logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PROGNOZA: Dominujące trendy w branży eventowej w 2020 roku

  PR 31.01.2020, przeczytano 1125 razy
ilustracja
Hubert Różycki, event manager w Centrum Rozrywki Hulakula

Ekologia, kreatywne rozwiązania, sustainability, personalizacja i user experience – to najnowsze trendy w branży eventowej. Weszliśmy w kolejną dekadę XX wieku, która przyniesie wiele nowości, ale jednocześnie będzie kontynuacją kierunków rozwojowych z poprzedniego roku. W jakim klimacie odbędą się największe eventy 2020? Jak będziemy świętować? I najważniejsze, z jakich powodów? Prognozy przedstawia Hubert Różycki – event manager jednego z największych centrów rozrywki w Warszawie, Hulakula.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/dominujace-trendy-w-branzy-eventowej-w-2020-roku,385516,artykul.html

Branża eventowa rozwija się i zmienia bardzo dynamicznie. Każdy rok przynosi nowe, coraz ciekawsze i coraz lepiej zorganizowane wydarzenia. Rok 2020 rozpoczyna kolejną dekadę, której główne trendy już teraz są bardzo wyraźnie widoczne. Jednym z najważniejszych niemal w każdej branży jest ekologia. Rosnąca świadomość wpływu na środowisko będzie także miała ogromne znaczenie w organizacji eventów i trudnym stanie się jej pominięcie. Środowiskowe kryzysy i ogromne zmiany w klimacie występujące na przestrzeni ostatnich lat spowodowały wzrost uważności oraz troski względem natury, co objawiło się w pojęciu sustainability. Dlatego doceniane będą wszelkie działania nakierowane na ekologię, recykling oraz edukację związaną z funkcjonowaniem planety i wpływem człowieka na nią. Zadziwić, zaskoczyć, doświadczyć – to kolejne cele, do których event managerowie będą dążyć na początku nowej dekady.

2019 - event jako spersonalizowane doświadczenie

W 2019 roku w eventach bardzo często widoczny był wspomniany już trend ekologiczny oraz filozoficzny, nawiązujący do idei mindfulness oraz welness, które zachęcają do prowadzenia zdrowego trybu życia, w zgodzie ze środowiskiem i w bliskości natury. Te nurty będą obecne również w bieżącym roku, podobnie jak koncepcje eventowe związane z doświadczaniem wydarzenia, multisensorycznością oraz zarządzaniem emocjami pojawiającymi się podczas niego. Zaangażowanie uczestników, zarówno emocjonalne, jak i fizyczne to podstawa współczesnych eventów. Technologie VR (virtual reality) oraz AR (augmented reality) cieszą się sporą popularnością już o kilku lat wśród branżowców, ponieważ są łatwe w korzystaniu, mogą pomóc w przekazywaniu informacji o promowanym produkcie, jednocześnie uatrakcyjniając jego prezentację. Tym samym wydarzenie stało się swoistą projekcją, którą można doświadczyć, a to spowodowało, że eventy coraz bardziej swoją formą zaczęły przypominać sztukę.

2020 – event jako sztuka

Wiele trendów królujących w branży eventowej w 2019 roku pozostanie w 2020 i będzie się dalej rozwijać. Doświadczanie wydarzenia będzie teraz połączone również z zaskakującą lokalizacją, unikatową i z pozoru niepasującą do charakteru spotkania przestrzenią (np. biznesowa konferencja w opuszczonej fabryce). To prowadzi do kolejnego trendu: postrzegania wydarzeń jako spotkania, na którym można zbudować relacje np. między współpracownikami, bazującą na wspólnym doświadczaniu, emocjach oraz wielu integrujących atrakcjach. User experience to jeden z głównych trendów w branży, który będzie kontynuacją działań z poprzednich lat.

Coraz większą popularnością cieszą się diety bezmięsne, co także będzie miało przełożenie na organizację wydarzeń, m.in. przez skupienie się na spersonalizowaniu i dopasowywaniu menu do uczestników eventu. Łączy się to także z kolejnym trendem, czyli tzw. „food design”. Jest to innowacyjne projektowanie jedzenia (od wyboru produktów po zaserwowanie dania), bawienie się jego formą i tworzenie z dania niemal dzieła sztuki. „Food design” będzie stanowił ciekawą, dodatkową atrakcję eventową. Dodatkowo przewiduję, że branża eventowa w 2020 roku będzie się skupiała na lokalności, podkreślaniu wyjątkowości i cech charakterystycznych dla danego regionu. Wciąż w modzie pozostanie minimalizm, odsuwając blichtr i przepych. Podkreślana będzie szeroko rozumiana różnorodność.

