logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Docufield świętuje 20-lecie oficjalnej obecności marki Hunkeler na polskim rynku

  PR 04.06.2018, przeczytano 739 razy

W bieżącym roku mija 20 lat od oficjalnego pojawienia się marki Hunkeler w naszym kraju. Przez minione dwie dekady ten szwajcarski producent zaawansowanych systemów do wstępnego i końcowego przetwarzania papieru zbudował swoją znaczącą pozycję na polskim rynku. Specjalistyczne rozwiązania marki Hunkeler znalazły uznanie w oczach klientów, związanych z szeroko rozumianym drukiem transakcyjnym i usługami direct mailing oraz – zwłaszcza w ostatnich latach – z rynkiem produkcji dziełowej. Duży udział w sukcesach odnoszonych w ostatniej dekadzie ma jej obecny polski dystrybutor – firma Docufield, dla której jest to również okazja do świętowania i podsumowań.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/docufield-swietuje-20-lecie-oficjalnej-obecnosci-marki-hunkeler-na-polskim-rynku--,36735,artykul.html

- Nasza firma jest czwartym – licząc chronologicznie – przedstawicielstwem marki Hunkeler w Polsce, ale – co istotne – przez te 20 lat za jej wprowadzenie na nasz rynek i rozwijanie brandu odpowiada ten sam zespół ludzi. Docufield od początku swojej działalności bazuje m.in. na marce Hunkeler. Cieszymy się, że przez te wszystkie lata udało się nie tylko z sukcesem wprowadzić ją na polski rynek, ale też ugruntować jej pozycję jako niekwestionowanego lidera w obu kluczowych segmentach, gdzie obecne są jej rozwiązania – mówi Marcin Krzyżowski, prezes firmy Docufield.

Dekada druku transakcyjnego

Pierwsze lata obecności Hunkeler w naszym kraju to przede wszystkim dynamiczny wzrost sprzedaży jej rozwiązań w segmencie druku transakcyjnego i direct mailingu.

- Wówczas wiele firm, m.in. z sektorów takich jak bankowość czy telekomunikacja nabywało te urządzenia z myślą o własnych jednostkach, zajmujących się korespondencją masową – mówi Krzysztof Zabielski, dyrektor handlowy Docufield, związany z marką Hunkeler od początku jej obecności w naszym kraju. – Z biegiem lat pojawiły się wyspecjalizowane przedsiębiorstwa, świadczące tego typu usługi w ramach outsourcingu. To powód do satysfakcji, że możemy współpracować z obiema grupami odbiorców kompleksowych rozwiązań Hunkeler, dedykowanych tej działalności. Obecnie wśród naszych użytkowników znajdują się wszystkie liczące się firmy z tego segmentu. Równie dobrze układa nam się współpraca z największymi producentami zwojowych maszyn drukujących w technologii cyfrowej, które – wraz z urządzeniami do przygotowania wstęgi i jej końcowej obróbki – tworzą kompletne rozwiązanie. Co więcej, te dobre relacje, zaufanie do jakości produktów Hunkeler oraz naszych kompetencji – potwierdzonych zarówno na etapie oferowania rozwiązania, jego wdrożenia i utrzymania –  znalazły w kolejnych latach swoje odbicie także przy wspólnych projektach na drugim kluczowym dla nas rynku – produkcji dziełowej.

Dynamiczny rozwój na rynku produkcji dziełowej

Rozwój marki Hunkeler i jej obecność w drukarniach dziełowych, zarówno offsetowych (inwestujących w technologię cyfrową) jak też stricte cyfrowych, zbiegł się w czasie z pojawieniem się na rynku firmy Docufield.

- Rzeczywiście, miniona dekada przyniosła nieco inne rozłożenie akcentów w działalności prowadzonej przez Hunkeler, nie tylko w naszym kraju – mówi Michał Okurowski, dyrektor ds. rozwoju Docufield. – Wysokowydajna technologia cyfrowa znajdowała bowiem uznanie u coraz szerszej grupy firm z branży poligraficznej, głównie tych specjalizujących się w produkcji książek. Wychodząc naprzeciw ich potrzebom, w ofercie naszego partnera systematycznie zaczęły pojawiać się coraz nowsze, bardziej zautomatyzowane i funkcjonalne rozwiązania do produkcji bloków książkowych. Obecnie w portfolio Hunkeler znajduje się 8. już generacja tych maszyn.

Podobnie jak to miało miejsce w przypadku druku transakcyjnego, tu również firma bardzo wyraźnie zaznaczyła swoją obecność.

- Dość powiedzieć, że Hunkeler zdobył ok. 80-90% polskiego rynku w zakresie rozwiązań do cyfrowego finishingu; oczywiście mam na myśli zaawansowane linie produkcyjne, bazujące na maszynach zwojowych – kontynuuje Michał Okurowski. – Naszymi klientami są najwięksi gracze o rosnącej pozycji, także w skali międzynarodowej. Na uwagę zasługuje również fakt, że mamy za sobą wdrożenia zrealizowane we współpracy ze wszystkimi liczącymi się dostawcami zwojowych maszyn inkjetowych. To świadczy o elastyczności i kompatybilności naszych rozwiązań, jak też o filozofii działania firmy Hunkeler, która zakłada jak największą otwartość na produkty innych dostawców.

