logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Dobry klimat dla rynku reklamy w Europie?

  PR 28.07.2016, przeczytano 969 razy
ilustracjastrzałka

Co kwartał organizacja The European Association of Communications Agencies (EACA), zrzeszającą środowisko branży komunikacji marketingowej na obszarze Europy, publikuje branżowy raport ukazujący tendencje i nastroje na rynku usług kreatywnych. Właśnie ukazała się jego najnowsza edycja.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/dobry-klimat-dla-rynku-reklamy-w-europie,29433,artykul.html

Raport The European Advertising Business Climate Index to rekonesans rynku, który tworzony jest w oparciu o comiesięczne zestawienia danych z ponad 43 000 agencji reklamowych oraz firm badających rynek z krajów członkowskich UE dla Komisji Europejskiej. Agencje i domy badawcze przekazują w zestandaryzowanym kwestionariuszu informacje o ocenie menedżerów i ich biznesowej sytuacji w analizowanym okresie oraz prognozy na kolejny kwartał. Przedstawiają informacje o aktualnych wyzwaniach firmy oraz wyznaczonych celach na najbliższą przyszłość, a także przewidywany poziom zatrudnienia i prognozowanych dochodów. 

W pierwszym kwartale 2016 roku rynek komunikacji marketingowej w Europie odnotował spadek zaufania wśród przedsiębiorców i właścicieli firm z wartości +11 na +8 w porównaniu z poprzednim badanym okresem. Jest on jednak w pewnym stopniu równoważony przez ich umiarkowanie pozytywne oczekiwania w zakresie wzrostu popytu oraz zatrudnienia już w perspektywie krótkoterminowej. Rzeczywisty rozwój popytu na usługi i wskaźnik zatrudnienia wskazuje na stagnację, a nawet spadek w obu wskazanych dziedzinach.

Najniższą wartość w badaniu z ostatniego kwartału zanotowała Grecja oraz Wielka Brytania (spadek z poziomu +9,2 na -15). Zaskakujące obniżenie poziomu zanotowała Malta, której wskaźnik spadł z poziomu +62 w Q1/16, na zaledwie +2 w Q2/16. Najwyższą wartością odznacza się Słowenia, której wskaźnik wyniósł +32.

Polska trzeci raz z rzędu odnotowała spadek w rankingu – najwyższy poziom osiągnęła w trzecim kwartale 2015 roku (+5), jednak od tego czasu utrzymuje tendencję spadkową: w Q4/15 +4, a w Q1/16 +3. 

Źródło: SKM SAR

www.skmsar.org

Dodatkowe informacje:

Metodologia
Ankieta badawcza to nieskomplikowane narzędzie, zawierające różne zestawy pytań, na które odpowiadają firmy zaznaczając jedną z trzech możliwych dostępnych odpowiedzi: „(+)” – oznaczający wzrost, „(=)” –bez zmian oraz „(-)” czyli spadek. Badanie przeprowadzane jest na szczeblu krajowym, zgromadzone podczas badania dane są ujednolicone przez Komisję Europejską.
The European Advertising Business Climate Index obejmuje takie kraje jak: Austria, Belgia, Francja, Niemcy, Holandia, Wielka Brytania, Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Estonia, Litwa, Łotwa, Polska, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Cypr, Grecja, Włochy, Malta, Hiszpania, Portugalia, Dania oraz Szwecja.
Raz na trzy miesiące publikowany jest główny raport z zestawionymi danymi, który pokazuje tendencje i nastroje na rynku usług kreatywnych.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764