, przeczytano 708 razy
ilustracjastrzałka

Webinary, czyli internetowe szkolenia, cieszą się w ostatnim czasie bardzo dużą popularnością. Co zachęca do wzięcia w nich udziału? Jak się okazuje, najważniejszy dla uczestników jest rozwój, a pandemia nie ma wpływu na wybranie webinarów jako formy szkolenia – tak twierdzi 76% ankietowanych z badania home.pl. Prawie jedna trzecia z ankietowanych deklaruje równocześnie, że to tryb pracy home office pozwala im na udział w webinarach i zdobywanie nowej wiedzy online.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/dlaczego-polacy-wybieraja-webinary,392421,artykul.html

Przede wszystkim rozwój

Co powoduje, że tak chętnie uczymy się online? Jak wynika z badania home.pl, 76% ankietowanych bierze udział w webinarach, bo chce się rozwijać, a pandemia nie miała na to wpływu.

Niemal 1/3 badanych (32%) przyznaje, że to praca zdalna w trybie home office pozwala im na udział w webinarach, które często odbywają się w godzinach, jakie do tej pory były uznawane za tradycyjny czas pracy w biurze.

13% respondentów wskazało, że szuka na webinarach wiedzy i kompetencji, dzięki którym łatwiej się przebranżowić, a 10% przyznało, że udziałowi w webinarach sprzyja to, że mają więcej czasu wolnego niż przed pandemią.

Ponad połowa badanych (58%) jako powód regularnego uczestnictwa w webinarach wskazała, że ta forma zdobywania wiedzy wspomaga ich rozwój. Prawie 1/3 (28%) stwierdziła, że zdobyta na webinarach wiedza pomaga im prowadzić biznes, co świadczy o tym, że ta forma szkoleń wspiera rozwój małych i średnich firm, menadżerów oraz freelancerów.

ilustracjastrzałka

Liczy się dobry temat

W badaniu home.pl padły też odpowiedzi na pytanie, co decyduje o wyborze danego szkolenia online. Prawie wszyscy respondenci (97%) odpowiedzieli, że jest to jego temat.

Istotna dla uczestników jest również pora (data i godzina). Jako najważniejszy czynnik przy wyborze webinaru wskazało ją 32% badanych.

Mniej o wyborze danego szkolenia decydują według ankietowanych prelegent, czyli prowadzący (15%) i marka lub firma, która jest organizatorem (12%).

ilustracjastrzałka

Jeśli webinar, to rano lub wieczorem

Uczestnicy badania wskazali też pory dnia, które uważają za najlepsze do uczestnictwa w webinarze. O której godzinie najlepiej zorganizować webinar? Najwięcej osób preferuje poranek, od 8 do 12, oraz wieczór, od 18 do 21. Oba przedziały godzinowe zostały wskazane jako preferowane przez największą liczbę badanych (45 i 46%). Popołudnia cieszą się dużo mniejszą popularnością.

ilustracjastrzałka

Co lubią, a czego nie cierpią uczestnicy webinarów

Wyniki ankiety home.pl stanowią bardzo ważną wskazówkę dla organizatorów i prelegentów, którzy zastanawiają się, jak przygotować dobry webinar, który spodoba się odbiorcom. Czego się wystrzegać?

Największymi minusami webinarów według badanych są namawianie do zakupów (43%) oraz kłopoty techniczne, które występują podczas szkolenia (42%).

ilustracjastrzałka

Z kolei za największe plusy uczestnicy webinarów uznali możliwość powrotu do nagrania z webinaru (68%) i darmowe materiały szkoleniowe (43%). Ceniona jest również możliwość interakcji i zadawania pytań prowadzącemu (32%). Nieco mniej ważna dla uczestników szkoleń online jest możliwość zdobycia certyfikatu potwierdzającego udział w webinarze (21%).

ilustracjastrzałka

Źródło: home.pl

www.home.pl

Dodatkowe informacje:

Badanie wśród uczestników Akademii home.pl
home.pl przebadał w swoim badaniu 500 uczestników szkoleń Akademii home.pl. To otwarty, dostępny bez ograniczeń projekt, w ramach którego od 2019 roku w darmowych webinarach wzięło udział ponad 10 tysięcy użytkowników.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Gameset partnerem Anzu w Europie Środkowo-Wschodniej
Gameset nawiązał długofalowe partnerstwo z Anzu, najbardziej zaawansowaną na świecie platformą umożliwiającą tworzenie natywnych reklam w grach wideo (tzw. in-game ads), w tym m.in. w Robloxie. Tym samym polska agencja gaming i metaverse marketingu została partnerem agencyjnym firmy w Europie Środkowo-Wschodniej.
Platforma VOD Flixclassic dostępna w Samsung Smart TV
Platforma VOD FlixClassic, która gromadzi klasyki kina z całego świata jest już dostępna jako aplikacja na Samsung Smart TV z systemem Tizen.
AUDIENCE CPC to nowa oferta reklamowa Grupy ZPR Media wykorzystująca potencjał 1st party data, czyli danych własnych wydawcy. Mając świadomość zmian zachodzących w podejściu do prywatności w sieci i ograniczeń możliwości „obserwowania” zachowań Użytkownika w Internecie, proponujemy zakup przestrzeni reklamowej w oparciu o zweryfikowane wskaźniki jakościowe oraz...
Podcasty są medium coraz chętniej wybieranym nie tylko przez polskich słuchaczy, ale też przez reklamodawców. Sprzyja temu wysoki poziom akceptacji treści promocyjnych związanych z seriami podcastowymi, co potwierdzają wyniki trzeciej edycji raportu „Słuchacz podcastów w Polsce”, stworzonego przez zespół Tandem Media z Grupy Radiowej Agory.  
Wyborcza.pl i Storytel łączą siły. Od sierpnia 2022 r. dwie subskrypcje - pakiet Premium Wyborcza.pl i pakiet Unlimited Storytel dostępne będą w atrakcyjnej, konkurencyjnej cenie 55 zł*. W ramach łączonej usługi subskrybenci będą mogli sięgnąć do sprawdzonych informacji, nagradzanych reportaży, wywiadów z nietuzinkowymi gośćmi i wielu innych tekstów w serwisach...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764