logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Domodesign w Domotece – 2 dni wykładów, warsztatów i konsultacji

  PR 17.05.2024, przeczytano 316 razy
ilustracja

Trzecia odsłona Domodesign, która odbyła się 10-11 maja na terenie warszawskiej Domoteki, zakończyła się sukcesem, czego najlepszym dowodem były zapełnione do ostatniego miejsca widownie wykładów, kompletne listy uczestników warsztatów i długie kolejki oczekujących na bezpłatne konsultacje z architektami. Po raz kolejny okazało się, że chcemy mieszkać modnie i funkcjonalnie, interesujemy się aktualnymi trendami i... potrzebujemy profesjonalnych porad. Bazując na tegorocznych doświadczeniach, organizatorzy Domodesign już teraz zapowiadają, że program kolejnej imprezy będzie jeszcze bogatszy i bardziej zróżnicowany.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/domodesign-w-domotece-%E2%80%93-2-dni-wykladow%2C-warsztatow-i-konsultacji,404261,artykul.html

Wszyscy odwiedzający warszawską Domotekę podczas dwóch wiosennych dni (10-11 maja 2024 r.) nie kryli zadowolenia. Nieważne, czy chcieli poznać aktualne trendy aranżacyjne, nowości produktowe w zakresie wyposażenia wnętrz czy też pozbyć się dylematów dotyczących urządzenia swojego wymarzonego mieszkania bądź domu. Ważne, że wychodzili z Domoteki usatysfakcjonowani – pełni inspiracji, pokaźnej dawki nowej wiedzy i zapału, by jak najszybciej wcielić w życie pomysły zaczerpnięte z Domodesign.

Wykłady – mocny punkt programu Domodesign

Ważną część tegorocznego Domodesign stanowiły wykłady. Mimo różnorodnej tematyki łączył je wspólny mianownik – modne i funkcjonalne wnętrza. To właśnie o nich i o sposobach ich urządzania opowiadali bohaterowie wykładów i paneli dyskusyjnych – znani projektanci, czołowi architekci, dziennikarze czasopism wnętrzarskich oraz trendsetterzy. Poszczególne wystąpienia były tak różnorodne jak odmienne są style modnych aktualnie wnętrz.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Tematem przewodnim jednego z najciekawszych wykładów, które odbyły się podczas tegorocznego Domodesign, była ostatnia edycja mediolańskich targów „Salone del Mobile”. To impreza przez wielu uznawana za najważniejsze światowe wydarzenie w dziedzinie designu i wyposażenia wnętrz. Nic dziwnego, że była ona przedmiotem ożywionej dyskusji moderowanej przez Olgę Kisiel-Konopkę, właścicielkę agencji OKK! PR i miłośniczkę designu, a udział w niej wzięli: Anna Grużewska, redaktor naczelna magazynu „Czas na Wnętrze”, Łukasz Siwiec, projektant i stylista, Ambasador Domoteki, Anna Koszela, architektka wnętrz, oraz Szczepan Zalewski, student warszawskiej ASP, a przy tym laureat 3. edycji „Paradyż Designers”.

Dużą popularnością cieszyły się również wystąpienia przybliżające praktyczne aspekty wyposażenia i projektowania wnętrz. Widownia była pełna po brzegi, gdy Ewelina Białobrzewska (4 kąty a stół 5) opowiadała o funkcjonalnych rozwiązaniach w kuchni, a Agnieszka Lesiuk (Art Design Studio) radziła, które meble najlepiej się sprawdzą w małych przestrzeniach. Podczas wystąpień Aliny Badory (architektki wnętrz) o wyborze sofy do salonu i Marty Iglewskiej (Interiorsy) o patentach na idealny stół także brakowało już na widowni miejsc.

Prawdziwym strzałem w dziesiątkę okazało się też spotkanie poświęcone projektowaniu imprezowego ogrodu. Nie dziwi w tym przypadku znaczna frekwencja, gdyż wystąpienie Benedykta Kawęckiego (Architektura Krajobrazu Benedykt Kawęcki) oraz Katarzyny Kustry (Garden Space) idealnie zbiegło się w czasie z początkiem sezonu outdoorowego.

