logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Doktor Google, Komik Facebook

  PR 31.03.2023, przeczytano 703 razy

Średnio 72% internautów przeglądających w lutym top 5 stron z kategorii „Zdrowie i medycyna” trafiło tam z wyników wyszukiwarek, natomiast osoby przeglądające treści na największych stronach z kategorii „Humor” w większości, bo średnio aż w 89%, znalazło się tam za pośrednictwem mediów społecznościowych. Tak wynika z analizy źródeł ruchu – nowego typu danych dostępnych w badaniu Mediapanel.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/doktor-google%2C-komik-facebook,399470,artykul.html

Informacje o źródłach ruchu pozwalają określić, z jakiego typu stron użytkownicy trafili na dany serwis. Analizie poddano po 5 największych pod względem zasięgu serwisów z dwóch kategorii - “Humor” oraz “Zdrowie i medycyna”. Jak się okazało, sposób konsumpcji mediów w obu przypadkach jest odmienny.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Po humor - do “społecznościówek"

Uśrednione dane dla 5 analizowanych serwisów z kategorii “Humor” wskazują, że głównym źródłem ruchu dla tych stron są media społecznościowe. Średnio aż 89% użytkowników, którzy w lutym odwiedzali analizowane strony, przeglądało wcześniej social media. Wynik “zaniża” nieco lider kategorii – demotywatory.pl - w którego przypadku "społecznościówki” były w lutym źródłem ruchu dla 49% użytkowników. Innym, niemal równie popularnym źródłem w przypadku tego serwisu są strony typu referral (48%) i wejścia bezpośrednie (47%). Dane te nie sumują się, ponieważ jeden użytkownik mógł w analizowanym okresie trafić na daną stronę z różnych typów serwisów.

Podobną tendencję obserwujemy podczas analizy ruchu w kontekście odsłon. Średnio aż 81% odsłon na analizowanych wykonują użytkownicy, którzy trafili na nie z social mediów, przy czym demotywatory.pl ponownie “wyłamują się” ze schematu. W przypadku popularnej strony z memami, głównym źródłem ruchu dla odsłon jest direct, a więc bezpośrednie wejścia na stronę (40%). Media społecznościowe są źródłem ruchu jedynie dla 10% odsłon wykonywanych na “demotywatorach”.

Analiza źródeł ruchu w kontekście czasu spędzonego na stronach z kategorii “Humor” potwierdza powyższe wnioski. Po raz kolejny przeważa social - średnia dla TOP 5 serwisów wynosi 77% - który stronie demotywatory.pl dostarcza jedynie 2% czasu spędzonego na witrynie w skali miesiąca.

ilustracjastrzałka

Po porady medyczne – do wyszukiwarki

Zupełnie inną charakterystykę mają strony z kategorii “Zdrowie i medycyna”. Z analizy uśrednionych danych dla TOP 5 serwisów o tej tematyce wynika, że głównym źródłem ruchu są w ich przypadku wyszukiwarki internetowe. Ich przewaga nad innymi typami stron nie jest już tak wyraźna jak w poprzednim przykładzie.

Wprawdzie wyszukiwarki są najpopularniejszym źródłem ruchu w kontekście analizy użytkowników (średnio 72% z nich trafia na TOP 5 serwisów kategorii z wyszukiwań), jednak swoje źródło w “searchu” ma jedynie 49% odsłon wykonywanych na stronach o tematyce zdrowotnej. 32% z nich pochodzi z serwisów innych niż social i search (źródło referral).

Również połowa czasu spędzonego na największych stronach o zdrowiu pochodzi z wyszukiwarek internetowych – odsetek ten wynosi równe 50%. Na drugim miejscu ponownie uplasowały się źródła typu “referral” (34%). Warto zauważyć, że w kategorii “Zdrowie i medycyna” poszczególne serwisy w top 5 różnią się między sobą, jeśli chodzi o dominujące źródła ruchu.

ilustracjastrzałka

Informacje o źródłach ruchu dostępne są w badaniu Mediapanel od początku 2023 r. Umożliwiają określenie, z jakiego typu stron użytkownicy trafili do danego serwisu w podziale na:

  • direct (bezpośrednie wejścia na stronę),
  • search (wyszukiwarki),
  • social (media społecznościowe)
  • oraz referral (pozostałe źródła).

Dane dostępne są dla stron audytowanych i nieaudytowanych, w podziale na platformy PC, Phones oraz PC + Phones.

Dostęp do nowego typu danych mają wszyscy użytkownicy Mediapanelu, niezależnie od posiadanego typu pakietu dostępowego do badania. Źródła ruchu dostępne są również za pośrednictwem API.

Źródło: Gemius S.A.

www.gemius.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
KRRiT: Sygnał Radia Maryja zakłócano z Rosji
Sekretarz Wykonawczy IGO EUTELSAT informuje Przewodniczącego KRRiT:
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764