
DoubleVerify, wiodąca platforma oprogramowania do pomiaru, danych i analiz mediów cyfrowych, ogłosiła właśnie odkrycie „BeatSting”, pierwszego wielkoskalowego schematu oszustw związanego z emisją reklam w zasobach reklamowych audio. Od czasu, gdy laboratorium DV Fraud Lab po raz pierwszy zidentyfikowało tę rodzinę oszustw w 2019 roku, szacuje się, że reklamodawcom ukradziono w ten sposób 20 milionów dolarów, zaś sam „BeatSting” jest odpowiedzialny za narażanie niechronionych reklamodawców na straty szacowane nawet na ok. 1 miliona dolarów miesięcznie.
„BeatSting” jest częścią większej rodziny oszustw związanych z wstawianiem reklam po stronie serwera (server-side ad insertion, SSAI), które pojawiły się w 2019 roku i początkowo były ukierunkowane na zasoby Connected TV (CTV). W tym konkretnym przypadku oszuści zaczynają od podszywania się pod adresy IP i aplikacje audio. Równolegle konfigurują również fałszywe serwery SSAI, aby fałszować żądania reklam audio (audio ad requests), czyniąc zasoby reklamowe atrakcyjnymi dla reklamodawców. Jeśli reklamodawca licytuje te zasoby reklamowe i wygrywa licytację, jego budżety reklamowe są marnowane z powodu fraudu. Tworząc zafałszowane powierzchnie reklamowe, twórcy „BeatStinga” narażają na straty również same platformy audio.
- Oszustwo zawsze idzie za pieniędzmi – a coraz częściej pieniądze płyną do digital audio, szybko rozwijającego się kanału, w którym standardy reklamy digital dopiero się rozwijają – komentuje Mark Zagorski, Chief Executive Officer w DoubleVerify - CTV nadal doświadcza tego zjawiska a audio coraz częściej po cichu staje się nowym kanałem zainteresowania i ataku.
Na początku drugiego kwartału 2022 r. laboratorium DV Fraud Lab wykryło dramatyczny wzrost oszukańczych działań skierowanych na kanały audio, po wcześniejszych wychwyceniach mniejszych przypadków tego typu ataków w 2021 r. „BeatSting” to pierwszy przypadek, w którym schemat fraudowy wygenerował fałszywy ruch audio na dużą skalę za pośrednictwem dużych platform audio.
- Budżety reklamodawców coraz częściej przesuwane są z mediów tradycyjnych takich jak telewizja linearna do CTV, kanałów audio czy innych nowych gałęzi reklamy digital. Niestety, w rezultacie, obserwujemy rosnące zainteresowanie oszustów tymi wschodzącymi obszarami szybkiego wzrostu. W związku z tym w DV kładziemy dodatkowy nacisk na zabezpieczenie tych nowych kanałów, które mogą być pożywką dla oszukańczej działalności. Silniejszy, bezpieczniejszy i bardziej chroniony ekosystem pozostaje naszym najwyższym priorytetem – mówi Hubert Świtalski, Business Director, odpowiadający w DoubleVerify za rynki Europy Środkowo-Wschodniej.
DV Fraud Lab - wspierane przez wyspecjalizowany zespół analityków danych, matematyków i analityków - na bieżąco wykrywa i analizuje nowe rodzaje oszustw związanych z reklamami digital, aby wykrywać najnowsze „systemy” w miarę ich pojawiania się. Poprzez ciągłą analizę, zarządzanie scenariuszami i badania, Fraud Lab wskazuje strony, aplikacje i urządzenia odpowiedzialne za oszukańczą działalność oraz zapewnia ochronę aktualizacji dla marketerów będących klientami DV, w czasie rzeczywistym.
- Pełny raport do przeczytania TUTAJ.
Źródło: DoubleVerify