Nowa kampania marki MaxBiotic, należącej do Valeant Pharma Poland, realizowana pod hasłem „Do rany przyłóż”, wystartowała tuż przed sezonem wakacyjnym. Akcja ma charakter edukacyjny, a jej zadaniem jest uświadamianie, jak bardzo potrzebna jest odpowiednia reakcja w przypadku udzielania pierwszej pomocy – zarówno w momentach zagrażających życiu i zdrowiu, jak i w drobnych wypadkach, skaleczeniach i otarciach.
Filarem akcji jest strona internetowa, która oswaja czytelników z tematem pierwszej pomocy. Na potrzeby akcji marka MaxiBiotic, współpracuje z Górskim Ochotniczym Pogotowiem Ratunkowym (GOPR). Za koncepcję i realizację działań komunikacyjno–promocyjnych odpowiada agencja 38PR & Content Communication.
Kampania ma za zadanie zwrócić uwagę na potrzebę udzielania pierwszej pomocy oraz być formą podziękowania tym, którzy tej pierwszej pomocy udzielają. „Do Rany Przyłóż” podkreśla ogromną rolę pierwszej pomocy zarówno w prostych urazach i skaleczeniach, ale również w sytuacjach zagrażających życiu i zdrowiu.
Do kampanii zaangażowani zostali ratownicy medyczni i ratownicy GOPR oraz strażacy, którzy stali się bohaterami filmu stworzonego na potrzeby akcji. W 11-minutowym materiale poznajemy prawdziwe historie pięciu bohaterów, którzy często narażając własne życie, niosą pomoc innym. To pięć emocjonujących opowieści, w których każdy z ratowników swoimi słowami opowiada o niezwykle ważnej roli pierwszej pomocy i swojej codziennej pracy.
Na potrzeby akcji został również stworzony portal internetowy: www.doranyprzyloz.com.pl, na którym publikowane są treści dotyczące pierwszej pomocy, reagowania w nagłych wypadkach, wypowiedzi ekspertów itd., a także materiały poradnikowe. Jedną z zakładek, znajdujących się na stronie, swoim patronatem objął GOPR, a publikowane w niej treści dotyczą bezpieczeństwa w górach.
Akcja jest realizowana narzędziami PR, a także wspierana działaniami mediowymi m.in. product placement, digitalowymi na dedykowanej stronie kampanii oraz kampanią z udziałem influencerów. Za koncepcję i realizację działań odpowiada agencja 38PR & Content Communication.
Źródło: 38PR & Content Communication