logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Dokąd zmierza europejska branża cyfrowa? Relacja z Interact 2019

  PR 07.06.2019, przeczytano 492 razy

Trzynasta edycja Interact – corocznego spotkania europejskiej branży reklamy cyfrowej – dobiegła końca. W tym roku wydarzenie organizowane wspólnie przez IAB Europe i IAB Polska po raz pierwszy odbyło się w Warszawie. 4-5 czerwca rozmawialiśmy o wyzwaniach i przyszłości branży pod hasłem przewodnim: Growing change. Changing growth.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/dokad-zmierza-europejska-branza-cyfrowa-relacja-z-interact-2019,382816,artykul.html

W Interact  2019 udział wzięło blisko 700 reprezentantów najważniejszych firm, agencji, świata mediów i nauki. Przez 2 intensywne dni dyskutowali tym, co dla współczesnego biznesu oznaczają zmiana i wzrost – dwie immanentne dla ery cyfrowej cechy.

Co roku Interact gromadzi najważniejszych przedstawicieli europejskiego biznesu, którzy dyskutują o trendach, nowych technologiach i najlepszych rynkowych praktykach. Warszawa jako jedno  z najszybciej rozwijających się centrów cyfrowego świata stanowiła idealne miejsce i forum do wymiany branżowych doświadczeń - komentuje Townsend Feehan, CEO, IAB Europe

Wybitni prelegenci

Ponad 60 wybitnych ekspertów w kilkudziesięciu wystąpieniach oraz panelach dyskusyjnych przedstawiało najważniejsze trendy, nowe możliwości i wyzwania, jakie stoją przed europejską branża reklamy cyfrowej.

Wśród prelegentów wyłonionych na drodze call papers znalazła się Taide Guajardo, Brand Director and Brand Master Society w Procter & Gamble Europe, która na przykładzie działań P&G mówiła o tym, jak ciągłe redefiniowanie i  podważanie ich marek,  przyczynia się do wzrostu rynkowego giganta.

Liam Brennan, Global Director of Innovation w MediaCom, z kolei mówił o tym, w jaki sposób firmy mogą i powinny czerpać od start-upów, by wprowadzone innowacje rzeczywiście przetrwały w bardziej korporacyjnym świecie.

Dominic Grainger, CEO, GroupM EMEA, podzielił się natomiast spostrzeżeniami i poglądami na temat przyszłości branży, tego, jak powinien zmienić się model działania agencji oraz jak najlepiej dostosować się do zmieniających się potrzeb klientów, m.in. w kontekście adresowalnej telewizji.

Podczas Interact 2019 wystąpili także m.in.: Anita Caras, Research Director, Verizon Media, Kristanne Roberts, Global Development Director, Kantar, Dr Jochen Schlosser, Chief Strategy Officer, Adform, James Brown, Managing Director EMEA, Rubicon Project, Sofie Rutgeerts, Senior Digital and Innovation Analyst, SBS Belgium.

Najbardziej aktualne branżowe tematy

Szeroko dyskutowanym tematem był programmatic, który w całej Europie z roku na rok dynamicznie zwiększa swój udział w wydatkach na reklamę display. Jak dokładnie kształtuje się rynek programmatic w Europie oraz jak zapewnić jakość, bezpieczeństwo oraz transparentność tego modelu? O  tym mówili eksperci zarówno podczas paneli dyskusyjnych, jak i swoich wystąpień.

Podczas Interact przyjrzeliśmy się bliżej temu, jaki wpływ na digital marketing wywarły ostatnie zmiany polityczne i regulacyjne. Wiele prezentacji oraz paneli dyskusyjnych poświęconych było  RODO – po pierwszym roku od wprowadzenia rozporządzenia w życie. Eksperci rozmawiali o tym, jak teraz marki mogą kreować wartościowe doświadczenia, jednocześnie stawiając bezpieczeństwo danych użytkowników na pierwszym miejscu. Ważnym punktem konferencja była wnikliwa dyskusja na temat IAB Europe Transparency and Consent Framework 2.0 – najnowszej aktualizacji rozwiązania open source, które pozwala firmom i konsumentom uzyskać większą kontrolę i dynamiczny wgląd w strony internetowe, które uzyskują dostęp i przetwarzają dane osobowe konsumentów w Unii Europejskiej.

Nie zabrakło także tematu sztucznej inteligencji. Eksperci przekonywali, że branża nie powinna bać się AI, które stanowi kolejne marketingowe narzędzie. Powinniśmy skupić się raczej na mądrym rozwijaniu możliwości, jakie oferuje machine learning, szczególnie w kontekście efektywności działań. .

Podczas wydarzenia premierowo zostały  zaprezentowane także wyniki AdEx Benchamark Study – corocznego badania IAB Europe, które stanowi nieocenione źródło informacji o aktualnej kondycji europejskiego rynku reklamy cyfrowej.

Nagrody dla najlepszych w branży

Ważnym punktem konferencji była uroczysta gala wręczenia nagród IAB Europe MIXX & Research Awards. Grand Prix w MIXX Awards przypadło LDV United za kampanię Dare To Sponsor. Laureatem najwazniejszej nagrody w Research Awards została zaś agencja MeMo² za Outdoor Ad Impact Forecaster.

Interact 2019 odbywał się wspólnie z Forum IAB – flagową konferencją IAB Polska.

Źródło: IAB Polska

www.iab.org.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pekao S.A.: bankowość prywatna z nowym designem placówek i aplikacji
Bank Pekao S.A. otworzył dwie pierwsze placówki bankowości prywatnej w zupełnie nowym formacie. W Warszawie i Łodzi klienci mogą już korzystać z nowoczesnych a zarazem eleganckich przestrzeni z elementami wystroju projektantów nurtu modernistycznego. Klienci bankowości prywatnej Pekao z pewnością dostrzegą też zmianę tła w aplikacji mobilnej PeoPay, w której udostępniona...
Zeromat wspiera rebranding Pepsi
Pepsi zaprasza wszystkich fanów marki do świętowania i powitania Pepsi Zero Cukru. Tuż przy rondzie ONZ, w centrum Warszawy, czekać będzie na nich wyjątkowa atrakcja — Zeromat. To pierwszy tego rodzaju automat marki, w którym oddając puste opakowanie po produkcie, w zamian otrzymujesz dwa pełnowymiarowe napoje gratis. Od teraz aż do 13 kwietnia możesz przyjść i...
Wojciech Borowski wraca na stanowisko w McCann
Po dwóch latach Wojciech Borowski ponownie obejmuje stanowisko Dyrektora Zarządzającego McCANN, jednocześnie pełniąc funkcję Group CEO McCANN Poland. Marcin Sosiński, dotychczasowy Dyrektor Zarządzający, który łączył tę rolę ze stanowiskiem Dyrektora Kreatywnego, zdecydował się opuścić agencję po 14 latach pracy.
Newline podsumowuje sprzedaż monitorów w Polsce
Newline Interactive to dobrze znany na polskim rynku dostawca monitorów interaktywnych. Odpowiedź na pytanie – jak dobrze znany – przyniosło podsumowanie sprzedaży w roku 2023. Raport przygotowany przez Futuresource Consulting nie pozostawia wątpliwości - co 5. sprzedany w Polsce monitor interaktywny to Newline. Udział rynkowy Newline Interactive wyniósł 19.06% - co daje marce...
Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764