logo
WIADOMOŚCI

Dorota Wellman twarzą „pszczelej” kampanii Greenpeace

redakcja  PR 13.11.2017, przeczytano 215 razy
ilustracjastrzałka

Dorota Wellman została ambasadorką jubileuszowej edycji akcji społecznej Greenpeace na rzecz ochrony pszczół miodnych i dziko żyjących „Adoptuj pszczołę”. Celem akcji już od 5 lat jest poprawa sytuacji tych pożytecznych owadów w Polsce, a w tym roku jest to m.in. powstanie Narodowej Strategii Ochrony Owadów Zapylających.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/dorota-wellman-twarza-_pszczelej_-kampanii-greenpeace,34455,artykul.html

Prywatnie Dorota Wellman sama od lat działa dla pszczół – przez cały sezon dba o to, by w jej ogrodzie zapylacze miały odpowiednie warunki do życia – sadzi rośliny miododajne, tworzy domki, w których zapylacze mogą znaleźć schronienie i bezpieczne miejsce do rozmnażania. W tym roku dziennikarka wsparła jubileuszową, piątą edycję akcji społecznej Greenpeace „Adoptuj pszczołę”, użyczając swojego wizerunku w klipie promującym kampanię pt. „Pszczoła jest wielka”.

- Musimy zadbać o wszystkie zapylacze - te w miastach i te na wsi. O pszczoły miodne i setki gatunków pszczół dzikich, których ponad połowa to gatunki zagrożone wyginięciem. Dlatego nie miałam wątpliwości, czy chcę dołączyć do akcji “Adoptuj pszczołę”. Owadom z najbliższej okolicy pomagam każdego dnia, a dzięki Adoptuj Pszczołę mogę pomóc wszystkim zapylaczom w Polsce. Dlatego zachęcam wszystkich do dołączenia - powiedziała Dorota Wellman.

Spot wyreżyserowała Zuzanna Plisz, a za zdjęcia odpowiedzialny był Kacper Fertacz, dwukrotny zdobywca Nagrody Głównej w Konkursie Filmów Polskich za film „Ostatnia rodzina” oraz „Hardkor disco" na Camerimage Festival.

Akcja Greenpeace od pięciu lat zwraca uwagę na problemy pszczół miodnych i dziko żyjących w Polsce i zachęca do aktywnego im pomagania. W Polsce poza pszczołami hodowlanymi żyje prawie 500 gatunków pszczół dziko żyjących, z których połowa to gatunki zagrożone. Dotychczas w akcji „Adoptuj pszczołę” wzięło udział kilkadziesiąt tysięcy osób, które symbolicznie „adoptowały” pszczoły na stronie adoptujpszczole.pl. Dzięki temu udało się m.in. postawić w całym kraju ponad 100 hoteli dla owadów, odbudować populację pszczół w gminie Wschowa po masowym zatruciu pestycydami, przeprowadzić nowatorskie badania nad zapylaczami w modelu nauki obywatelskiej a także rozpocząć prace nad Strategią Ochrony Owadów Zapylających. Akcja prowadzona jest we współpracy z naukowcami i największymi związkami pszczelarskimi w Polsce.

- Wierzymy, że aby robić rzeczy wielkie i ważne, musimy działać razem - dlatego już po raz piąty dzięki akcji „Adoptuj pszczołę" tysiące ludzi z całej Polski sprawia, że nasz kraj staje się naprawdę przyjazny dla owadów zapylających. Ten rok jest dla nas szczególny - obchodzimy 5. urodziny i tworzymy projekt, który ma szansę trwale zmienić sposób, w jaki Polska dba o pszczoły i inne zapylacze: dzięki „Adoptuj pszczołę" powstanie Narodowa Strategia Ochrony Owadów Zapylających - powiedziała Katarzyna Jagiełło z Greenpeace Polska.

Aby wziąć udział w akcji „Adoptuj pszczołę", należy wejść na stronę www.adoptujpszczole.pl i „adoptować" dowolną liczbę wirtualnych pszczół. Podczas adopcji można wybrać pomiędzy adopcją jednorazową a tzw. adopcją regularną, czyli odnawianą co miesiąc. Osoby, które zdecydują się na adopcję regularną, otrzymają Pakiet Pszczelego Bohatera, na który składa się m.in. certyfikat i koszulka Pszczelego Bohatera, kupon rabatowy na powieść „Rój” Laline Paull, a także pszczeli kalendarz na rok 2018.

Pszczoły można adoptować do 15 listopada. Książki dla osób, które wybrały adopcję regularną przekazało Wydawnictwo Prószyński i S-ka.

Źródło: Greenpeace

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Kolejny startup inwestuje w ploter Mutoh Valuejet 1624 X
Druk Komplex to firma z Kościana w fazie startupu. Po analizie dostępnych na rynku technologii druku wielkoformatowego, wybór padł na technologię żywiczną i ploter Mutoh ValueJet 1624 X.
Zintegrowana kampania suszarki Infinity marki Vileda
Marka Vileda, oferująca produkty w kategorii suszarek na pranie inwestuje w jej rozwój – właśnie rozpoczęła dużą, zintegrowaną kampanię 360. To pierwsza w Polsce kampania marketingowa asortymentu suszarek. Vileda promuje kategorię jednym ze swoich topowych produktów – suszarką Infinity.
Złota Loteria Frosty ze wsparciem reklamowym
Ile waży sztabka złota? Okazję do tego, aby sprawdzić to osobiście daje FRoSTA. Nie tylko złoto, ale wiele innych nagród pieniężnych czeka na uczestników jesiennej loterii firmy.
Agencja Clue PR członkiem IAB Polska
We wrześniu br. agencja Clue PR, działająca w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i specjalizująca się w komunikacji nowych technologii została przyjęta do Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.
Prime Time PR z nowym Social Media Specialist
Wraz z początkiem września do zespołu agencji Prime Time PR dołączyła Paulina Kołodziej.
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone