Dużym sukcesem zakończyła się kampania społeczna „Dobra diagnoza – zdrowe dzieciństwo”, która przez ostatnie dwa miesiące przekonywała krakowian, że uzyskanie profesjonalnej pomocy medycznej dla dzieci nie musi być trudne. Za pomysłem na takie działania oraz ich realizacją stoi Agencja Reklamowa S4 oraz pozyskani przez nią partnerzy.
Kampania informacyjno-edukacyjna „Dobra diagnoza – zdrowe dzieciństwo” trwała w Krakowie przez czerwiec i lipiec, obejmując zarówno komunikację reklamową, działania PR oraz konsultacje medyczne, które w ramach Dni Otwartych zorganizował Dziecięcy Szpital im. św. Ludwika - partner merytoryczny akcji.
To wsparcie medyczne zostało przyjęte przez Krakowian z dużym zainteresowaniem – zarówno 16 czerwca, gdy odbyły się badania spirometryczne, jak i 21 lipca, gdy Dzień Otwarty poświęcono wadom postawy – lekarze byli zajęci przez cały czas. Jednocześnie co dziesiąta osoba, która podczas trwania kampanii zgłosiła się do Szpitala, deklarowała, że dowiedziało się o działalności placówki właśnie z tej kampanii. W ubiegłym roku, w analogicznym okresie do Szpitala zgłosiło się blisko 1000 dzieci mniej.
Akcja rozpoczęła się w Dzień Dziecka, docierając do mieszkańców Krakowa za pomocą różnych mediów – wyeksponowanych na ulicach citylightów i billboardów, spotów w lokalnych stacjach radiowych, reklam w gazetach regionalnych, plansz przed seansami kinowymi oraz reklam na autobusach komunikacji miejskiej. Działania wsparły również media – przede wszystkim skupiając się na nagłaśnianiu dni otwartych – przeznaczonych na specjalistyczne badania dzieci, które zostały zorganizowane w ramach kampanii.
Celem kampanii było zwrócenie uwagi krakowian na znaczenie diagnostyki szpitalnej i uświadomienie im, że uzyskanie profesjonalnej pomocy medycznej nie musi być trudne.
Organizacją działań reklamowych oraz pozyskiwaniem partnerów zajęła się Agencja Reklamowa S4, która przygotowała strategię, kreację i materiały multimedialne na rzecz akcji, a także zajęła się kompleksowymi działaniami PR. Głównym partnerem była Fundacja „Zdrowie dziecka” działająca na rzecz Szpitala św. Ludwika. W akcję włączyły się użyczając swoje nośniki oraz włączając się w produkcję materiałów: AMS, Cityprint, Dziennik Polski, MPK, Multikino, Radio Kraków, Radio Złote Przeboje, Radio Roxy FM i Radio VOX oraz Telewizja Kraków.
Źródło: S4