logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Dodatki do żywności: kampania Europejskiej Rady Informacji o Żywności

  PR 07.10.2022, przeczytano 877 razy
ilustracja

Dziś w ramach finansowanego przez UE projektu FoodSafety4EU i Europejskiej Rady Informacji o Żywności (EUFIC)rozpoczęła się kampania w mediach społecznościowych na temat dodatków do żywności, oparta na analizie pytań i wątpliwości konsumentów. Choć użycie dodatków do żywności musi mieć udowodniony cel i przejść surowe oceny bezpieczeństwa, nadal budzi niepokój konsumentów. Dlatego w kampanii biorą udział eksperci z branży, którzy przez cały październik będą odpowiadać na najczęstsze pytania konsumentów. Celem kampanii jest podniesienie ogólnej świadomości na temat dodatków do żywności, powodów ich stosowania, ich bezpieczeństwa oraz etykietowania w UE. Przekazane informacje umożliwią konsumentom podejmowanie decyzji dotyczących ich diety w oparciu o wiedzę naukową.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/dodatki-do-zywnosci%3A-kampania-europejskiej-rady-informacji-o-zywnosci,397528,artykul.html

Dodatki do żywności - źródło obaw konsumentów

Dodatki do żywności to substancje dodawane do produktów spożywczych w celu pełnienia określonych funkcji, na przykład słodzenia lub konserwacji. Chociaż odgrywają ważną rolę w spożywanych przez nas produktach, średnio 36% Europejczyków zgłasza zaniepokojenie dodatkami takimi jak: barwniki, konserwanty i środki aromatyzujące stosowane w żywności i napojach - wynika z badania Eurobarometr z 2022 r.W niektórych krajach UE, takich jak Litwa, Estonia i Holandia, nawet około osób 50% twierdzi, że jest zaniepokojonych dodatkami do żywności. W Polsce ten odsetek się sięga 36%.

- W FoodSafety4EU staramy się zrozumieć percepcję ryzyka u konsumentów i w odpowiedzi na ich wątpliwości budować przekazy oparte o sprawdzone źródła naukowe. Z radością będziemy propagować te informacje przygotowane razem z EUFIC! - powiedziała Veronica M. T. Lattanzio, koordynator projektu w Narodowej Radzie Badań Naukowych Włoch (CNR).

Najczęściej wyszukiwane hasła

Aby opracować skuteczną kampanię, która odpowie na pytania i obawy ludzi, EUFIC zebrała dane na temat najczęściej zadawanych przez konsumentów pytań dotyczących dodatków do żywności w celu zidentyfikowania luk w wiedzy i potencjalnych barier zakupowych.

Analiza słów kluczowych w Google wykazała, że ludzie najczęściej mają pytania dotyczące konkretnych dodatków do żywności, takich jak glutaminian sodu, azotany czy siarczyny, lub pytania dotyczące grup dodatków do żywności, takich jak emulgatory czy substancje słodzące. Poszukując ogólnych informacji na temat „dodatków do żywności” lub „numerów E”, konsumenci są najbardziej zainteresowani definicją tych terminów, ich bezpieczeństwem i wpływem na zdrowie lub funkcjami dodatków do żywności.

Po drugie, społeczność EUFIC i osoby odwiedzające stronę internetową mieli możliwość zadawania pytań dotyczących dodatków do żywności za pośrednictwem różnych kanałów (np. ankiety w mediach społecznościowych i okienka na stronie internetowej). Większość otrzymanych pytań dotyczyła kwestii bezpieczeństwa, np. gdy dany dodatek jest dozwolony w jednym kraju, a w innym nie.

Łatwe do zrozumienia porady oparte na nauce

Eksperci, którzy będą prezentowani w trakcie kampanii na kanałach EUFIC (Instagram, Facebook, Twitter i LinkedIn) oraz FS4EU (Instagram, Facebook, Twitter, LinkedIn), pochodzą z różnych środowisk, w tym reprezentują dziedziny bezpieczeństwa żywności i chemii oraz badań żywieniowych. Wpisy z krótkimi wywiadami wideo, wizualizacjami, a także zestaw artykułów na stronie internetowej pomogą uczynić informacje naukowe na ten temat bardziej przystępnymi dla społeczeństwa.

Opis kampanii

Przez cały październik trwa kampania w mediach społecznościowych na temat dodatków do żywności na stronach EUFIC i FS4EU (wymienionych powyżej), zainicjowana przez FoodSafety4EU i EUFIC.

Tematy artykułów EUFIC na stronie www:

  • Czym jest glutaminian sodu i czy jest szkodliwy?
  • Czym są azotany i azotyny i jakie pokarmy mają ich wysoką zawartość?
  • Czym są siarczyny w winie i czy są szkodliwe?
  • Co to jest aspartam i czy jest on dla ciebie szkodliwy?
  • Czym są dodatki do żywności i jak są regulowane w UE?
  • Czym są emulgatory i jakie są powszechne przykłady stosowane w żywności
  • Czym są konserwanty i jakie są powszechne przykłady stosowane w żywności?

Krótkie filmiki w mediach społecznościowych z ekspertami odpowiadającymi na następujące pytania:

  • Co to są dodatki do żywności?
  • Czy istnieje różnica między „naturalnymi” a „chemicznymi” dodatkami do żywności?
  • Dlaczego dodatki do żywności są dodawane i dlaczego są ważne?
  • Jakie są najczęstsze rodzaje dodatków do żywności?
  • W jakich produktach zazwyczaj znajdziemy dodatki do żywności?
  • Czy dodatki do żywności są bezpieczne?
  • Jak ocenia się dodatki do żywności pod kątem ich bezpieczeństwa?
  • Często słyszymy, jak ludzie mówią, że dodatki do żywności mogą powodować raka lub reakcje alergiczne i wpływać na nasze funkcje hormonalne, immunologiczne lub jelitowe... Czy to prawda, czy powinniśmy się obawiać skutków ubocznych dodatków do żywności?
  • Dlaczego tak wiele dodatków do żywności jest dozwolonych w USA, a niedozwolonych w innych krajach? Skoro są bezpieczne, to dlaczego są tak kwestionowane?
  • Czym są numery „E” w żywności?

Statystyki dotyczące postrzegania dodatków do żywności przez konsumentów

  • Eurobarometr 2022 podkreśla, że 36% Europejczyków zgłasza zaniepokojenie dodatkami stosowanymi w żywności i napojach, takimi jak barwniki, konserwanty i środki aromatyzujące.
  • Badanie BfR z 2021 roku mówi, że większość Niemców ma negatywne postrzeganie dodatków do żywności. Ponadto 42% nie czuje się wystarczająco poinformowanych o oznakowaniu dodatków, 49% o ich funkcjach, a 58% o zagrożeniach dla zdrowia.
  • Badanie EUFIC z 2016 r. z wykorzystaniem narzędzia Vizzata™ do badań konsumenckich online wykazało, że brytyjscy konsumenci określają „dodatki” jako nieznane, mają negatywne opinie wobec nich, uznają je za powód niekupowania przetworzonej żywności i uważają, że do żywności dodaje się „zbyt wiele” dodatków.

Źródło: EUFIC

www.eufic.org

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764