logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PROGNOZA: Dominujące trendy w branży eventowej w 2020 roku

  PR 31.01.2020, przeczytano 695 razy
ilustracja
Hubert Różycki, event manager w Centrum Rozrywki Hulakula

Ekologia, kreatywne rozwiązania, sustainability, personalizacja i user experience – to najnowsze trendy w branży eventowej. Weszliśmy w kolejną dekadę XX wieku, która przyniesie wiele nowości, ale jednocześnie będzie kontynuacją kierunków rozwojowych z poprzedniego roku. W jakim klimacie odbędą się największe eventy 2020? Jak będziemy świętować? I najważniejsze, z jakich powodów? Prognozy przedstawia Hubert Różycki – event manager jednego z największych centrów rozrywki w Warszawie, Hulakula.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/dominujace-trendy-w-branzy-eventowej-w-2020-roku,385516,artykul.html

Branża eventowa rozwija się i zmienia bardzo dynamicznie. Każdy rok przynosi nowe, coraz ciekawsze i coraz lepiej zorganizowane wydarzenia. Rok 2020 rozpoczyna kolejną dekadę, której główne trendy już teraz są bardzo wyraźnie widoczne. Jednym z najważniejszych niemal w każdej branży jest ekologia. Rosnąca świadomość wpływu na środowisko będzie także miała ogromne znaczenie w organizacji eventów i trudnym stanie się jej pominięcie. Środowiskowe kryzysy i ogromne zmiany w klimacie występujące na przestrzeni ostatnich lat spowodowały wzrost uważności oraz troski względem natury, co objawiło się w pojęciu sustainability. Dlatego doceniane będą wszelkie działania nakierowane na ekologię, recykling oraz edukację związaną z funkcjonowaniem planety i wpływem człowieka na nią. Zadziwić, zaskoczyć, doświadczyć – to kolejne cele, do których event managerowie będą dążyć na początku nowej dekady.

2019 - event jako spersonalizowane doświadczenie

W 2019 roku w eventach bardzo często widoczny był wspomniany już trend ekologiczny oraz filozoficzny, nawiązujący do idei mindfulness oraz welness, które zachęcają do prowadzenia zdrowego trybu życia, w zgodzie ze środowiskiem i w bliskości natury. Te nurty będą obecne również w bieżącym roku, podobnie jak koncepcje eventowe związane z doświadczaniem wydarzenia, multisensorycznością oraz zarządzaniem emocjami pojawiającymi się podczas niego. Zaangażowanie uczestników, zarówno emocjonalne, jak i fizyczne to podstawa współczesnych eventów. Technologie VR (virtual reality) oraz AR (augmented reality) cieszą się sporą popularnością już o kilku lat wśród branżowców, ponieważ są łatwe w korzystaniu, mogą pomóc w przekazywaniu informacji o promowanym produkcie, jednocześnie uatrakcyjniając jego prezentację. Tym samym wydarzenie stało się swoistą projekcją, którą można doświadczyć, a to spowodowało, że eventy coraz bardziej swoją formą zaczęły przypominać sztukę.

2020 – event jako sztuka

Wiele trendów królujących w branży eventowej w 2019 roku pozostanie w 2020 i będzie się dalej rozwijać. Doświadczanie wydarzenia będzie teraz połączone również z zaskakującą lokalizacją, unikatową i z pozoru niepasującą do charakteru spotkania przestrzenią (np. biznesowa konferencja w opuszczonej fabryce). To prowadzi do kolejnego trendu: postrzegania wydarzeń jako spotkania, na którym można zbudować relacje np. między współpracownikami, bazującą na wspólnym doświadczaniu, emocjach oraz wielu integrujących atrakcjach. User experience to jeden z głównych trendów w branży, który będzie kontynuacją działań z poprzednich lat.

Coraz większą popularnością cieszą się diety bezmięsne, co także będzie miało przełożenie na organizację wydarzeń, m.in. przez skupienie się na spersonalizowaniu i dopasowywaniu menu do uczestników eventu. Łączy się to także z kolejnym trendem, czyli tzw. „food design”. Jest to innowacyjne projektowanie jedzenia (od wyboru produktów po zaserwowanie dania), bawienie się jego formą i tworzenie z dania niemal dzieła sztuki. „Food design” będzie stanowił ciekawą, dodatkową atrakcję eventową. Dodatkowo przewiduję, że branża eventowa w 2020 roku będzie się skupiała na lokalności, podkreślaniu wyjątkowości i cech charakterystycznych dla danego regionu. Wciąż w modzie pozostanie minimalizm, odsuwając blichtr i przepych. Podkreślana będzie szeroko rozumiana różnorodność.

