logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PROGNOZA: Dominujące trendy w branży eventowej w 2020 roku

  PR 31.01.2020, przeczytano 475 razy
ilustracja
Hubert Różycki, event manager w Centrum Rozrywki Hulakula

Ekologia, kreatywne rozwiązania, sustainability, personalizacja i user experience – to najnowsze trendy w branży eventowej. Weszliśmy w kolejną dekadę XX wieku, która przyniesie wiele nowości, ale jednocześnie będzie kontynuacją kierunków rozwojowych z poprzedniego roku. W jakim klimacie odbędą się największe eventy 2020? Jak będziemy świętować? I najważniejsze, z jakich powodów? Prognozy przedstawia Hubert Różycki – event manager jednego z największych centrów rozrywki w Warszawie, Hulakula.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/dominujace-trendy-w-branzy-eventowej-w-2020-roku,385516,artykul.html

Branża eventowa rozwija się i zmienia bardzo dynamicznie. Każdy rok przynosi nowe, coraz ciekawsze i coraz lepiej zorganizowane wydarzenia. Rok 2020 rozpoczyna kolejną dekadę, której główne trendy już teraz są bardzo wyraźnie widoczne. Jednym z najważniejszych niemal w każdej branży jest ekologia. Rosnąca świadomość wpływu na środowisko będzie także miała ogromne znaczenie w organizacji eventów i trudnym stanie się jej pominięcie. Środowiskowe kryzysy i ogromne zmiany w klimacie występujące na przestrzeni ostatnich lat spowodowały wzrost uważności oraz troski względem natury, co objawiło się w pojęciu sustainability. Dlatego doceniane będą wszelkie działania nakierowane na ekologię, recykling oraz edukację związaną z funkcjonowaniem planety i wpływem człowieka na nią. Zadziwić, zaskoczyć, doświadczyć – to kolejne cele, do których event managerowie będą dążyć na początku nowej dekady.

2019 - event jako spersonalizowane doświadczenie

W 2019 roku w eventach bardzo często widoczny był wspomniany już trend ekologiczny oraz filozoficzny, nawiązujący do idei mindfulness oraz welness, które zachęcają do prowadzenia zdrowego trybu życia, w zgodzie ze środowiskiem i w bliskości natury. Te nurty będą obecne również w bieżącym roku, podobnie jak koncepcje eventowe związane z doświadczaniem wydarzenia, multisensorycznością oraz zarządzaniem emocjami pojawiającymi się podczas niego. Zaangażowanie uczestników, zarówno emocjonalne, jak i fizyczne to podstawa współczesnych eventów. Technologie VR (virtual reality) oraz AR (augmented reality) cieszą się sporą popularnością już o kilku lat wśród branżowców, ponieważ są łatwe w korzystaniu, mogą pomóc w przekazywaniu informacji o promowanym produkcie, jednocześnie uatrakcyjniając jego prezentację. Tym samym wydarzenie stało się swoistą projekcją, którą można doświadczyć, a to spowodowało, że eventy coraz bardziej swoją formą zaczęły przypominać sztukę.

2020 – event jako sztuka

Wiele trendów królujących w branży eventowej w 2019 roku pozostanie w 2020 i będzie się dalej rozwijać. Doświadczanie wydarzenia będzie teraz połączone również z zaskakującą lokalizacją, unikatową i z pozoru niepasującą do charakteru spotkania przestrzenią (np. biznesowa konferencja w opuszczonej fabryce). To prowadzi do kolejnego trendu: postrzegania wydarzeń jako spotkania, na którym można zbudować relacje np. między współpracownikami, bazującą na wspólnym doświadczaniu, emocjach oraz wielu integrujących atrakcjach. User experience to jeden z głównych trendów w branży, który będzie kontynuacją działań z poprzednich lat.

Coraz większą popularnością cieszą się diety bezmięsne, co także będzie miało przełożenie na organizację wydarzeń, m.in. przez skupienie się na spersonalizowaniu i dopasowywaniu menu do uczestników eventu. Łączy się to także z kolejnym trendem, czyli tzw. „food design”. Jest to innowacyjne projektowanie jedzenia (od wyboru produktów po zaserwowanie dania), bawienie się jego formą i tworzenie z dania niemal dzieła sztuki. „Food design” będzie stanowił ciekawą, dodatkową atrakcję eventową. Dodatkowo przewiduję, że branża eventowa w 2020 roku będzie się skupiała na lokalności, podkreślaniu wyjątkowości i cech charakterystycznych dla danego regionu. Wciąż w modzie pozostanie minimalizm, odsuwając blichtr i przepych. Podkreślana będzie szeroko rozumiana różnorodność.