Bezpieczeństwo wiodą przede wszystkim

Organizatorzy wydarzeń, nie tylko tych największych, mają przed sobą również wyzwanie dotyczące bezpieczeństwa. Pojawia się coraz więcej zagrożeń związanych np. z katastrofami naturalnymi, atakami terrorystycznymi czy protestami społecznymi. Dlatego zachowanie bezpieczeństwa będzie jedną z najważniejszych kwestii w organizacji wydarzeń.

2020 przyniesie wiele okazji do wspólnego świętowania

Rok 2020 to oczywiście rok olimpijski. Organizacja Igrzysk to zawsze wielkie wyzwanie w niemal każdym aspekcie. Tym razem Letnie Igrzyska odbędą się w Tokio od 24 lipca do 9 sierpnia br., a całość będziemy transmitować na jednym z największych ekranów w stolicy, w Centrum Rozrywki Hulakula. Wspólne oglądanie wydarzeń sportowych integruje i jest przede wszystkim świetnym pretekstem do wyciągnięcia grupki znajomych „na miasto”.

Kalendarz koncertów artystów zagranicznych wygląda bardzo zachęcająco. W tym roku w Polsce wystąpią m.in. Harry Styles oraz Celine Dion, która wraca do Polski po 12 latach. Bilety na te eventy wyprzedały się w kilkadziesiąt godzin. Z kolei w Hulakula po długiej przerwie powróci BURAK YETER, twórca megahitu "Tuesday" oraz remixu utworu znanego z czołówki popularnego serialu "Dom z Papieru", czyli "My Life Is Going On". Wydarzenie z jego udziałem odbędzie się już 1 lutego br. Cofniemy się także do lat 90., muzyki i imprez z tamtych czasów. Wszystko za sprawą koncertu Fun Factory – niemieckiego zespołu eurodance. Bilety na oba wydarzenia są dostępne w sprzedaży.

Źródło: Hulakula Rozrywkowe Centrum Miasta

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Branże regulowane w social media: Branża ubezpieczeniowa

W przypadku branży ubezpieczeniowej, regulacje dotyczące promowania usług i produktów ubezpieczeniowych wynikają z ustawy o dystrybucji ubezpieczeń z 2017 r. Zgodnie z nią, wszystkie informacje mające charakter reklamowy oraz marketingowy powinny być jasne, rzetelneoraz nie wprowadzać odbiorców w błąd. Zapraszamy do lektury artykułu z najnowszej publikacji Grupy...
Branża kosmetyczna

Branże regulowane w social media: Branża kosmetyczna

Rosnąca popularność social media uczyniła z nich integralną część strategii marketingowej praktycznie każdej marki. Przemysł kosmetyczny odniósł z tego tytułu ogromne korzyści, przez co jego wartość jest wyceniana na 5.5 miliarda dolarów.Komunikacja produktu kosmetycznego podlega pod tzw. system współregulacji, na który składają się przepisy prawa, samoregulacje i szereg...
360 lat polskiej prasy. Jak zmieniał się druk?
Dokładnie 360 lat temu wydano pierwszą gazetę na ziemiach polskich. Rocznica powstania „Merkuriusza Polskiego” to dobry pretekst do przyjrzenia się, jak na przestrzeni lat ewoluowały techniki druku.
Technologie cyfrowe stają się kluczem do pozyskania i utrzymania lojalności klientów. Inwestycja w infrastrukturę druku nowej generacji obsługującą chmurę i IoT powinna być strategicznym priorytetem dla organizacji, które chcą przyspieszyć sukces cyfrowej transformacji i usprawnić doświadczenia swoich klientów.
Branża finansowa

Branże regulowane w social media: Branża finansowa

Usługi w zakresie bankowości, w tym również w kwestii możliwości reklamowania ich, reguluje ustawa Prawo Bankowe z 29 sierpnia 1997 roku, a dokładniejartykuł 3 tejże ustawy. Określa ona przede wszystkim, jakie podmioty mogą posługiwać się nazwami „bank” i „kasa”, co jest istotne z komunikacyjnego i reklamowego punktu widzenia. Zapraszamy do lektury artykułu z najnowszej...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764