Bezpieczeństwo wiodą przede wszystkim

Organizatorzy wydarzeń, nie tylko tych największych, mają przed sobą również wyzwanie dotyczące bezpieczeństwa. Pojawia się coraz więcej zagrożeń związanych np. z katastrofami naturalnymi, atakami terrorystycznymi czy protestami społecznymi. Dlatego zachowanie bezpieczeństwa będzie jedną z najważniejszych kwestii w organizacji wydarzeń.

2020 przyniesie wiele okazji do wspólnego świętowania

Rok 2020 to oczywiście rok olimpijski. Organizacja Igrzysk to zawsze wielkie wyzwanie w niemal każdym aspekcie. Tym razem Letnie Igrzyska odbędą się w Tokio od 24 lipca do 9 sierpnia br., a całość będziemy transmitować na jednym z największych ekranów w stolicy, w Centrum Rozrywki Hulakula. Wspólne oglądanie wydarzeń sportowych integruje i jest przede wszystkim świetnym pretekstem do wyciągnięcia grupki znajomych „na miasto”.

Kalendarz koncertów artystów zagranicznych wygląda bardzo zachęcająco. W tym roku w Polsce wystąpią m.in. Harry Styles oraz Celine Dion, która wraca do Polski po 12 latach. Bilety na te eventy wyprzedały się w kilkadziesiąt godzin. Z kolei w Hulakula po długiej przerwie powróci BURAK YETER, twórca megahitu "Tuesday" oraz remixu utworu znanego z czołówki popularnego serialu "Dom z Papieru", czyli "My Life Is Going On". Wydarzenie z jego udziałem odbędzie się już 1 lutego br. Cofniemy się także do lat 90., muzyki i imprez z tamtych czasów. Wszystko za sprawą koncertu Fun Factory – niemieckiego zespołu eurodance. Bilety na oba wydarzenia są dostępne w sprzedaży.

Źródło: Hulakula Rozrywkowe Centrum Miasta

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Besymbio - jak wprowadzić markę kosmetyków w czasie pandemii?
Polska marka innowacyjnych naturalnych produktów, których skład opiera się na certyfikowanych wyciągach roślinnych zamkniętych w szklanych opakowaniach – tym właśnie jest BeSymbio. Launch tego brandu jest potwierdzeniem na to, że nie warto odkładać realizacji biznesowych marzeń na później, pomimo trudnego czasu pandemii. Jakie działania miały miejsce w pierwszych tygodniach...
Od chwili, gdy więcej czasu spędzamy w domach, a mniej w galeriach, handel internetowy jest na fali. Jednocześnie wraz z recesją stajemy się mniej skłonni do beztroskich zakupów. E-sklepy już się na nią przygotowują i zmieniają swoją strategię działania. Eksperci Shoper opisują pięć zjawisk, które będą się umacniać w świecie postpandemicznym.
Wiarygodność to podstawa, czyli o plasowaniu eksperta w mediach
Ekspert dla mediów to nie tylko specjalista w konkretnej dziedzinie. To także osoba, która w zrozumiały dla odbiorców sposób, potrafi przekazać swoją wiedzę. Jak wygląda proces budowania wizerunku eksperta w mediach i na co zwrócić uwagę we współpracy na linii PR-owiec-dziennikarz w tym aspekcie?
Rozszerzona rzeczywistość w reklamie to już nie science fiction
Firmom z każdej branży coraz trudniej wyróżnić się na rynku, zaangażować odbiorców i ich utrzymać. Klienci oczekują silnych bodźców i prawdziwych emocji, które umocnią autentyczność marki i jej historię. Według badań, ich uwagę można jednak przyciągnąć jedynie na 8 sekund. O ten czas rywalizują dziesiątki komunikatów jednocześnie....
Co wyróżnia najlepsze programy lojalnościowe?
Najlepsze programy lojalnościowe to takie, które angażują klientów i budują emocjonalny związek pomiędzy marką i jej odbiorcami. A jednak, wiele z nich opiera się na podobnych mechanizmach. Dlatego postanowiliśmy wyodrębnić najlepsze pomysły na programy lojalnościowe i zebrać je w jednym tekście.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764