To tylko wybrane wykłady i prezentacje, które odbyły się podczas ostatniej odsłony Domodesign. Ich lista była znacznie dłuższa, dzięki czemu każdy klient Domoteki mógł bez trudu wybrać coś, co najbardziej go w danym momencie interesowało.

Warsztaty – jak stworzyć wyjątkowe wnętrze

Domodesign dał także niepowtarzalną okazję do zdobycia praktycznej wiedzy, którą później można wykorzystać we własnym domu lub mieszkaniu, by uczynić je wyjątkowymi. Ci, którzy chcieli nauczyć się tworzyć własną esencję zapachową do wnętrz, skorzystali z wiedzy i wskazówek Katarzyny Kochańskiej z Herba Thea.

Organizatorzy Domodesign nie zapomnieli również o profesjonalistach, czyli architektach i projektantach, którzy chcieli wzbogacać i rozwijać swoje praktyczne umiejętności. Specjalnie z myślą o nich zaplanowano serię warsztatów.

Sztuczna inteligencja jest technologią, która wkroczyła już do wielu dziedzin życia. Jak uczynić z niej wsparcie dla procesu projektowego, opowiadał Maciej Dańczura z pracowni CAD DECOR. Nad działaniami promocyjnymi, jakże istotnymi w bardzo konkurencyjnej branży architektoniczno-wnętrzarskiej, pochyliła się znana dziennikarka telewizyjna, Katarzyna Jaroszyńska. Okazuje się, że nawet tworząc profesjonalne rolki na Instagramie, można skutecznie wypromować własną markę.

Sekrety projektowania systemów audio dla każdej przestrzeni zdradzali – Kamil Swendrowski (Denon Store, Audio Forum), Maciej Żak (Denon Store, Bang & Olufsen, Audio Forum) oraz Paweł Kowalski (Bang & Olufsen). Natomiast Monika Sałata (Monika Sałata Pracownia Architektury Wnętrz) przybliżyła zasady projektowania wnętrz dla branży beauty. Przekazywana podczas wystąpień wiedza miała bardzo praktyczny charakter, więc jest szansa, że wzbogaci ona warsztat niejednego uczestniczącego w Domodesign architekta lub projektanta.

Profesjonalne konsultacje z architektami

Tradycyjnie bezpłatne konsultacje projektowe z architektami wnętrz oraz architektami krajobrazu były niekwestionowanym hitem Domodesign. Do poszczególnych architektów ustawiały się kolejki. Nic dziwnego, że Agnieszka Lesiuk (Art Design Studio), Eliza Kamińska (Pelikam), Ewelina Białobrzewska (4 kąty a stół 5), Iza Szewc (Fabryka Nastroju), Katarzyna Sosińska (Katarzyna Sosińska Interiors), Marta Iglewska (Interiorsy), Monika Jabłońska-Sulej (Monika Jabłońska Design), Radosław Wójcik (Interiorsy), Andrzej Komakowski (Projektownia Andrzej Komakowski) czy Benedykt Kawęcki (Architektura Krajobrazu Benedykt Kawęcki) mieli ręce pełne roboty. Jedni pytali o najlepsze dostępne na rynku rozwiązania, inni dzielili się wątpliwościami, kolejni – chcieli skonsultować swoje pomysły z ekspertami. Nikt nie pozostał bez rady lub trafnej podpowiedzi.

Nowe pomysły w Starych Murach

Podczas Domodesign uwagę zwracała strefa Stare Mury, przygotowana przez Grupę Arche, która zajmuje się renowacją starych obiektów. Architekci, Piotr Grochowski i Wojciech Kolęda, zaprosili wszystkich zainteresowanych do fascynującej podróży do świata readaptacji i rewitalizacji. Nie tylko pokazywali zdjęcia, ale też eksponaty pochodzące z restaurowanych obiektów, które w nowej odsłonie zyskały kolejne życie. W tej niezwykłej podróży towarzyszyli im liczni goście, którym nieobca jest tematyka rewitalizacyjna. Zaprezentowali oni między innymi stodołę... przerobioną na salę weselną i piękny dwór w Dańkowie, który stał się domem sztuki. Było też o nowoczesnych technologiach budowlanych znajdujących zastosowanie w zabytkowych obiektach oraz unikalnym połączeniu dźwięku, designu i akustyki w starych murach.

