logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Dobrze zaprojektowana strona internetowa jako klucz do sukcesu

  PR 18.05.2010, przeczytano 2520 razy

Każdego dnia w Internecie pojawiają się nowe witryny - portale społecznościowe, strony korporacyjne, sklepy online i wiele innych. Jeżeli chcemy zostać zauważeni, jeżeli chcemy sprawić, by użytkownik zapamiętał markę czy produkt i chętnie powracał na naszą stronę - czeka nas trudne zadanie. Nie wystarczy samo zaoferowanie wartościowego produktu. Nasza witryna musi być wyjątkowa.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/dobrze-zaprojektowana-strona-internetowa-jako-klucz-do-sukcesu,10699,artykul.html

Budując stronę internetową, z reguły skupiamy się na jej funkcjonalności. Chcemy, by pomagała nam np. w kreowaniu wizerunku firmy, zdobywaniu nowych klientów oraz utrzymywaniu obecnych. Aby strona mogła spełnić wszystkie te założenia, musi być dobrze zaprojektowana i ergonomiczna – zgodna z zasadami Web usability, a przy tym łatwa w obsłudze i estetyczna. Wszystkie jej elementy powinny być dokładnie przemyślane i zanalizowane jeszcze przed przystąpieniem do realizacji projektu, co pomoże nam uniknąć rozczarowań i niepotrzebnych kosztów.

Projektowanie stron internetowych
Zamawiając wykonanie strony internetowej u profesjonalisty, chcemy mieć pewność, że będzie ona spełniać wszystkie nasze oczekiwania. Często jednak nie do końca zdajemy sobie sprawę, jak ma wyglądać ta idealna witryna, jakie ma dawać możliwości użytkownikowi, jakie funkcje będą nam potrzebne. Zdarza się, że nasze potrzeby wychodzą na światło dzienne dopiero przy pracy nad realizacją projektu. Powoduje to wiele problemów – strona przestaje być intuicyjna w obsłudze dla użytkownika, występują niezgodności w funkcjonalności, czasem nawet trzeba budować witrynę całkowicie od nowa. Zwiększa się przez to czas wykonania projektu, a co za tym idzie – jego koszt.

Wiele firm nie przykłada do etapu projektowania wystarczającej wagi – komentuje Michał Chołuj z firmy Netface, zajmującej się tworzeniem aplikacji internetowych. Wydaje im się, że strona powstanie szybciej i pociągnie za sobą niższe koszty, jeżeli natychmiast zaczną się prace nad samą realizacją ich zamówienia. Tymczasem wprowadzanie zmian w trakcie programowania jest dużo bardziej czasochłonne i kosztowne. Aby uniknąć przykrych niespodzianek, konieczne jest przygotowanie dokładnego i szczegółowego planu projektu. Dlatego ten pierwszy etap - projektowania stron internetowych jest najważniejszy w pracy nad witryną, trzeba więc poświęcić na niego sporo czasu.

Co może nam dać makieta?
Na etapie projektowania dobrym rozwiązaniem jest przygotowanie makiety strony. Pozwala ona na dosłowne zilustrowanie wyglądu i funkcji witryny. Dzięki temu jesteśmy w stanie upewnić się, że strona spełni wszystkie nasze wymagania. Nie kupujemy kota w worku – makieta szczegółowo pokaże wszystkie funkcje strony, a każdy, nawet na pierwszy rzut oka nieistotny element, będzie drobiazgowo opisany w dokumentacji (w specyfikacji funkcjonalnej i technicznej). Jeżeli będziemy chcieli dokonać zmian, na tym etapie pracy będzie to o wiele prostsze, szybsze i tańsze. Łatwiej zmienić makietę, niż wprowadzać korekty do gotowej już strony.

Budowa witryny, która ma dobrze zaplanowaną strukturę, przedstawioną na makiecie, jest o wiele bardziej efektywna, niż wymyślanie rozwiązań na bieżąco podczas pracy - mówi Michał Chołuj z Netface. Pracą nad stroną może się zajmować kilku programistów naraz; dzięki zaplanowaniu serwisu internetowego, można podzielić między nich obowiązki, co w rezultacie przyspiesza jego realizację. Klient jest zadowolony, ponieważ otrzymuje dokładnie ten produkt, który zamówił w oparciu o makietę.

Strona internetowa jest wizytówką firmy. Dobrze zaplanowana witryna, na której nie ma błędów, prezentująca uporządkowaną i logiczną treść, z pewnością będzie pozytywnie wpływać na nasz wizerunek.

Źródło: Netface


brak ikonki
?

Tekst opublikował użytkownik: Dorota Kusak

Więcej informacji o użytkowniku

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
SparkyB: viralowa autentyczność marek
Marki stały się naszym towarzyszem życia, przyjacielem, wsparciem w propagowaniu różnych idei. Tworzą społeczności, które są najważniejszym kanałem komunikacji z odbiorcą. Z badań wynika, że 91% osób wierzy w siłę społeczności, a 70% konsumentów twierdzi, że lepiej odbiera markę, gdy jej pracownicy są aktywni w mediach...
Google zablokował 5,5 miliarda reklam. Scamem karmi nas AI
Treści o charakterze seksualnym, promocja broni czy nielegalny hazard, prezentowane często przez deepfejki na podobieństwo znanych osób. To m.in. takie reklamy są na celowniku Google, który na swojej platformie zablokował aż 5,5 miliarda reklam. Pod bacznym okiem korporacji z Doliny Krzemowej są też wybory – zarówno w Polsce jak i te uznawane za najważniejsze, czyli w USA.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764