logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Dlaczego profesjonaliści wybierają freelancing?

  PR 03.12.2021, przeczytano 329 razy

80% wolnych strzelców odnotowało wzrost morale oraz spadek poziomu stresu po wyborze freelancingu. Blisko 2/3 zauważyło poprawę snu i ogólnego stanu zdrowia, co przełożyło się na wysoki poziom ich szczęścia, czyli dobrostanu psychicznego. Nie dziwi zatem, że coraz więcej specjalistów i ekspertów wybiera freelancing jako nową ścieżkę życia.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/dlaczego-profesjonalisci-wybieraja-freelancing,393982,artykul.html

Wolni strzelcy są bardziej zadowoleni z poziomu wynagrodzenia, umiejętności i długoterminowej ścieżki kariery niż ich koledzy zatrudnieni na umowę o pracę, wynika z najnowszych badań Useme.com. Taki stan wynika z faktu, że wolni strzelcy mają większą kontrolę nad swoją pracą oraz ścieżką kariery, a także mogą negocjować stawki w zależności od projektu oraz elastyczniej kształtować swój kalendarz zawodowy. Dzięki czemu mają lepiej zbalansowany czas wolny z profesjonalnym. A to wszystko powoduje, że łatwiej im osiągać tzw. dobrostan.

Well-being, czyli co?

Dobrostan psychiczny, z angielskiego well-being, to wysoki poziom zadowolenia i spełnienia życiowego, dobrobytu czy też szczęścia człowieka. Można uznać, że jeżeli w życiu jednostki przeważają pozytywne i przyjemne doświadczenia oraz emocje, a także występuję niski poziom negatywnych przeżyć i nastrojów, to wówczas mamy do czynienia z dobrostanem psychicznym człowieka. Warto podkreślić, że well-being nie jest czymś stałym ani danym raz na zawsze. Co więcej, na ten stan wpływa wiele czynników, zarówno obejmujących życie prywatne, jak i zawodowe.

Stąd, w ostatnim czasie mamy do czynienia z dynamicznie rosnącym zainteresowaniem tzw. dobrostanem wśród pracodawców. Ta zmiana zauważana jest zarówno w korporacjach, jak i średnich czy nawet małych firm. O istotnej roli dobrostanu świadczy choćby fakt, że coraz więcej z przedsiębiorstw uwzględnia go w swojej polityce HR czy po prostu strategii rozwoju, traktując go jako sposób na pozyskanie dobrych pracowników, których zaczyna brakować na rynku. Jednak well-being dotyczy nie tylko pracowników zatrudnionych w przedsiębiorstwach, ale także osób pracujących w charakterze wolnych strzelców.

Dobrostan freelancera

Zdecydowana większość wolnych strzelców wybiera freelancing, gdyż uważa, że dzięki niemu są szczęśliwsi i prowadzą zdrowszy tryb życia, wynika z badań Useme.

- Aż 80% freelancerów odnotowało wzrost morale, podczas gdy 82% stwierdziło, że ich poziom stresu spadł. 68% wolnych strzelców uważa, że jakość ich życia poprawiła się od kiedy pracują we freelancingu, podczas gdy 23% stwierdziło, że jest mniej więcej taka sama. Tylko 9% stwierdziło, że się pogorszyła. – mówi Przemysław Głośny, prezes zarządu Useme.com.

Nie jest więc zaskakującym fakt, że wielu badanych wolnych strzelców zgłosiło, że doświadczyło korzyści zdrowotnych od czasu przejścia na freelancing – prawie 2/3 zauważyło poprawę snu i ogólnego stanu zdrowia. Dzięki czemu ich poziom dobrostanu była wysoki.

Jakie jeszcze powody?

Wolni strzelcy wybierają freelancing także ze względu na niezależność oraz możliwości rozwoju, których nie zapewnia im praca na etacie. Sami wybierają zlecenia, które są niezwykle różnorodne oraz klientów, z którymi chcę współpracować. Dzięki czemu, freelancing staje się nie tylko  sposobem pracę, ale także na życie.