Obserwując olbrzymie zainteresowanie wydarzeniem oraz ożywione dyskusje towarzyszące poszczególnym wystąpieniom, organizatorzy Domodesign podjęli decyzję o zapoczątkowaniu cyklu spotkań z architektami właśnie w tej strefie w przestrzeni Domoteki.

Wystawy, które łączą design ze sztuką

Podczas Domodesign w przestrzeni Domoteki funkcjonowały liczne wystawy, które wzbudzały duże zainteresowanie wśród uczestników wydarzenia. Wśród najważniejszych warto wskazać wystawę Anny Halarewicz, wystawę Stowarzyszenia NÓW, fotografie z cyklu „Pasaż Italia” (Michał Łukasik & Łukasz Siwiec), „Save the Planet” (Leo-art) oraz wystawę „Przepływ i Przemiana” Renaty Kusznierskiej.

Program tegorocznego Domodesign był odpowiedzią na szeroki wachlarz potrzeb osób marzących o urządzeniu bądź remoncie swojego wymarzonego domu. Znalazły się w nim liczne wykłady prowadzone przez czołowych ekspertów branży architektonicznej i wnętrzarskiej. Nie zabrakło też warsztatów i wystaw. Dużym zainteresowaniem, jak co roku, cieszyły się również bezpłatne porady udzielane przez architektów reprezentujących znane pracownie. Nic dziwnego, że klienci opuszczający Domotekę już teraz zapowiadali swój udział w kolejnej edycji Domodesign.

Źródło: OKK! PR

Dodatkowe informacje:

fot. Michał Łukasik

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kuba Błaszczykowski w spocie o misji Rossmanna
– Jak wyglądało moje życie? Zawsze w biegu. A mówili mi: trzymaj formę, nie zwalniaj. Każdy ma moment, w którym się musi zatrzymać. Chociaż na chwilę… – mówi w najnowszym spocie o misji Rossmanna Kuba Błaszczykowski, b. piłkarz Wisły Kraków i Borusii Dortmund, reprezentant Polski i ćwierćfinalista mistrzostw Europy w 2016...
Konto dla dziecka w kampanii Santander Bank Polska
Bank rozpoczął nową kampanię reklamową z udziałem swojego ambasadora Piotra Adamczyka, która promuje konta dla nastolatków. Kampania pod hasłem „Santander Bank Polska pomaga dzieciom ogarniać pieniądze” zachęca do korzystania z wygodnych i bezpiecznych usług finansowych.
Hologram promuje bankowość dla młodych Banku Pekao S.A.
Na parterze hali głównej Dworca Centralnego w Warszawie pojawiła się wielkoformatowa reklama Banku Pekao w formie hologramu. Za pomocą tego innowacyjnego nośnika bank chce dotrzeć do młodych ludzi i zainteresować ich swoją ofertą Konta Przekorzystnego oraz aplikacją mobilną PeoPay.
Po co Ci rynna? Kampania reklamowa Galeco
„Po co Ci rynna” — czy lider w produkcji systemów rynnowych może promować się tak kontrowersyjnym hasłem? Może! Bo dzięki niemu przewrotnie przypomina, jak ważnym elementem dachu są rynny, także wtedy, gdy chcemy stworzyć minimalistyczną, jednolitą bryłę budynku.
Fundacja Avalon podsumowuje Miesiąc Walki z Dyskryminacją
Czy wiesz, że osoby z niepełnosprawnościami ukazywane są w mediach na ogół jako ludzie bierni i doświadczający wielu negatywnych rzeczy w życiu — choroby, cierpienia, braku pomocy bądź też jako superbohaterowie, którzy każdego dnia przełamują bariery i dokonują niemożliwego - życia z niepełnosprawnością? Czy wiesz, że jedynie co dziesiąta osoba potwierdza, że media...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764