logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Doubleverify likwiduje pierwszy wielkoskalowy schemat oszustw dotyczących emitowania reklam na platformach audio

  PR 02.02.2023, przeczytano 407 razy
Hubert Świtalski, Business Director, DoubleVerify

DoubleVerify, wiodąca platforma oprogramowania do pomiaru, danych i analiz mediów cyfrowych, ogłosiła właśnie odkrycie „BeatSting”, pierwszego wielkoskalowego schematu oszustw związanego z emisją reklam w zasobach reklamowych audio. Od czasu, gdy laboratorium DV Fraud Lab po raz pierwszy zidentyfikowało tę rodzinę oszustw w 2019 roku, szacuje się, że reklamodawcom ukradziono w ten sposób 20 milionów dolarów, zaś sam „BeatSting” jest odpowiedzialny za narażanie niechronionych reklamodawców na straty szacowane nawet na ok. 1 miliona dolarów miesięcznie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/doubleverify-likwiduje-pierwszy-wielkoskalowy-schemat-oszustw-dotyczacych-emitowania-reklam-na-platformach-audio,398863,artykul.html

BeatSting” jest częścią większej rodziny oszustw związanych z wstawianiem reklam po stronie serwera (server-side ad insertion, SSAI), które pojawiły się w 2019 roku i początkowo były ukierunkowane na zasoby Connected TV (CTV). W tym konkretnym przypadku oszuści zaczynają od podszywania się pod adresy IP i aplikacje audio. Równolegle konfigurują również fałszywe serwery SSAI, aby fałszować żądania reklam audio (audio ad requests), czyniąc zasoby reklamowe atrakcyjnymi dla reklamodawców. Jeśli reklamodawca licytuje te zasoby reklamowe i wygrywa licytację, jego budżety reklamowe są marnowane z powodu fraudu. Tworząc zafałszowane powierzchnie reklamowe, twórcy „BeatStinga” narażają na straty również same platformy audio.

- Oszustwo zawsze idzie za pieniędzmi – a coraz częściej pieniądze płyną do digital audio, szybko rozwijającego się kanału, w którym standardy reklamy digital dopiero się rozwijają – komentuje Mark Zagorski, Chief Executive Officer w DoubleVerify - CTV nadal doświadcza tego zjawiska a audio coraz częściej po cichu staje się nowym kanałem zainteresowania i ataku.

Na początku drugiego kwartału 2022 r. laboratorium DV Fraud Lab wykryło dramatyczny wzrost oszukańczych działań skierowanych na kanały audio, po wcześniejszych wychwyceniach mniejszych przypadków tego typu ataków w 2021 r. „BeatSting” to pierwszy przypadek, w którym schemat fraudowy wygenerował fałszywy ruch audio na dużą skalę za pośrednictwem dużych platform audio.

- Budżety reklamodawców coraz częściej przesuwane są z mediów tradycyjnych takich jak telewizja linearna do CTV, kanałów audio czy innych nowych gałęzi reklamy digital. Niestety, w rezultacie, obserwujemy rosnące zainteresowanie oszustów tymi wschodzącymi obszarami szybkiego wzrostu. W związku z tym w DV kładziemy dodatkowy nacisk na zabezpieczenie tych nowych kanałów, które mogą być pożywką dla oszukańczej działalności. Silniejszy, bezpieczniejszy i bardziej chroniony ekosystem pozostaje naszym najwyższym priorytetem – mówi Hubert Świtalski, Business Director, odpowiadający w DoubleVerify za rynki Europy Środkowo-Wschodniej.

DV Fraud Lab - wspierane przez wyspecjalizowany zespół analityków danych, matematyków i analityków - na bieżąco wykrywa i analizuje nowe rodzaje oszustw związanych z reklamami digital, aby wykrywać najnowsze „systemy” w miarę ich pojawiania się. Poprzez ciągłą analizę, zarządzanie scenariuszami i badania, Fraud Lab wskazuje strony, aplikacje i urządzenia odpowiedzialne za oszukańczą działalność oraz zapewnia ochronę aktualizacji dla marketerów będących klientami DV, w czasie rzeczywistym.

  • Pełny raport do przeczytania TUTAJ.

Źródło: DoubleVerify

www.doubleverify.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Jakdojade prezentuje nową odsłonę przeglądarkowej wersji popularnego planera podróży. Stronę przepisano od podstaw zgodnie z najnowszymi technologiami, aby zapewnić użytkownikowi doświadczenia zbliżone do korzystania z aplikacji.
Oscary przyciągają uwagę internautów
Poniedziałek po oscarowej nocy przyciągnął na strony poświęcone tematyce filmowej około miliona internautów więcej niż w przeciętny dzień - tak wynika z analizy danych z badania Mediapanel. Internautów nie tylko było więcej – spędzali oni na serwisach filmowych więcej czasu niż zwykle.   
Od kwietnia Ringier Axel Springer Polska połączy redakcje Onet Lifestyle, Onet Kultura i Ofeminin. Na czele zespołu stanie Dominika Olszyna-Kniaź, dotychczasowa redaktorka naczelna Onet Lifestyle i Onet Kultura. Po stronie biznesu obszar wzmocni Joanna Szefler, która obejmie nowo utworzone stanowisko head of new business lifestyle i będzie odpowiedzialna za wsparcie sprzedaży i...
Onet Premium rozwija nowe partnerstwa i rozpoczyna kolejną współpracę z firmą vivo z obszaru telekomunikacji. W ramach współpracy Onet Premium będzie dostępny dla klientów marki vivo w specjalnej promocji. Onet Premium rozpoczyna współpracę z globalnym producentem smartfonów – marką vivo.
Tylko w Polsat Box Go można obejrzeć specjalny odcinek „Świata według Kiepskich”, w którym dzięki technologii deepfake pojawili się Arnold Boczek i Marian Paździoch. Odcinek poświęcony pamięci aktorów grających te postaci Dariusza Gnatowskiego i Ryszarda Kotysa trafił do pakietu Polsat Box Go Premium, gdzie użytkownicy mogą obejrzeć wszystkie 31...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764