logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Dobre praktyki Kompanii Piwowarskiej ponownie w raporcie FOB

  PR 12.04.2019, przeczytano 312 razy

Forum Odpowiedzialnego Biznesu przygotowało raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. W publikacji opracowanej przez FOB opisano ponad 1500 praktyk biznesowych. W raporcie znalazło się sześć długoletnich i cztery nowe praktyki Kompanii Piwowarskiej – dotyczące zdrowia i bezpieczeństwa pracowników, wolontariatu pracowniczego, odpowiedzialnej konsumpcji oraz działań proekologicznych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/dobre-praktyki-kompanii-piwowarskiej-ponownie-w-raporcie-fob,382081,artykul.html

Wśród wyróżnionych praktyk Kompanii Piwowarskiej, w 17. Raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu znalazły się: program „Postaw na Ruch”, promujący aktywność fizyczną i zdrowy tryb życia oraz wspierający organizacje społeczne; program „Sprawdź Promile”, propagujący odpowiedzialną konsumpcję alkoholu, akcja Szlachetna Paczka, od lat gromadzącą rekordową liczbę wolontariuszy KP. Pozostałe trzy wyróżnione programy dotyczyły działań na rzecz środowiska; były to Strefa EKO na festiwalu Pol’and’Rock, program „Bądź Bardziej Spostrzegawczy”, nakierowany na wykształcanie wśród pracowników kultury bezpieczeństwa oraz program „Świadomy Kierowca KP”, którego celem jest podnoszenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników pojazdów służbowych.

W tegorocznej edycji raportu przeczytać można także o tym, że w ubiegłym roku Kompania Piwowarska włączyła do wskaźników monitorujących realizację strategii zrównoważonego rozwoju wskaźnik weryfikujący wielkości wynagrodzeń ze względu na płeć – monitoring równości płac kobiet i mężczyzn. Tego rodzaju analizy były już prowadzone w firmie w oparciu o własne zasoby, ale od 2018 roku są one realizowane z wykorzystaniem zewnętrznego narzędzia informatycznego przygotowanego przez Instytut Badań Strukturalnych. Pozostałe trzy nowe praktyki to program grantowy Lech Starter wspierający lokalne inicjatywy oraz dwie akcje w ramach wolontariatu pracowniczego – „Pracownicy KP dla bezdomnych zwierząt” i „KP dla Centrum Praw Kobiet w Gdańsku”.

- Dobre praktyki KP zostały po raz kolejny zostały docenione przez FOB, co stanowi najlepszy dowód na to, jak poważnie traktujemy nasze zobowiązanie, by prowadzić biznes w sposób odpowiedzialny. W centrum naszych działań zawsze jest człowiek – pracownik, konsument, klient czy wreszcie cała społeczność lokalna. Edukujemy, wspieramy, ale przede wszystkim wyposażamy naszych interesariuszy w narzędzia, które pozwalają dbać o zdrowie, bezpieczeństwo i dobre samopoczucie – podsumowuje Grzegorz Adamski, menadżer ds. Public Affairs i Zrównoważonego Rozwoju w Kompanii Piwowarskiej.

To kolejna edycja raportu, której trzonem jest zaproponowany w normie ISO 26000 podział na 7 obszarów społecznej odpowiedzialności biznesu. Przegląd ten pozwala dostrzec trendy i zmiany w zakresie CSR na przestrzeni lat.

Do najpopularniejszych obszarów, podobnie jak w poprzednich edycjach, należą zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej oraz praktyki z zakresu pracy. Warto jednak odnotować, że po raz pierwszy w historii raportu to nie prawa człowieka, a uczciwe praktyki operacyjne były najmniej reprezentowanym obszarem.

Źródło: Kompania Piwowarska

www.kp.pl

Dodatkowe informacje:

Forum Odpowiedzialnego Biznesu jest najdłużej działającą, już od ponad 18 lat, i największą organizacją pozarządową w Polsce, która zajmuje się koncepcją społecznej odpowiedzialności biznesu w kompleksowy sposób. Forum to organizacja ekspercka, będąca inicjatorem i partnerem przedsięwzięć kluczowych dla polskiego CSR.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Agencja Peppermint rozszerzyła współpracę z Nowy Adres S.A. Zespół Peppermint odpowiada za wsparcie targów MoneyDays.
Yieldbird dołącza do grona firm członkowskich IAB Polska
Do grona firm członkowskich IAB Polska dołącza Yieldbird – firma specjalizująca się zwiększaniu przychodów z reklam w modelu programmatic.
Danuta Olczyk odpowiada za komunikację They.pl
Danuta Olczyk objęła stanowisko PR & Communication Specialist w agencji marketingowej They.pl, zastępując Joannę Warszawską, która rozstała się z firmą.
Slavoj Żiżek otwiera line-up 26. edycji Golden Drum
Na scenie w Portoroż zobaczymy czterdziestu międzynarodowych prelegentów, w tym czworo Polaków. Wśród gwiazd znajdą się także Jeanette Liendo i Bogdan Draganski.
Maxcom prezentuje nowe logo
Maxcom, polska firma zajmująca się produkcją klasycznych telefonów komórkowych, przedstawiła dziś logotyp. Zmiana komunikacji wizualnej jest elementem nowej strategii marketingowej, której celem jest odświeżenie wizerunku polskiego producenta.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764