- Większość (79%) pełnoetatowych freelancerów stwierdziła, że pracuje w tej profesji z uwagi na większą elastyczność zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. A 77% zadeklarowało, że chciało się stać swoim własnym szefem. – mówi Przemysław Głośny z Useme.com. – W przypadku freelancerów pracujących w niepełnym wymiarze godzin, najpopularniejszym powodem (75%) była chęć zarobienia dodatkowych pieniędzy. – dodaje.

72% freelancerów zgadza się ze stwierdzeniem, że freelancing daje im możliwość rozwoju. Warto podkreślić, że jedynie 53% osób zatrudnionych na umowę o pracę, czyli nie będących freelancerami,  zgadza się z takim stwierdzeniem. Na pytanie: Moja praca zapewnia wynagrodzenie odpowiednie do mojego poziomu umiejętności,  77% freelancerów zgadza się z tym stwierdzeniem oraz 62% osób nie będących freelancerami zgadza się z tym stwierdzeniem. Z kolei na pytanie: Moja praca jest wymagająca i daje mi możliwość rozwijania nowych umiejętności, 81% freelancerów zgadza się. W przypadku pracowników etatowych, tak samo uważa 67% osób.

Dane pochodzą z raport „Freelancing w Polsce i na świecie 2021”  oraz corocznego badanie rynku freelancingu, które realizowane jest przez Useme.com od 2014 roku. Edycja 2021 raportu został opracowana przez Useme na podstawie badania zrealizowanego z wykorzystaniem metody CAWI (Computer Assisted Web Interview) – standaryzowanego kwestionariusza ankietowego dystrybuowanego i wypełnianego drogą elektroniczną w 2021 roku, na próbie 1159 polskich freelancerów.

Źródło: Useme.com

www.useme.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Fundacja Bądź rozpoczęła kampanię 1,5 proc. podatku
W tym tygodniu rozpoczęła się kampania Fundacji Małgosi Braunek Bądź zachęcająca do przekazywania 1,5 proc. podatku na jej działania statutowe. Kampanię wspiera seria spotów reklamowych w których udział wzięli m. in. Jakub Żulczyk oraz Wojciech Eichelberger.
Streetcom z kampanią influencer marketingową dla Philips
Agencja Streetcom wygrała przetarg i zrealizuje kampanię influencer marketingową dla urządzeń z linii Philips OVI. Głównym celem realizowanych działań jest poszerzanie świadomości i budowanie zaufania do nowej kategorii produktów oraz wygenerowanie pozytywnego buzz w sieci. Działania potrwają do końca kwietnia br.
Sama Wybierz Samorząd: kampania profrekwencyjna
Kobiety już raz osiągnęły duży sukces. Pokazały, jaką mają moc – tłumnie poszły głosować w wyborach 15 października, podnosząc znacznie ogólną frekwencję. To wciąż za mało, żeby zmienić świat – każdymi wyborami możemy i powinnyśmy decydować o kluczowych dla nas sprawach. Ważne jest, by istotne dla nas kwestie wreszcie miały wystarczający priorytet w...
Inglot klientem agencji Lepont
Polska marka kosmetyczna Inglot, istniejąca na rynku od 1983 roku, dołączyła do grona klientów Lepont, powierzając agencji adaptację strategii komunikacji PR i influencer marketingową, działania media relations, prowadzenie biura prasowego, wysyłki kreatywne oraz projekty specjalne.
Endorfina Events świętuje 15 urodziny
21 marca w warszawskim klubie Moon odbył się jubileusz agencji endorfina events. Przyjaciele, rodzina, partnerzy biznesowi, klienci, obecni oraz byli pracownicy, celebrowali ten wyjątkowy moment w historii firmy. 200 gości miało okazję wspólnie wspominać kluczowe momenty w historii firmy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764