logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Dorota Żak nagrodzona za ilustracje w konkursie Piórko

  PR 15.09.2024, przeczytano 875 razy
ilustracja

Drugi etap konkursu „Piórko 2024. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci” rozstrzygnięty. Dorota Żak, laureatka organizowanych przez sieć Biedronka twórczych zmagań, otrzymała 100 tys. złotych za ilustracje do książki „Moje czarne szczęście”. Ogłoszenie wyników odbyło się w trakcie Wieczoru Przyjaciół Fundacji Powszechnego Czytania w Bibliotece Narodowej, w gronie osób zasłużonych dla promocji literatury w Polsce.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/dorota-zak-nagrodzona-za-ilustracje-w-konkursie-piorko,405682,artykul.html

On - ma czarną sierść z białą łatką na jednym oku, białe skarpetki na łapkach i klapnięte uszko, do tego mnóstwo odwagi w małym futrzanym ciałku. Ona – ma długie rude warkocze, okrągłe okulary i urocze piegi na nosie, a do tego wielkie serce i jedno ogromne marzenie. Kim są? Bohaterami książki „Moje czarne szczęście”, którym niezaprzeczalnego uroku dodała swoją kreską Dorota Żak, zwyciężczyni ilustracyjnego etapu tegorocznego „Piórka”.

Laureatka jest rodowitą warszawianką, która ukończyła z wyróżnieniem studia architektoniczne na Wydziale Architektury Politechniki Warszawskiej. Doświadczenie zawodowe zdobywała w warszawskich pracowniach architektonicznych oraz wnętrzarskich. Od niedawna, razem z przyjaciółką prowadzi studio projektowe poświęcone wnętrzom, grafice i rękodziełu. W pracy najbardziej ceni łączenie ze sobą wielu dziedzin wiedzy i sztuki, kontakt z drugim człowiekiem i pięknymi przedmiotami.

ilustracjastrzałka

O konkursie dowiedziałam się od przyjaciółki. Już w zeszłym roku próbowałam swoich sił. Pomyślałam, że udział w Piórku będzie dobrą motywacją do powrotu do malowania i rysowania, które w codziennym życiu odeszło na dalszy plan. Od dziecka maluję oraz rysuję i mam wielką nadzieję na dalsze rozwijanie twórczych pasji, eksperymentowanie i odkrywanie różnych form sztuki.

Dorota Żak, laureatka konkursu "Piórko 2024. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci w kategorii Ilustracje

Wygrane właśnie 100 tysięcy złotych z pewnością w tym rozwoju twórczym pomoże. Jak powiedział Edgar Bąk, juror konkursu, projektant graficzny i ilustrator:

Gdybym zaczynał, zdecydowanie wziąłbym udział w konkursie. Ta nagroda naprawdę może zmienić czyjeś życie i pokierować kogoś w stronę zawodowego rysowania.

Konkurs „Piórko” jest skierowany do debiutujących pisarzy i ilustratorów, których zadaniem jest stworzenie książki dla dzieci w wieku 4-10 lat. Autorzy najlepszego tekstu i najlepszych ilustracji otrzymują po 100 000 zł nagrody każdy. Książka ich autorstwa trafia do sprzedaży w sklepach sieci Biedronka w kilkudziesięciu tysiącach egzemplarzy.

Częścią wizji Biedronki jest to, że czytanie, tak jak nasz sklep, jest dostępne dla każdego. Autorka tekstu tegorocznej książki, Agnieszka Piwoń, usłyszała o konkursie robiąc codzienne zakupy w Biedronce. Cieszymy się z tego zaproszenia do świata literatury, które już od 10 lat udaje się nam wysyłać, jak również z tego, że to dziesiąte już wręczenie nagrody za ilustracje odbyło się właśnie w Bibliotece Narodowej.

Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji sieci Biedronka i jeden z jurorów konkursu „Piórko”

Konkurs Piórko jest jednym z najbardziej prestiżowych konkursów literackich w Polsce. Od 2015 roku zgłoszono do niego ponad 30 tysięcy prac w obu kategoriach. Dotychczas wydano dziewięć książek, które cieszyły się ogromnym zainteresowaniem czytelników. W ciągu 10 lat pula przyznanych nagród wyniosła już 2 miliony złotych od organizatora i fundatora – sieci Biedronka. Do tej pory książki wydane w ramach serii Piórko trafiły do ponad 560 000 polskich domów. Zwycięski tytuł tegorocznej edycji „Moje czarne szczęście” pojawi się na półkach Biedronki już w połowie listopada.

Źródło: Jeronimo Martins Polska S.A.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Prestiżowy...?

avatar użytkownika
,

Siła logo...  

avatar użytkownika
,

Ale nadal określenie 'prestiżowy' będzie nie tylko nadużyciem, ale wprowadzeniem w błąd.  

avatar użytkownika
,

Naprawdę? Czy coś oprócz logo "Biedronka" wpływa na Twoją ocenę? Co takiego?  

avatar użytkownika
,

To dyskont z ofertą dla niezamożnych, krojący ich na wszelkie sposoby.
I POMINO wielokrotnego karania przez UOKiK karami idącymi w dziesiątki milionów złotych, nadal kombinujący jak naciąć kolejnych.

