logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Dobre wyniki Agory skłaniają do kolejnych inwestycji

  PR 14.05.2015, przeczytano 942 razy
ilustracjastrzałka
Bartosz Hojka Agora SA

Pozaprasowe segmenty Agory rosną coraz szybciej, dlatego spółka stawia na kolejne inwestycje. Planuje budowę kolejnych kin, inwestuje w sieć rozgłośni radiowych i nośniki reklamowe. Działalność prasową stara się zaś przenieść do internetu – rozpoczyna wdrażanie własnej platformy technologicznej dla płatnych treści „Gazety Wyborczej”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/dobre-wyniki-agory-sklaniaja-do-kolejnych-inwestycji,24852,artykul.html

Ogółem przychody spółki w I kwartale wzrosły w porównaniu z sytuacją w I kwartale 2014 roku o ponad 11 proc., zbliżając się do 283 mln zł. W rezultacie Grupa miała prawie 1,3 mln zł zysku po niemal 9 mln zł straty przed rokiem.

– Wyniki potwierdzają, że udaje nam się z sukcesem realizować nasz plan strategiczny i wracać na ścieżkę wzrostu – deklaruje Bartosz Hojka, prezes zarządu Agora SA. – Wzrost przychodów w ostatnich dwóch kwartałach jest bardzo intensywny. To już trzeci kwartał, kiedy rzeczywiście firma rośnie, a to przekłada się na poprawę naszych wyników operacyjnych.

Jak podaje Agora w raporcie finansowym, w  pierwszym kwartale rozpowszechnianie płatne dzienników w Polsce zmniejszyło się o ponad 8 proc. Największe spadki miały zaś miejsce w segmencie ogólnopolskich dzienników ogólnoinformacyjnych. Przychody reklamowe „Gazety Wyborczej” spadły w tym czasie o ponad 10 proc. Za to sprzedaż egzemplarzy dziennika wzrosła o ponad 3 proc., dając spółce 26 mln zł przychodu. Prezes Agory podkreśla jednak, że strategia wzrostu firmy opiera się przede wszystkim na poprawie wyników operacyjnych biznesów pozaprasowych.

Sieć kin Helios to dziś najlepiej prosperująca część biznesu Agory. Frekwencja w pierwszym kwartale sięgnęła 2,9 mln widzów i zwiększyła się o 21 proc. Same tylko przychody ze sprzedaży biletów były wyższe o 22,9 proc. i sięgnęły 51 mln zł.

– Cały czas uruchamiamy kolejne obiekty kinowe. Na koniec kwietnia uruchomiliśmy nowe kino w Jeleniej Górze, co umocniło naszą pozycję największego pod względem liczby obiektów operatora kinowego w Polsce. Mamy 35 obiektów, a jeszcze w tym roku planujemy uruchomić trzy kolejne kina – mówi prezes Agory.

Dodatkowo sprzedaż barowa przyczyniła się do wzrostu przychodów z pozostałej sprzedaży do 39,7 mln zł, zaś działalność filmowa Agory przyniosła 8,4 mln zł przychodów.

– To jeden z obszarów naszej działalności, które mają największy potencjał wzrostu. Obejmuje on zarówno działalność filmową, a więc działalność w zakresie koprodukcji filmowej i produkcji, bo jesteśmy na etapie kończenia naszego pierwszego własnego projektu produkcyjnego, jak i dystrybucję, gdzie mamy bardzo duże sukcesy także w tym roku. Jesteśmy dystrybutorem najpopularniejszego jak na razie polskiego filmu „Disco polo”, który już obejrzało prawie 900 tys. ludzi – mówi agencji informacyjnej Newseria Bartosz Hojka.

Spółka NEXT FILM wprowadziła do polskich kin trzy polskie produkcje filmowe. Poza „Disco Polo” było to także „Ziarno prawdy” i „Polskie gówno”. Agora pozyskała również zewnętrznego partnera do pierwszej samodzielnej produkcji – filmu „Król życia”, który wejdzie do kin jesienią.

Hojka podkreśla, że spółka jest też zadowolona z wyników działalności telewizyjnej – Agora jest partnerem Kino Polska w projekcie Stopklatka TV.

Spółka stawia też na reklamę zewnętrzną, która przyniosła jej w I kwartale ponad 31 mln zł przychodu i zapowiada inwestycje w budowę nośników, m.in. zbudowała już w Warszawie 200 wiat przystankowych z miejscami na reklamę, a planuje postawić jeszcze ponad 1,3 tys. Intensywnie inwestuje też w rozgłośnie radiowe, które w ostatnich miesiącach przyniosły jej ponad 21 mln zł przychodu.

– Pod koniec roku uruchomiliśmy stację w Jędrzejowie z zasięgiem w województwie świętokrzyskim, w kwietniu stację w Tarnowie. Na decyzję KRRiT czekają dwie kolejne stacje w Białymstoku i Częstochowie. Rada podjęła uchwały o przyznaniu tych koncesji na rzecz Radia TOK FM, czekamy jeszcze na dopełnienie wszystkich formalności – mówi Bartosz Hojka.

Spółka planuje również dalsze zmiany w swoim sztandarowym segmencie, czyli w działalności prasowej.

– Chcemy cyfryzować naszą działalność prasową tak, aby zatrzymać spadki do 2016 roku i w 2016 ustabilizować nasz wynik na rentownym poziomie. W tym projekcie również mamy duże postępy – podkreśla prezes Agory.

Rozwój płatnych treści przynosi efekty – pod koniec ubiegłego roku „Gazeta Wyborcza” miała 55 tys. cyfrowych subskrypcji, podczas gdy plan spółki zakładał sprzedaż 40 tys.

– Teraz przechodzimy do kolejnego, bardzo istotnego etapu w realizacji tego projektu – do wdrożenia naszej własnej platformy technologicznej. Będziemy mogli o wiele lepiej dostosowywać naszą ofertę do oczekiwań użytkowników i mieć kontrolę nad całym procesem sprzedaży naszej oferty cyfrowej – zapowiada Hojka.

Źródło: Agora SA, Newseria

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pakiet Ukraina - 10 nowych kanałów w ofercie Vectry
Od 16 kwietnia 2024 roku Vectra, wiodący dostawca usług internetowych, telewizyjnych i telefonii komórkowej w Polsce, wprowadza specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o ukraińskich widzach. Nowy pakiet Ukraina obejmuje 10 programów w języku ukraińskim o różnorodnej tematyce — od wiadomości po rozrywkę, sport, edukację i programy dla dzieci.
II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764