Niemal 1/3 firm small biznes nie prowadzi żadnych działań promocyjnych - wynika z badania zrealizowanego przez Synergian.pl - porównywarkę usług.
Najczęściej firmy nie promują się ponieważ, nie widzą takiej potrzeby (56%), albo dlatego, że uważają promocję za zbyt kosztowną (39%), a 7% właścicieli twierdzi, że nie promuje się dlatego, bo nie wie jak się do tego zabrać.
„Wśród wielu właścicieli firm small panuje przekonanie, że jakakolwiek forma promocji jest dla nich czymś całkowicie niepotrzebnym” – twierdzi Krzysztof Boruta Członek Zarządu Synergian.pl - „Tak naprawdę z reguły wynika to z niskiej świadomości tego, czym jest promocja i w jaki sposób mogłaby pomóc firmie w prowadzeniu biznesu. Niemałe znaczenie ma także przekonanie o bardzo wysokich kosztach działań promocyjnych. Tymczasem dziś w dobie internetu to wcale nie musi być, aż tak strasznie drogie”.
Rzeczywiście budżety przeznaczane przez firmy small biznes na działania promocyjne wcale nie są bardzo wysokie: prawie 60% firm wydaje na promocję do 2 tys zł rocznie (średnio około 160 zł miesięcznie), w 36% firm roczny budżet promocyjny mieści się w przedziale 2-10 tys zł, a jedynie w 11% przypadków budżet przekracza 10 tys zł.
Wyraźnie też widać rosnąca znaczenie internetu w promocji firm small biznes – już ¼ spośród nich przeznacza większą część swojego budżety promocyjnego na działania w internecie, a jedynie 15% twierdzi, że działań promocyjnych w internecie w ogóle nie prowadzi.
Badanie zrealizowane na próbie 450 przedsiębiorstw zatrudniających do 49 pracowników. Firmy takie stanowią 99% firm działających na polskim rynku.
Źródło: CubeRoot Corporate Communications