Może się kojarzyć ze wszystkim, tylko nie z prestiżem.
  

avatar użytkownika
,

Dwoma słowami: siła logo...  

avatar użytkownika
,

Gdy szukasz taniego keczupu w zgrzewce.  

avatar użytkownika
,

No widzisz - nie sposób się spod tego wpływu wyzwolić... Na tym polega silny wizerunek marki.  

avatar użytkownika
,

Ale między silny a prestiżowy jest przepaść, której bieda nigdy nie zasypie.  

avatar użytkownika
,

Potwierdzasz tylko, że Twoja opinia na temat konkursu opiera się wyłącznie na wizerunku, jaki ta sieć zbudowała poprzez swoje działania marketingowe - zwłaszcza w początkowym okresie. Mimo dość zgrzebnego charakteru, komunikacja ta okazała się na tyle skuteczna, że nie tylko Ty masz problem aby się z tym zmierzyć na racjonalnych zasadach. Można odnieść wrażenie, że również sama Biedronka padła w jakimś sensie ofiarą własnych działań wizerunkowych. Przez pewien czas sieć usiłowała je odwrócić i zerwać z łatką taniego dyskontu, który sama sobie przykleiła, akcentując aspekty takie jak jakość, zamiast ceny. Cóż kiedy Lidl na to nie pozwolił, ściągając Biedronkę z powrotem na ring, na którym obowiązuje tylko argument ceny...

Czyli że Lidl winien.
  

avatar użytkownika
,

Bieda padła ofiarą bycia dyskontem - sklepem dla biedoty.,
Tu rebranding nawet nie pomoże,
  

avatar użytkownika
,

Generalnie jest tak, że ludzie bogaci są bardziej oszczędni, a mając większą swobodę finansową, są w tym oszczędzaniu skuteczniejsi od biednych. W jego ramach kupują chętnie w dyskontach, chociaż nie pasuje to do stereotypu którego padłeś ofiarą - podobnie jak to, że dyskont może zorganizować cieszący się uznaniem konkurs. Na tym właśnie polega działanie stereotypu.

Twoja opinia o konkursie pokazuje, że prowadząc działania wizerunkowe trzeba brać ten czynnik pod uwagę. Wydaje się, że Biedronka nie doceniła jego znaczenia.
  

avatar użytkownika
,

Ale żaden bogacz nie chwali się, że dzięki zakupom w biedzie cokolwiek oszczędził. bo wie, że to byłoby ordynarne kłamstwo.
  

avatar użytkownika
,

Chwalenie się finansami, zakupami, logotypami które się nabyło w nadziei na wejście do świata bogatych, to raczej zwyczaj ludzi biednych, aspirujących do zmiany swojego statusu. Bogaci unikają zwykle chwalenia się - no chyba że są to tzw. nowobogaccy. Ci ostatni kochają magię logotypów i mają w zwyczaju otaczać się nimi na pokaz. Im bardziej prestiżowe - tym lepsze.  

Najnowsze w tym dziale

SUPER GIFT: najlepsze artykuły promocyjne Festiwalu Marketingu
Podczas targów Festiwal Marketingu nie mogło zabraknąć kolejnej już edycji branżowego konkursu. Wystawcy zgłosili ponad 60 produktów do konkursu SUPER GIFT. Zwiedzający głosowali na gadżety, które najbardziej przypadły im do gustu w 7 kategoriach: do 5 zł, 5-20 zł, 20-50 zł, 50-100 zł, powyżej 100zł, Super Business Gift oraz Gift Box. W...
Piękno planety: 5. edycja konkursu na najlepsze zdjęcie satelitarne
Zmiany klimatu powodują nieodwracalne następstwa na Ziemi, zagrażając ekosystemom i miastom. Konieczne jest intensyfikowanie działań minimalizujących negatywne skutki klimatyczne oraz monitorowanie stanu planety, co nie może się odbyć bez danych satelitarnych. Piąta edycja organizowanego przez CloudFerro konkursu „Seize the beauty of our Planet” zachęca społeczność...
Znamy wyniki konkursu POS STARS 2024
Konkurs POS STARS odbył się 18 i 19 września podczas Międzynarodowych Targów Reklamy i Druku Festiwal Marketingu. Przyciągnął uwagę profesjonalistów z branży marketingowej i reklamowej, gromadząc innowacyjne projekty. Jego celem było wyróżnienie najlepszych materiałów wspierających sprzedaż.
Sony World Photography Awards 2025: skład jury i program wystaw
Sony World Photography Awards ogłosiło skład jury edycji 2025 oraz termin wystawy konkursowej w Londynie. Odbywający się już po raz 18., coroczny konkurs Sony World Photography Awards, ma na celu wyróżnienie fotografii, które kształtują nasz język wizualny. Należy do najbardziej prestiżowych i znanych wydarzeń tego rodzaju. Na przestrzeni lat stymulował...
Po tygodniach nadsyłania prac przez znakomitych twórców sztuki graficznej, kapituła wyłoniła zwycięzców konkursu na plakat Polskich Linii Lotniczych. W rywalizacji o atrakcyjne nagrody konkurowało łącznie 827 projektów. LOT na plakatach z 2024 roku to marka nowoczesna, dbająca o komfort, uśmiech i niepowtarzalne przeżycia swoich...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764