logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Do 160 zł miesięcznie przeznacza większość firm na swoją promocję

   12.01.2012, przeczytano 1435 razy
ilustracja
fot. Marcin Rolicki

Niemal 1/3 firm small biznes nie prowadzi żadnych działań promocyjnych - wynika z badania zrealizowanego przez Synergian.pl - porównywarkę usług.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/do-160-zl-miesiecznie-przeznacza-wiekszosc-firm-na-swoja-promocje,14352,artykul.html

Najczęściej firmy nie promują się ponieważ, nie widzą takiej potrzeby (56%), albo dlatego, że uważają promocję za zbyt kosztowną (39%), a 7% właścicieli twierdzi, że nie promuje się dlatego, bo nie wie jak się do tego zabrać.

„Wśród wielu właścicieli firm small panuje przekonanie, że jakakolwiek forma promocji jest dla nich czymś całkowicie niepotrzebnym” – twierdzi Krzysztof Boruta Członek Zarządu Synergian.pl - „Tak naprawdę z reguły wynika to z niskiej świadomości tego, czym jest promocja i w jaki sposób mogłaby pomóc firmie w prowadzeniu biznesu. Niemałe znaczenie ma także przekonanie o bardzo wysokich kosztach działań promocyjnych. Tymczasem dziś w dobie internetu to wcale nie musi być, aż tak strasznie drogie”.

Rzeczywiście budżety przeznaczane przez firmy small biznes na działania promocyjne wcale nie są bardzo wysokie: prawie 60% firm wydaje na promocję do 2 tys zł rocznie (średnio około 160 zł miesięcznie), w 36% firm roczny budżet promocyjny mieści się w przedziale 2-10 tys zł, a jedynie w 11% przypadków budżet przekracza 10 tys zł.

Wyraźnie też widać rosnąca znaczenie internetu w promocji firm small biznes – już ¼ spośród nich przeznacza większą część swojego budżety promocyjnego na działania w internecie, a jedynie 15% twierdzi, że działań promocyjnych w internecie w ogóle nie prowadzi.

Badanie zrealizowane na próbie 450 przedsiębiorstw zatrudniających do 49 pracowników. Firmy takie stanowią 99% firm działających na polskim rynku.

Źródło: CubeRoot Corporate Communications

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

W sumie trudo się dziwić, że firmy - jak już muszą się reklamować - wybierają internet. Trudniej bowiem mierzyć efekty marketingowe oklejonego samochodu lub ogłoszenia prasowego niż na przykład skuteczność reklamy w Google AdWords.

Niemniej jednak, szkoda, że firmy nie biorą sobie do serca tego, że "reklama jest dźwignią handlu".

avatar użytkownika
,

No i koniec końców kondycja finansowa małych agencji reklamowych jest pochodną tak "wysokich" nakładów przez małe firmy, które są ich głównym źródłem dochodu...

avatar użytkownika
,

Ogólnie można uznać to za dramat - na szczęście badania objęte są błędem statystycznym ... moje doświadczenia mówią, że kwota jest dużo wyższa. Pozdrawiam

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764