logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Dobre praktyki Kompanii Piwowarskiej ponownie w raporcie FOB

  PR 12.04.2019, przeczytano 273 razy

Forum Odpowiedzialnego Biznesu przygotowało raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. W publikacji opracowanej przez FOB opisano ponad 1500 praktyk biznesowych. W raporcie znalazło się sześć długoletnich i cztery nowe praktyki Kompanii Piwowarskiej – dotyczące zdrowia i bezpieczeństwa pracowników, wolontariatu pracowniczego, odpowiedzialnej konsumpcji oraz działań proekologicznych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/dobre-praktyki-kompanii-piwowarskiej-ponownie-w-raporcie-fob,382081,artykul.html

Wśród wyróżnionych praktyk Kompanii Piwowarskiej, w 17. Raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu znalazły się: program „Postaw na Ruch”, promujący aktywność fizyczną i zdrowy tryb życia oraz wspierający organizacje społeczne; program „Sprawdź Promile”, propagujący odpowiedzialną konsumpcję alkoholu, akcja Szlachetna Paczka, od lat gromadzącą rekordową liczbę wolontariuszy KP. Pozostałe trzy wyróżnione programy dotyczyły działań na rzecz środowiska; były to Strefa EKO na festiwalu Pol’and’Rock, program „Bądź Bardziej Spostrzegawczy”, nakierowany na wykształcanie wśród pracowników kultury bezpieczeństwa oraz program „Świadomy Kierowca KP”, którego celem jest podnoszenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników pojazdów służbowych.

W tegorocznej edycji raportu przeczytać można także o tym, że w ubiegłym roku Kompania Piwowarska włączyła do wskaźników monitorujących realizację strategii zrównoważonego rozwoju wskaźnik weryfikujący wielkości wynagrodzeń ze względu na płeć – monitoring równości płac kobiet i mężczyzn. Tego rodzaju analizy były już prowadzone w firmie w oparciu o własne zasoby, ale od 2018 roku są one realizowane z wykorzystaniem zewnętrznego narzędzia informatycznego przygotowanego przez Instytut Badań Strukturalnych. Pozostałe trzy nowe praktyki to program grantowy Lech Starter wspierający lokalne inicjatywy oraz dwie akcje w ramach wolontariatu pracowniczego – „Pracownicy KP dla bezdomnych zwierząt” i „KP dla Centrum Praw Kobiet w Gdańsku”.

- Dobre praktyki KP zostały po raz kolejny zostały docenione przez FOB, co stanowi najlepszy dowód na to, jak poważnie traktujemy nasze zobowiązanie, by prowadzić biznes w sposób odpowiedzialny. W centrum naszych działań zawsze jest człowiek – pracownik, konsument, klient czy wreszcie cała społeczność lokalna. Edukujemy, wspieramy, ale przede wszystkim wyposażamy naszych interesariuszy w narzędzia, które pozwalają dbać o zdrowie, bezpieczeństwo i dobre samopoczucie – podsumowuje Grzegorz Adamski, menadżer ds. Public Affairs i Zrównoważonego Rozwoju w Kompanii Piwowarskiej.

To kolejna edycja raportu, której trzonem jest zaproponowany w normie ISO 26000 podział na 7 obszarów społecznej odpowiedzialności biznesu. Przegląd ten pozwala dostrzec trendy i zmiany w zakresie CSR na przestrzeni lat.

Do najpopularniejszych obszarów, podobnie jak w poprzednich edycjach, należą zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej oraz praktyki z zakresu pracy. Warto jednak odnotować, że po raz pierwszy w historii raportu to nie prawa człowieka, a uczciwe praktyki operacyjne były najmniej reprezentowanym obszarem.

Źródło: Kompania Piwowarska

www.kp.pl

Dodatkowe informacje:

Forum Odpowiedzialnego Biznesu jest najdłużej działającą, już od ponad 18 lat, i największą organizacją pozarządową w Polsce, która zajmuje się koncepcją społecznej odpowiedzialności biznesu w kompleksowy sposób. Forum to organizacja ekspercka, będąca inicjatorem i partnerem przedsięwzięć kluczowych dla polskiego CSR.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Imagine Nation - Partner CxO Summit & Gala Partner Awards 2019
15 kwietnia br. w Hotelu Double Tree by Hilton w Łodzi, odbyła się konferencja oraz gala wręczenia nagród Partner CxO Summit & Partner Awards 2019. Wśród uczestników znaleźli się klienci i partnerzy oraz przedstawiciele firm należących do rodziny Dell Technologies. Za kompleksową realizację wszystkich działań trzeci rok z rzędu odpowiadała agencja Imagine Nation.
Mikrofony Saramonic w ofercie Foxfoto
W ofercie Foxfoto pojawiły się mikrofony dedykowane do smartfonów i tabletów z dwoma różnymi złączami: Saramonic SmartMic+ UC - z wejściem USB-C i Saramonic SmartMic+ Di z wejściem Lightning oraz teleskopowa tyczka przeznaczona dla mikrofonów typu shotgun Saramonic Magic BoomPole.
Portal Alior Banku Zafirmowani.pl najciekawszą bankową innowacją
Alior Bank zwyciężył w konkursie Liderów Świata Bankowości i Ubezpieczeń. Został doceniony za portal Zafirmowani.pl – nowatorski serwis internetowy skierowany do mikro i małych przedsiębiorstw. Portal zajął pierwsze miejsce w tegorocznej edycji konkursu w kategorii Najciekawsza innowacja dla banku. W imieniu Alior Banku nagrodę odebrał Maciej Surdyk, wiceprezes...
Krzysztof Iwański: Plakat dla Festiwalu Łódź Czterech Kultur 2019
Neon i bawełna,  kontrasty i faktury, wszystko to składające się na kulturową mozaikę współczesnego miasta – jest już plakat tegorocznej edycji Festiwalu Łódź Czterech Kultur. Zaprojektował go Krzysztof Iwański, uznany artysta wizualny, eksperymentujący z typografią, specjalizujący się w plakacie. Sam festiwal odbędzie się we wrześniu pod hasłem Współistnienie.
Niezwykła kampania autorstwa Grey Group
Krajowa Izba Kominiarzy i przedstawiciele trzech religii - PRAWOSŁAWNEJ, KATOLICKIEJ i MUZUŁMAŃSKIEJ biorą udział w kampanii edukacyjnej  mającej na celu zmianę zachowania ludzi, tak by uchronić ich przed zatruciem tlenkiem węgla.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764