logo
WIADOMOŚCI

Dorota Wellman twarzą „pszczelej” kampanii Greenpeace

redakcja  PR 13.11.2017, przeczytano 183 razy
ilustracjastrzałka

Dorota Wellman została ambasadorką jubileuszowej edycji akcji społecznej Greenpeace na rzecz ochrony pszczół miodnych i dziko żyjących „Adoptuj pszczołę”. Celem akcji już od 5 lat jest poprawa sytuacji tych pożytecznych owadów w Polsce, a w tym roku jest to m.in. powstanie Narodowej Strategii Ochrony Owadów Zapylających.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/dorota-wellman-twarza-_pszczelej_-kampanii-greenpeace,34455,artykul.html

Prywatnie Dorota Wellman sama od lat działa dla pszczół – przez cały sezon dba o to, by w jej ogrodzie zapylacze miały odpowiednie warunki do życia – sadzi rośliny miododajne, tworzy domki, w których zapylacze mogą znaleźć schronienie i bezpieczne miejsce do rozmnażania. W tym roku dziennikarka wsparła jubileuszową, piątą edycję akcji społecznej Greenpeace „Adoptuj pszczołę”, użyczając swojego wizerunku w klipie promującym kampanię pt. „Pszczoła jest wielka”.

- Musimy zadbać o wszystkie zapylacze - te w miastach i te na wsi. O pszczoły miodne i setki gatunków pszczół dzikich, których ponad połowa to gatunki zagrożone wyginięciem. Dlatego nie miałam wątpliwości, czy chcę dołączyć do akcji “Adoptuj pszczołę”. Owadom z najbliższej okolicy pomagam każdego dnia, a dzięki Adoptuj Pszczołę mogę pomóc wszystkim zapylaczom w Polsce. Dlatego zachęcam wszystkich do dołączenia - powiedziała Dorota Wellman.

Spot wyreżyserowała Zuzanna Plisz, a za zdjęcia odpowiedzialny był Kacper Fertacz, dwukrotny zdobywca Nagrody Głównej w Konkursie Filmów Polskich za film „Ostatnia rodzina” oraz „Hardkor disco" na Camerimage Festival.

Akcja Greenpeace od pięciu lat zwraca uwagę na problemy pszczół miodnych i dziko żyjących w Polsce i zachęca do aktywnego im pomagania. W Polsce poza pszczołami hodowlanymi żyje prawie 500 gatunków pszczół dziko żyjących, z których połowa to gatunki zagrożone. Dotychczas w akcji „Adoptuj pszczołę” wzięło udział kilkadziesiąt tysięcy osób, które symbolicznie „adoptowały” pszczoły na stronie adoptujpszczole.pl. Dzięki temu udało się m.in. postawić w całym kraju ponad 100 hoteli dla owadów, odbudować populację pszczół w gminie Wschowa po masowym zatruciu pestycydami, przeprowadzić nowatorskie badania nad zapylaczami w modelu nauki obywatelskiej a także rozpocząć prace nad Strategią Ochrony Owadów Zapylających. Akcja prowadzona jest we współpracy z naukowcami i największymi związkami pszczelarskimi w Polsce.

- Wierzymy, że aby robić rzeczy wielkie i ważne, musimy działać razem - dlatego już po raz piąty dzięki akcji „Adoptuj pszczołę" tysiące ludzi z całej Polski sprawia, że nasz kraj staje się naprawdę przyjazny dla owadów zapylających. Ten rok jest dla nas szczególny - obchodzimy 5. urodziny i tworzymy projekt, który ma szansę trwale zmienić sposób, w jaki Polska dba o pszczoły i inne zapylacze: dzięki „Adoptuj pszczołę" powstanie Narodowa Strategia Ochrony Owadów Zapylających - powiedziała Katarzyna Jagiełło z Greenpeace Polska.

Aby wziąć udział w akcji „Adoptuj pszczołę", należy wejść na stronę www.adoptujpszczole.pl i „adoptować" dowolną liczbę wirtualnych pszczół. Podczas adopcji można wybrać pomiędzy adopcją jednorazową a tzw. adopcją regularną, czyli odnawianą co miesiąc. Osoby, które zdecydują się na adopcję regularną, otrzymają Pakiet Pszczelego Bohatera, na który składa się m.in. certyfikat i koszulka Pszczelego Bohatera, kupon rabatowy na powieść „Rój” Laline Paull, a także pszczeli kalendarz na rok 2018.

Pszczoły można adoptować do 15 listopada. Książki dla osób, które wybrały adopcję regularną przekazało Wydawnictwo Prószyński i S-ka.

Źródło: Greenpeace

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Mickiewicz w gumiakach: Identyfikacja i koncept komunikacyjny winnicy Mickiewiczów
Zespół Opus B Brand Design stworzył identyfikację oraz koncept komunikacyjny rodzinnej winnicy Mickiewiczów.
Podwójny sukces promocyjny SGGW
Anna Kiryjow z Biura Prasowego SGGW została wybrana na Prezeskę Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich "PRom", a ubiegłoroczna kampania promocyjna Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego prowadzona pod hasłem "SGGW - sukces z natury" otrzymała wyróżnienie podczas XXXI konferencji Stowarzyszenia "PRom". Obydwa te osiagnięcia świadczą...
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez SW Research dla marki LOVI, aż 8 na 10 młodych mam w Polsce doświadczyło problemów związanych z karmieniem dziecka piersią.
Kampania reklamowa żelków Akuku
Marka Akuku! postawiła na super bohatera. Został nim sympatyczny AKUK, który ukrył się w każdej paczce żelków, zawadiacko uśmiecha się do konsumentów ze wszystkich opakowań, a ponadto gra główną rolę w najnowszej kampanii marki. Niebieski stworek przetestował odmienione żelki i nowe propozycje Akuku!. Słodkości podbiły jego serce za sprawą...
Biała Fabryka łódzkimi markami stoi: Wystawa Polishup
Od 13 czerwca do 31 sierpnia, w Centralnym Muzeum Włókiennictwa w Łodzi, będzie można oglądać wystawę PolishUp, przedstawiającą 40 wyjątkowych polskich produktów, w tym aż 20 z województwa łódzkiego. Wystawa jest częścią projektu BiznesUp! design made in Poland wspierającego młodych projektantów i producentów w promocji swoich produktów za granicą. Ekspozycja ...
 
poniedziałek 18.06.2018, 154 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone