logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Dobry sok w dobrym opakowaniu

  PR 09.12.2019, przeczytano 803 razy
ilustracjastrzałka

Sokpol, producent soków, nektarów i napojów, jest pierwszą firmą na polskim rynku, która zdecydowała się wprowadzić do oferty produkt w opakowaniu pochodzenia roślinnego Tetra Pak. Kartony Tetra Pak w ponad 80% składają się z materiałów odnawialnych (pochodzenia stricte roślinnego) i są wyprodukowane z papieru (celulozy) wytworzonej z drewna z certyfikatem FSC. Także zakrętka wykonana została z surowca pochodzenia roślinnego – trzciny cukrowej. Ich w pełni roślinne pochodzenie znacznie redukuje wydobycie paliw kopalnych i emisję dwutlenku węgla w całym cyklu życia produkty. Co ważne, to opakowanie kartonowe nie ma zewnętrznej, błyszczącej powłoki – jest matowe (to tak zwane opakowanie typu „craft”). Zachowuje ono przy tym wszelkie właściwości opakowań Tetra Pak, które były znane do tej pory – w pełni chroni produkt przed wpływem czynników zewnętrznych, a co za tym idzie, pozwala zachować wartości smakowe soku oraz zawarte w nim witaminy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/dobry-sok-w-dobrym-opakowaniu,385019,artykul.html

Doskonalenie produkcji i logistyki opakowań jest elementem szerokiej środowiskowej polityki Tetra Pak:

- W Tetra Pak zabezpieczyliśmy znaczne środki na ochronę planety i wprowadzanie jak najbardziej przyjaznych środowisku rozwiązań. W latach 2019-2021 przeznaczymy aż 80 milionów euro na technologie i produkty, które będą alternatywą dla jednorazowego plastiku. – mówi Kinga Sieradzon, Dyrektor Generalna Tetra Pak na rynek polski, czeski, słowacki i węgierski. – Ponad 80% naszego opakowania składa się z surowców roślinnych: kartonu z certyfikowanych zasobów leśnych oraz plastiku wykonanego z trzciny cukrowej. Takie materiały to przyszłość branży opakowań. Są w pełni funkcjonalne, odnawialne, a przy tym lepsze dla środowiska niż inne typy opakowań, ponieważ ograniczają emisję dwutlenku węgla do atmosfery w całym cyklu produkcyjnym i logistycznym związanym z opakowaniem i końcowym produktem – a więc sokiem.

- Decyzja o wprowadzeniu nowych opakowań pochodzenia roślinnego we współpracy z Tetra Pak jest przede wszystkim wynikiem tego, że kategoria rozwiązań na rzecz środowiska na polskim rynku przez cały czas się rozwija. Ich wdrażanie powinno stanowić jeden z ważniejszych elementów strategii każdej firmy w branży sokowej – podkreśla Prezes firmy Sokpol, Roman Sobczyk.

Działanie to jest strategiczne także ze względu na zmieniające się przepisy, bowiem od 2021 roku wchodzi w życie tak zwana dyrektywa plastikowa. Nowe ograniczenia będą dotyczyć nie tylko plastikowych słomek i jednorazowych sztućców, ale także zakrętek. Jednym z kluczowych elementów będzie także tzw. eco-design, także w odniesieniu do projektowania i produkcji opakowań.

Wprowadzenie opakowań coraz mniej obciążających dla środowiska jest też odpowiedzią na rosnącą świadomość konsumentów. Badania zrealizowane przez Tetra Pak pokazują, że konsumenci coraz chętniej sięgają po produkty w opakowaniach ekologicznych. Aż 87% Polaków spodziewa się coraz większej roli spraw środowiskowych, a 86% jest świadomych wzrostu istotności opakowań o niskim wpływie na środowisko. Aż 73% osób najbardziej obawia się negatywnego wpływu jednorazowych opakowań na planetę.

- To, że sok jabłkowy naszej marki własnej Vital Fresh jest sprzedawany w opakowaniach wykonanych w przeważającej większości z materiałów odnawialnych, to kolejny krok sieci Biedronka w stronę redukcji zużycia plastiku. Z kolei dla naszych klientów to ciekawa alternatywa – mówi Dagmara Łakoma, Menedżer ds. Ochrony Środowiska z Jeronimo Martins Polska.

Rozwiązanie wprowadzone przy współpracy z firmą Sokpol i siecią Biedronka jest pierwszym tego typu działaniem w Polsce, ale firma Tetra Pak jest przygotowana, by w każdej chwili poszerzyć portfolio klientów, którzy wybiorą opakowania pochodzenia w pełni roślinnego jako zabezpieczenie swoich produktów.

Źródło: Tetra Pak

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Canon zapowiada udział w targach drupa 2024
Pod hasłem „The Power to Move” firma Canon zaprezentuje na targach drupa 2024 szereg innowacji technologicznych, usług wsparcia, a także różnorodnych koncepcji współpracy z klientami. Pokazom na stoisku Canon będą towarzyszyć zespoły ekspertów, a wszelkie aktywności podejmowane przez firmę w trakcie targów drupa 2024 pomogą zrozumieć jak rozwiązania z obszaru druku...
Koenig & Bauer i CI Flexo na Konferencji Fleksografów
„Gamechanger” – takim mianem określił Paweł Krasowski – Technology Product Manager w firmie Koenig & Bauer (CEE) najnowszą maszynę fleksograficzną z oferty tego producenta – XD Pro, podczas swojego wystąpienia w ramach Konferencji Fleksografów. Prezentacja uwzględniała najnowsze rozwiązania technologiczne Koenig & Bauer, bazujące na technice fleksograficznej, skierowane...
Konica Minolta Business Solutions i Autenti ogłaszają strategiczne partnerstwo, mające na celu przyspieszenie procesu transformacji cyfrowej polskich przedsiębiorstw. To istotny krok w kierunku przyszłości przetwarzania dokumentów.
Stora Enso obniża emisję CO2 związaną z transportem
Stora Enso poinformowała, że jeden z jej klientów – firma Lesjofors - podjęła stosowne działania związane z obniżeniem emisji dwutlenku węgla, wchodzących w tzw. zakres 3 (Scope 3). Obecnie - zamawiane przez nią, gotowe produkty dostarczane przez Stora Enso - są transportowane w samochodach elektrycznych, co – jak podaje firma – ma zredukować emisję CO2...
Packaging Innovations 2024: Produkty kształtujące przyszłość
Produkty kształtujące przyszłość - znamy datę Targów Packaging Innovations Już za niecały rok, 09-10 października 2024 r. w EXPO Kraków, odbędą się 16. Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations. To wydarzenie o ugruntowanej pozycji na rynku, które każdego roku odwiedzają tysiące gości z Polski i zagranicy. W ciągu dwóch dni będzie można poznać ofertę...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764