Interakcja z klientami

To podejście jest bardzo dobrze widoczne choćby przy okazji organizowanej w cyklu dwuletnim wystawy Hunkeler Innovationdays, w której od lat uczestniczą także klienci z Polski.

- Ich obecność na tych największych obecnie targach druku cyfrowego, dedykowane prezentacje najnowszych rozwiązań, możliwość kontaktu ze specjalistami z centrali Hunkeler – to ważne elementy współpracy z naszymi polskimi użytkownikami – kontynuuje Michał Okurowski. – Spotykamy się z nimi także na innych ważnych imprezach wystawienniczych, zarówno międzynarodowych (jak drupa) czy lokalnych (jak targi w Poznaniu czy Warszawie). Z myślą o klientach z segmentu druku transakcyjnego i direct mailing od lat jesteśmy partnerem i aktywnym uczestnikiem Forum Druku Transakcyjnego i Korespondencji Masowej.

Polska ważnym miejscem na mapie działań firmy Hunkeler

Systematyczny rozwój, pozycja lidera na obu kluczowych rynkach, interakcja w kontaktach z klientami – jak zapewnia Michał Okurowski, m.in. te czynniki powodują, że pozycja Polski, jak też tutejszego przedstawicielstwa Hunkeler, jest bardzo silna w oczach szwajcarskiej centrali:

- Nasze działania i ich skuteczność są doceniane przez kierownictwo Hunkeler. Dzięki wdrożeniom w największych cyfrowych drukarniach dziełowych i firmach zajmujących się korespondencją masową, nasza pozycja jest bardzo silna nie tylko w skali kraju, ale całego regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Przez te wszystkie lata polski dystrybutor Hunkeler mógł liczyć na bardzo duże wsparcie i zaufanie naszej centrali, za co chcielibyśmy podziękować.

- Jednak szczególne podziękowania kierujemy do naszych klientów, bez których sukces odniesiony na przestrzeni ostatnich dwóch dekad byłby niemożliwy. Ze swojej strony deklarujemy dalsze rozwijanie i dostarczanie na rynek najwyższej klasy zaawansowanych technologicznie rozwiązań: elastycznych, modułowych, oferujących krótkie czasy przezbrojenia i wysoki poziom automatyzacji. Mamy nadzieję na wiele kolejnych lat owocnej współpracy – podsumowuje Marcin Krzyżowski.

Źródło: Docufield

www.docufield.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Brother DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN: urządzenia typu 3w1
Firma Brother wprowadza do oferty 3 wydajne monochromatyczne urządzenia laserowe 3w1. Modele DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN są łatwe w konfiguracji oraz co ważne pozwalają na sprawne wygenerowanie wysokiej jakości wydruków. Urządzenia zostały tak stworzone, aby usprawnić proces druku i zmniejszyć jego koszt.
Sharp BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR: drukarki wielofunkcyjne
Sharp wprowadza trzy kolorowe urządzenia MFP (wielofunkcyjne) A4. Modele BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR dołączają do rosnącej linii produktów Sharp, zaprojektowanych dla dynamicznie zmieniających się, hybrydowych miejsc pracy przyszłości. Urządzenia gwarantują nowoczesną komunikację z rozbudowanymi funkcjami bezpieczeństwa oraz redukcję zużycia energii,...
Epson AM-C400 i AM-C550 - atramentowe drukarki A4
Epson kontynuuje rozwój autorskiej technologii druku atramentowego Heat-Free, rozszerzając ofertę dla biur o urządzenia wielofunkcyjne AM-C400 i AM-C550, które usprawniają pracę z dokumentami w formacie A4. Nowe modele zapewniają wszystkie cenione w produktach firmy Epson atuty związane z oszczędnością energii i wydajnością.
Opakowania z maszyną Revoria Press PC1120 w firmie Slodkie
Czekoladowa, karmelowa, bakaliowa – to kolejne linie słodyczy w firmie Slodkie. To producent personalizowanych słodyczy reklamowych, którego produkty z sukcesami uczestniczą w kampaniach największych światowych marek. Jest ich ponad 600 rodzajów, a każdy i dla każdego klienta musi być odpowiednio opakowany. Personalizacja opakowań, wysoka jakość, odpowiednie barwy – to tylko...
Stora Enso poinformowała, że stworzona przez tę firmę pianka opakowaniowa Papira jest z powodzeniem stosowana nie tylko w różnych branżach przemysłu, jako materiał zabezpieczający transportowane produkty, ale też służy do ochrony dzieł sztuki. Baiba – artystka używająca w swojej twórczości szkła – wykorzystuje materiał Papira do bezpiecznego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764