logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Dobre praktyki Grupy Agora w 20. raporcie „Odpowiedzialny Biznes w Polsce”

  PR 27.05.2022, przeczytano 448 razy

10 projektów marek i spółek Grupy Agora z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu trafiło do 20. edycji największego w Polsce przeglądu działań CSR przygotowanego przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Agora już piąty rok z rzędu jest w czołówce krajowych firm pod względem liczby zgłoszonych do publikacji praktyk na rzecz zaangażowania społecznego i ochrony środowiska. Raport „Odpowiedzialny Biznes w Polsce 2021. Dobre Praktyki”, który został opublikowany 25 maja 2022 r., łącznie prezentuje blisko 1680 projektów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/dobre-praktyki-grupy-agora-w-20.-raporcie-_odpowiedzialny-biznes-w-polsce_,396040,artykul.html

Agora powstała 33 lata temu, aby wypełniać ważną misją, jaką jest zapewnienie każdemu Polakowi i Polce dostępu do niezależnego źródła informacji, dążenie do prawdy, chęć tłumaczenia wydarzeń w kraju i na świecie, a także walka o równość i prawa człowieka. Od momentu powstania spółce towarzyszy poczucie społecznej odpowiedzialności za podejmowane działania, dlatego też CSR (ang. Corporate Social Responsibility, społeczna odpowiedzialność biznesu) jest naturalnie wpisany w projekty i usługi całej Grupy Agora. W obliczu kryzysu migracyjnego, rosnących nierówności społecznych i postępujących zmian klimatu, które miały miejsce w 2021 r., Agora angażowała się przede wszystkim w akcje pomocowe, równolegle inicjując liczne kampanie społeczne i środowiskowe.

10 takich działań (to maksymalna liczba zgłoszeń do tegorocznego raportu Forum Odpowiedzialnego Biznesu) zostało opisanych w publikacji „Odpowiedzialny Biznes w Polsce 2021. Dobre Praktyki”. Projekty dotyczyły takich obszarów, jak: prawa człowieka, środowisko naturalne, zagadnienia konsumenckie i operacyjne oraz zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnych. Wszystkie dobre praktyki Grupy Agora nawiązują do przyjętych przez ONZ Celów Zrównoważonego Rozwoju (Sustainable Development Goals, SDGs) – w szczególności do Celu 5 („Równość płci”), Celu 10 („Mniej nierówności”), Celu 11 („Zrównoważone miasta i społeczności”), Celu 13 („Działania w dziedzinie klimatu”) oraz Celu 17 („Partnerstwa na rzecz celów”).

Wśród działań opisanych w tegorocznym raporcie FOB znalazły się projekty Grupy Agora, dzięki którym m.in.:

  • ponad 100 000 zł zebranych w ramach cyfrowej prenumeraty solidarnościowej „Gazety Wyborczej” pod hasłem „Na ratunek uchodźcom” trafiło do fundacji zaangażowanych w pomoc uchodźcom przebywającym w Usnarzu Górnym, w tym do Amnesty International Polska i Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka;
  • 100 590 zł udało się zebrać we wspólnej akcji  Gazeta.pl i Polskiego Centrum Pomocy Międzynarodowej „Zaopiekowani” dla najgorzej sytuowanych rodzin w Libanie na przetrwanie zimy;
  • ponad 374 867 zł Wydawnictwo Agora przekazało Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, wspierając bezpłatny  telefon zaufania (116 111) dla dzieci i młodzieży dzięki sprzedaży książki-cegiełki „Wszystkie kolory świata”;
  • w 2021 r. do portfolio prośrodowiskowych rozwiązań oferowanych przez AMS klientom dołączył EKO Backlight. Zastosowanie tego nośnika pozwala w skali roku na ograniczenie emisji CO2 o ok. 684 tony, zaś cząstek stałych nawet o 6 ton.

W raporcie „Odpowiedzialny Biznes w Polsce 2021. Dobre Praktyki” można przeczytać również o bezprecedensowej akcji w branży medialnej #Mediabezwyboru, którą Agora wraz z innymi przedstawicielami wolnych mediów w Polsce zorganizowała w lutym 2021 r.; wyjątkowej publikacji Gazeta.pl „Historia bez Polki”, której celem było zwrócenie uwagi na fakt marginalnego traktowania kobiet w podręcznikach szkolnych i zainicjowanie dyskusji o kształcie polskiej edukacji; serialu podcastowego Radia TOK FM „Piecza”, którego celem było uświadomienie, jak wygląda system pieczy zastępczej w Polsce; deklaracji klimatycznej „Gazety Wyborczej”, ofercie prenumeraty cyfrowej „Wyborczej” czy wsparciu  Fundacji DKMS przez sieć kin Helios.

Projekty Grupy Agora, które znalazły się w tegorocznej edycji przeglądu, a także w czterech poprzednich wydaniach można znaleźć w wyszukiwarce dobrych praktyk na stronie: odpowiedzialnybiznes.pl/dobre-praktyki/GrupaAgora.

Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” to największa cykliczna publikacja Forum Odpowiedzialnego Biznesu, wydawana od 2002 r. Podsumowuje najważniejsze kwestie związane z odpowiedzialnym biznesem w danym roku. Najnowsze wydanie zawiera  1677 przykładów dobrych praktyk zgłoszonych przez 283 firmy.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
Komunikat Spółki Telewizja Polska S.A. w likwidacji
W dniu 21 marca br. Telewizja Polska S.A. w likwidacji skierowała do prokuratury zawiadomienie w sprawie szeregu nieprawidłowości przy zawieraniu umów, w których zaciągane były wielomilionowe zobowiązania, co narazić mogło TVP na szkodę wielkich rozmiarów. To efekt trwających działań kontrolnych prowadzonych w Spółce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764