logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

#Dobrenawykienei, czyli jak oszczędzać energię elektryczną

  PR 19.06.2023, przeczytano 473 razy
ilustracja

Enea rozpoczyna akcję edukacyjną dotyczącą oszczędzania energii pod hasłem „Niech #DobreNawykiEnei staną się zwyczajem”. Wicelider rynku energii elektrycznej w Polsce zachęca do drobnych zmian w codziennym życiu i użytkowaniu sprzętów zasilanych energią elektryczną. Dobre nawyki, wprowadzane bez wielkich wyrzeczeń, mogą wpłynąć na innych – być dobrym przykładem i stać się zwyczajem w większej grupie lub w całej społeczności.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/dobrenawykienei%2C-czyli-jak-oszczedzac-energie-elektryczna,400435,artykul.html

– W czasie, gdy energia elektryczna jest w centrum uwagi, niezwykle istotne jest edukowanie na temat jej rozsądnego zużywania. Dlatego Enea postanowiła zrealizować akcję edukacyjną skierowaną do wszystkich grup wiekowych, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży – powiedział Paweł Majewski, prezes zarządu Enea S.A.

Do oszczędzania energii zachęca dwóch bohaterów kampanii #DobreNawykiEnei – Krzyś Elektryk, z którym mogą spotkać się dzieci z przedszkoli i szkół oraz nowa postać – Krzysztof Bystry, który dzieli się swoją wiedzą i radami z pozostałymi odbiorcami kampanii.
Oszczędzaj energię z Krzysiem Elektrykiem

Podczas wirtualnego spotkania z Krzysiem Elektrykiem, który w specjalnej animacji dzieli się wiedzą z najmłodszymi, dzieci dowiedzą się m.in. czym jest prąd, skąd się bierze, jak się z nim obchodzić oraz jak go oszczędzać. Program skierowany jest do dzieci w młodszym wieku wczesnoszkolnym oraz szkolnym (maksymalnie 5 klasa). Materiały do samodzielnej nauki – animacja oraz elektryczne zagadki dla bystrzaków są dostępne na stronie www.enea.pl/dobre-nawyki.

Oszczędzaj energię z Krzysiem Elektrykiem” to również nowa odsłona programu edukacyjnego, który jest realizowany w ramach wolontariatu pracowniczego. Od wielu lat pracownicy Grupy Enea odwiedzają szkoły i przedszkola, prowadząc lekcje o energetyce, wytwarzaniu energii i bezpiecznym obchodzeniu się z prądem. Nowy program „Oszczędzaj energię z Krzysiem Elektrykiem” jest rozszerzeniem dotychczasowych działań edukacyjnych z zakresu oszczędzania prądu i troski o środowisko naturalne. Umożliwi on udział w zajęciach również starszym dzieciom.

Wolontariat kompetencyjny jest fundamentem inicjatyw realizowanych w Grupie Enea w ramach wolontariatu pracowniczego. Z ich pomocą pracownicy, niezależnie od stanowiska i działu w którym pracują, prowadzą zajęcia, dzieląc się z młodymi słuchaczami swoją wiedzą i doświadczeniem. Zapoznają  dzieci z zasadami bezpiecznego korzystania z domowych urządzeń elektrycznych oraz utrwalą wiedzę o oszczędzaniu energii. Lekcja z Krzysiem Elektrykiem kończy się wspólnym rozwiązywaniem krzyżówki w specjalnie przygotowanych książeczkach edukacyjnych.

Zajęcia z pracownikami Grupy Enea w zgłoszonych placówkach zostaną przeprowadzone przez chętnych wolontariuszy w uzgodnionym z nimi terminie.

„Dobre nawyki oszczędzania” – wygraj grant dla szkoły

Dla uczniów szkół technicznych, Grupa Enea przygotowała specjalny konkurs, w którym do wygrania są granty. Dla zwycięzców przewidziano nagrodę w wysokości 15 000 złotych, a łączna pula grantów wynosi blisko 40 000 zł. Konkurs polega na nagraniu krótkometrażowego filmu (od 30 sekund do 3 minut), w którym uczniowie przedstawią swoje sposoby na rozsądne gospodarowanie energią. Pomogą w tym rady Krzysztofa Bystrego, który przypomina najważniejsze zasady dotyczące oszczędzania energii.

– Konkurs skierowaliśmy do uczniów szkół średnich technicznych, ponieważ chcemy poznać perspektywę młodzieży na kwestie związane z oszczędzaniem energii elektrycznej. A jest o co walczyć. Szkoły, które znajdą się na liście laureatów będą mogły przeznaczyć granty między innymi na wycieczkę szkolną, wyposażenie sal lekcyjnych, zakup pomocy naukowych czy sprzętu elektronicznego – podkreślił Paweł Majewski, prezes zarządu Enea S.A.

Źródło: Enea S.A.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Mediaplus: wirtualna influencerka w kampanii elektrycznych BMW
Agencja Mediaplus (Group One), która koordynuje wszystkie działania mediowe w digitalu Grupy BMW w regionie CS oraz zespoły kompetencyjne w tym obszarze, prowadzi komunikację nowego w pełni elektrycznego modelu BMW iX2 oraz nowej wersji BMW X2. W działaniach reklamowych wykorzystana została wirtualna influencerka — Lil Miquela. Premierowa kampania w digitalu realizowana jest...
Kampania „Dziedzictwo Beko” - urządzenia na pokolenia
Firma Beko, jeden z największych producentów artykułów gospodarstwa domowego na świecie, rozpoczęło kampanię „Dziedzictwo Beko”. Jej głównym celem jest ponowne zdefiniowanie standardów trwałości sprzętów AGD. W odważnej i nieszablonowej kreacji powaga miesza się z humorem, tworząc niekonwencjonalną narrację z ważnym...
Lotna odpowiedzialna za projekt opakowań Seko
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna przygotowała nowe projekty opakowań dla jednej z linii produktowych marki SEKO – jednej z największych firm w kraju zajmujących się przetwórstwem i produkcją dań rybnych.
Włoskie specjały w digitalowej kampanii Makłowicz i Synowie
Makłowicz i Synowie rusza z digitalową kampanią, której celem jest promocja autentycznie włoskich produktów dostępnych w ofercie firmy. Są to makarony pochodzące z Bari w regionie Apulia w południowych Włoszech oraz oliwy z Emilia-Romagna, regionu leżącego na północy Włoch, obfitego w gaje oliwne. Osią kampanii będzie cykl filmów zrealizowanych w...
Dzień Ziemi: Ptaszek Staszek o Raporcie ESG Carlsberg
Carlsberg Polska już po raz ósmy zaprezentował roczny bilans działań w obszarze zrównoważonego rozwoju. By mówić ciekawie o skomplikowanych projektach i budować zaangażowanie wokół odpowiedzialnościowych działań firmy, w komunikacji raportu zastosowano obrazkowy język humoru, który przyciąga uwagę i intryguje.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764