logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Dni Otwarte Ikonos już 5 grudnia

  PR 04.12.2019, przeczytano 239 razy
ilustracjastrzałka

5 grudnia będą miały miejsce Dni Otwarte polskiego producenta i dystrybutora materiałów do druku wielkoformatowego - IKONOS. Uczestnicy tego dnia będą mogli zapoznać się m.in. z portfolio nośników „made in Poland”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/dni-otwarte-ikonos-juz-5-grudnia,384968,artykul.html

- Nasze materiały zaprezentujemy nie tylko w „próbnikach” ale i „w akcji”! Na ponad 20 urządzeniach znajdujących się w naszym centrum demonstracyjnym, zaprezentujemy ich światową jakość w czasie zadruku. Nie mamy się czego wstydzić, gdyż naszej produkcji podłoża trafiają z tutejszej fabryki na rynki ponad 50 krajów na różnych kontynentach. Gama produktów IKONOS  jest dynamicznie dostosowywana do potrzeb odbiorców, także tych indywidualnych. Potrafimy zaprojektować i wyprodukować materiał spełniający konkretne potrzeby technologiczne odbiorcy.

Eko(nowości) z fabryki IKONOS

- Przyszłością są materiały bez udziały PVC w swoim składzie. Ich udział w naszym portfolio rośnie i w ostatnich tygodniach wypuściliśmy folię samoprzylepną nie posiadającą tego składnika.

Folia IKONOS o symbolu PROFIFLEX PRO MRT PP140  dedykowana jest do zadruku we wszystkich technologiach druku wielkoformatowego obecnych na rynku: żywiczna UMS, solwentowa, latexowa, LED oraz UV.

Folia ta powstała na bazie BOPP i oferowana jest w wariantach z klejem (typu TITAN) lub bez w standardowym wymiarze 1.05 x 50 metra. Materiał nie jest podatny na temperatury a także nie jest rozciągliwy. Śmiało może zastąpić folię monomerową czy polimerową a nawet z uwagi na właściwości fizyczne, jego możliwości są dużo większe.

Kolejna nowość polskiego producenta, to laminat sucho-ścieralny IKONOS EASYERASE. Materiał dedykowany jest do laminowania zarówno klasycznych grafik jak i płaskich powierzchni.

Specjalnie zaprojektowana powłoka umożliwia zmazywanie flamastrów sucho-ścieralnych a nawet farb graffiti. Laminat ten wpisuje się w ekologiczny trend IKONOS i nie zawiera PVC.

Następna nowość, która już zbiera bardzo dobre opinie z rynku to tapeta dedykowana do zadruku w technologii latexowej a także LED/UV.

Jest to kolejny materiał do wielkoformatowego druku cyfrowego który nie zawiera PVC w swoim składzie. IKONOS Proficoat WMT 130 VSC oferowany jest w typowej, „tapetowej” szerokości 1.10 metra i długości 50 mb. Cechuje się gramaturą 130 g/m2. Materiał odporny jest na wilgoć.

Co warto podkreślić ta polska tapeta nadaje się do recyklingu i zarazem oferowana jest w bardzo atrakcyjnej cenie.

- Za drukiem ekologicznym, a co za tym idzie stosowaniem "zielonych" technologii jak i materiałów (bez PVC) przemawia co raz więcej. To nie tylko trend i biznesowa odpowiedzialność ale także i wymierne korzyści (np. możliwość zdobywania dużych kontraktów zagranicznych do dużych korporacji, w których PVC i druk solwentowy jest zabroniony).

Następna nowość IKONOS Profiflex 4-MOUNT IKO-2 SYMMETRIC to następca, asymetrycznego IKO-1, który zebrał z rynku bardzo dobre opinie. Eksperci z fabryki IKONOS postanowili jednak iść krok dalej i wprowadzili jeszcze lepsza wersję folii montażowej – IKO-2.

Struktura symetryczna tego 5-warstwowego nośnika oznacza, że środkowa baza, którą jest PET o grubości 50 mikronów otoczona jest obustronnie permanentnym, wysoko przezroczysty klejem na bazie poliakrylanów, a te posiadają 1-stronnie silikonowany podkład PET o grubości 36 mikronów.

W skrócie, folia IKO-2 przeznaczona jest do montażu grafik, także między przezroczyste materiały jak plexi czy szkło.