Bezpieczeństwo wiodą przede wszystkim

Organizatorzy wydarzeń, nie tylko tych największych, mają przed sobą również wyzwanie dotyczące bezpieczeństwa. Pojawia się coraz więcej zagrożeń związanych np. z katastrofami naturalnymi, atakami terrorystycznymi czy protestami społecznymi. Dlatego zachowanie bezpieczeństwa będzie jedną z najważniejszych kwestii w organizacji wydarzeń.

2020 przyniesie wiele okazji do wspólnego świętowania

Rok 2020 to oczywiście rok olimpijski. Organizacja Igrzysk to zawsze wielkie wyzwanie w niemal każdym aspekcie. Tym razem Letnie Igrzyska odbędą się w Tokio od 24 lipca do 9 sierpnia br., a całość będziemy transmitować na jednym z największych ekranów w stolicy, w Centrum Rozrywki Hulakula. Wspólne oglądanie wydarzeń sportowych integruje i jest przede wszystkim świetnym pretekstem do wyciągnięcia grupki znajomych „na miasto”.

Kalendarz koncertów artystów zagranicznych wygląda bardzo zachęcająco. W tym roku w Polsce wystąpią m.in. Harry Styles oraz Celine Dion, która wraca do Polski po 12 latach. Bilety na te eventy wyprzedały się w kilkadziesiąt godzin. Z kolei w Hulakula po długiej przerwie powróci BURAK YETER, twórca megahitu "Tuesday" oraz remixu utworu znanego z czołówki popularnego serialu "Dom z Papieru", czyli "My Life Is Going On". Wydarzenie z jego udziałem odbędzie się już 1 lutego br. Cofniemy się także do lat 90., muzyki i imprez z tamtych czasów. Wszystko za sprawą koncertu Fun Factory – niemieckiego zespołu eurodance. Bilety na oba wydarzenia są dostępne w sprzedaży.

Źródło: Hulakula Rozrywkowe Centrum Miasta

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Katalogi na 2020 rok – jakie trendy uwzględnić w projektowaniu?
W projektowaniu katalogów w 2020 r. warto uwzględnić kilka trendów i inspiracji. Dzięki nim klient dostrzeże w nadawcy partnera, który rozumie swój czas i szanuje jego. Wiele zestawień wskazuje pewne wspólne cechy designu na ten rok. O których z nich warto wiedzieć?
Czy warto brać udział w konkursach, po co Stowarzyszenie je współorganizuje, jak wygląda proces i – przede wszystkim – jak Ty możesz na niego wpłynąć pisze Lena Mitkowa, Creative in Chief w Leniva°, Członkini Zarządu STGU, odpowiedzialna w STGU za konkursy brandingowe.
Marketing zapachowy w placówkach opieki zdrowotnej
Umiejętna aromatyzacja pomieszczeń w placówkach medycznych, może pomóc pacjentom w szybszym powrocie do zdrowia, a personel pobudzić do bardziej efektywnej pracy i tym samym lepszej opieki nad podopiecznymi. Jakie zapachy sprawdzą się najlepiej w kreacji przyjemnego i odprężającego otoczenia?
Mitologiczne smoki i Wiedźmin a prawo autorskie
Andrzej Sapkowski, polski pisarz fantasy, twórca sagi o Wiedźminie, najczęściej po Stanisławie Lemie  tłumaczony polski autor fantastyki, stał się bardzo popularnym twórcą - netfliksowski serial „Wiedźmin”, gra oparta na przygodach Geralta z Riwii czy w końcu bardzo sprawny marketing sprawiły, że jego książki trafiły właśnie na prestiżową listę bestsellerów "New...
Pieczątka wcale nie musi być nudna
Czy zdajecie Sobie sprawę, że odbicie Waszej pieczątki, może być bardzo skutecznym nośnikiem reklamowym? To czysty marketing, o ile zadacie Sobie trud, żeby było na niej logo, adres Waszej strony internetowej czy profilu na social media, Facebook, Instagram lub innego. No i wszystkie najważniejsze dane opracowane w czytelny sposób.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764