Folia, jak każdy materiał IKONOS, wyprodukowana jest wyłącznie z europejskich surowców. Posiada także atest PZH pozwalający na stosowanie w miejscach użyteczności publicznej, szpitalach, szkołach, itp.

O ciekawej historii innego materiału IKONOS BLM 600 opowiada Tomasz Juchkiewicz z polskiej fabryki IKONOS.

- Cztery lata temu tworząc BLM 600 zakładaliśmy, że będzie on ekonomiczną alternatywą dla naszego materiału BLM 610, dedykowanego do rollupów. Okazało się, że jedynie około 20% produkcji spotyka się na co dzień z takim przeznaczeniem. Pozostałe 80% jest szeroko stosowane w branży dekoracyjnej, z racji faktu, że jest to materiał oparty jedynie na polipropylenie i nie ma w nim ani grama PVC. To oznacza, że jest przyjazny środowisku. Dodatkowym atutem jest fakt, że polipropylen jest odporny na wysokie temperatury i jest niezwykle stabilny wymiarowo. Na co dzień BLM 600 wykorzystywany jest przez naszych odbiorców do dekoracji szkła, laminacji szkła w piecach wysokotemperaturowych, dekoracji wnętrz, pod etykiety czy też podwieszane reklamy w supermarketach. Z pewnością można mu wymyślić jeszcze parę innych zastosowań z racji ekologicznego trendu. Ostatnio poszerzyliśmy także nasze portfolio o wersję samoprzylepną. Głównymi odbiorcami materiału, nawet jeżeli jest on drukowany w Polsce, są kraje Europy Zachodniej.

Innym ciekawym nośnikiem jest IKONOS Easy Smart. To materiał typu non-woven, dedykowany do druku w technologiach: żywicznej UMS, solwentowych, latexowych oraz LED / UV. Dzięki zastosowaniu specjalnego powleczenia otrzymywane wydruki charakteryzują się nasyconymi barwami oraz bardzo dobrym odwzorowaniem kolorów.

Jednym z największych atutów Smart'a jest ciekawa struktura powierzchni, która sprawia, że idealnie nadaje się on do różnorodnych aplikacji dekoracyjnych. Materiał występuje w wersji matowej i jest dostępny w szerokości 0.914 m.

Udział w dniach otwartych jest bezpłatny. Wymagana jest tylko rejestracja na stronie organizatora. Na każdą uczestniczącą firmę czeka branżowy prezent – materiały IKONOS.

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Badanie rynku „Branża upominków reklamowych w obliczu epidemii COVID-19”
Polska Izba Artykułów Promocyjnych zaprasza przedsiębiorców z branży do wzięcia udziału w badaniu "Branża upominków reklamowych w obliczu epidemii COVID-19", dotyczącym wpływu epidemii koronawirusa na branżę upominków reklamowych w Polsce.
Almette - #Zostań w domu z przyjemnością
W tych szczególnych okolicznościach, w których się znaleźliśmy, ważnym wsparciem stała się internetowa akcja #ZOSTAŃ W DOMU, propagująca postawę odpowiedzialności za siebie i za innych. Teraz dołącza do niej marka Almette – z pomysłem i z przyjemnością. Inspiracje do kreatywnego spędzania czasu w domu, oryginalne przepisy w nurcie zero waste, pomysły na...
Plotery tnące Summa w walce z koronawirusem
W ostatnich tygodniach widzieliśmy, jak ważna jest ochrona zdrowia ludzi i jak potrzebna jest odzież ochronna przed koronawirusem, taka jak maski i fartuchy. Technologie cięcia firmy Summa mogą w tym pomóc i pomagają. W związku z tym, że koronawirus nadal rozprzestrzenia się na całym świecie, Summa chce wykorzystać swoje zasoby, aby zminimalizować w jak największym stopniu...
#jestesmyodpowiedzialni na drzwiach całej Polski
„STOP. Ktoś w tym domu ma ograniczoną odporność”. „Proszę zostawić przesyłkę pod drzwiami”.  „Jestem medykiem, nie zastawiaj mi auta”. Tysiące charakterystycznych kart z apelami pojawia się w ostatnich dniach na drzwiach mieszkań i za szybami aut w całej Polsce. Akcję #JESTEŚMYODPOWIEDZIALNI wymyśliła i prowadzi łódzka firma...
Polski oddział OPPO, wiodącego w skali globalnej producenta urządzeń mobilnych, z początkiem kwietnia 2020, rozpoczyna współpracę w zakresie PR z agencją 24/7Communication.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764