logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Portfolio: Dove i Młode Głowy łączą siły w kampani informacyjno-edukacyjnej

  PR 06.03.2024, przeczytano 807 razy
ilustracjastrzałka

Dove i MŁODE GŁOWY łączą siły, aby zadbać o zdrowie psychiczne nastolatków w Polsce. Za koncept kreatywny i komunikację kampanii informacyjno-edukacyjnej odpowiada That One Agency, za media relations i działania PR –Yellowcups, a za zakup mediów – Mindshare Polska. Produkcja materiałów video powierzona została Papaya Films.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-dove-i-mlode-glowy-lacza-sily-w-kampani-informacyjno-edukacyjnej,403336,artykul.html

Marka Dove i projekt MŁODE GŁOWY fundacji UNAWEZA połączyły siły w celu poprawy kondycji zdrowia psychicznego nastolatków w Polsce. Podejmowane działania ukierunkowane są na edukację oraz realną pomoc młodzieży, by w pełni mogła korzystać ze swojego potencjału, potrafiła identyfikować zagrożenia oraz wiedziała, gdzie udać się po wsparcie w razie potrzeby. W ramach współpracy Dove i projektu MŁODE GŁOWY powstała lekcja dla szkół dotycząca odporności psychicznej przygotowana przez psycholożki i ekspertki merytoryczne: Małgorzatę Ohme (Dove Self-Esteem) i Joannę Flis (MŁODE GŁOWY). Wspólnym działaniom towarzyszy ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna, której ambasadorką jest Martyna Wojciechowska.

ilustracjastrzałka

Współpraca Dove i MŁODE GŁOWY jest odpowiedzią na pogarszającą się kondycję psychiczną dzieci i młodzieży w Polsce. Wyniki badań przeprowadzonych dla nas przez Kantar1, nie pozostawiają złudzeń. Wyłania się z nich niepokojący obraz nastolatek w Polsce. Ponad połowie z nich zdarza się myśleć, że są bezwartościowe, a aż 80% badanych czuje, że brakuje im pewności siebie. Porównują się do osób, które widzą w mediach społecznościowych, co dodatkowo źle wpływa na ich nastrój i samopoczucie. 1/3 badanych twierdzi, że wstydzi się tego, jak wygląda, a 2/3 zmieniłoby w swoim wyglądzie wiele rzeczy. Chcemy zmienić tą sytuację, by nastolatki w Polsce pokochały siebie - komentuje Joanna Orzechowska, East Europe Marketing Manager, Category Lead Poland, Baltics & Ukraine w Unilever.

Jak wynika ze wspomnianego badania na postrzeganie siebie przez nastolatki duży wpływ mają media społecznościowe. Prawie 70% polskich nastolatek uważa, że przeglądanie social mediów może wywoływać w nich chęć zmiany wyglądu, a 25% przyznaje, że oglądane treści mają negatywny wpływ na ich samopoczucie. To przytłaczające dane. Warto się im przyjrzeć również w kontekście ogromnej zmiany, jaką jest wykorzystanie technologii AI w kreowaniu wizerunków, które coraz częściej będziemy oglądać w świecie wirtualnym – dodaje Tadeusza Kuchta – Head of Media & Digital Polska Unilever

ilustracjastrzałka

Koncept kreatywny i komunikacja

Wspólnym działaniom Dove i Młode Głowy towarzyszy kampania informacyjno-edukacyjna realizowana w digitalu, OOH i kinach, a także w sieciach retail. Za koncept kreatywny i komunikację kampanii odpowiada That One Agency – jest to kolejny projekt agencji realizowany w ramach programu Dove Self-Esteem.

Dove od lat jest marką zaangażowaną społecznie, od przełomowej kampanii „For real beauty” do dziś, kiedy stawia na edukację i realne działania poświęcone zdrowiu psychicznemu młodych ludzi. Po raz kolejny z ogromną dumą wspieramy zespół Unilever w kampanii, która mierzy się z jednym z najważniejszych obecnie problemów cywilizacyjnych – pokazując, że mądrze prowadzone marki mogą zmieniać świat na lepsze - komentuje Michał Kisielewski, Creative Director That One Agency.

Działania public relations

Agencji Yellowcups kolejny raz powierzone zostały działania public relations dotyczące kampanii purpose marki Dove. Agencja odpowiada także za realizację tegorocznej 5. edycji skierowanego do szkół programu Dove Self-Esteem – Budowanie Pozytywnej Samooceny, którego celem jest pomoc nastolatkom w rozwiązywaniu problemu negatywnego postrzegania siebie i swojego ciała.

Możliwość współpracy z marką Dove przy kolejnej już kampanii wspierającej nastolatków to dla nas niezwykłe wyróżnienie. Mimo że dużo się mówi w przestrzeni publicznej o złej kondycji psychicznej młodych ludzi, o tym, jak bardzo są oni zagubieni we współczesnym świecie i jak ogromnej presji są poddawani, to wciąż brakuje rozwiązań, by przeciwdziałać tej sytuacji. Kampania Dove to więcej niż słowa, to realne działania. Wspólnie z marką oraz pozostałymi partnerami współtworzącymi ten projekt dążymy do zmiany i dajemy skuteczne narzędzia do pracy z młodymi ludźmi. Prowadząc działania media relations oraz koordynując program Dove Self-Esteem, jako Yellowcups przyczyniamy się do budowania świadomości problematyki oraz docieramy do szkół z konkretnymi rozwiązaniami, które pomagają w budowaniu pozytywnej samooceny i pewności siebie nastolatków - mówi Joanna Szałasz, CEO agencji Yellowcups.

Media

Za media wspólnej kampanii Dove i MŁODE GŁOWY odpowiada Mindshare Polska. Działania obejmują współpracę z influencami, komunikację w szeroko pojętym digitalu, kinie, OOH oraz w telewizji śniadaniowej.

Z badania przeprowadzonego przez markę Dove wiemy, że 70% nastolatek w Polsce uważa, że korzystanie z mediów społecznościowych jest częścią ich codzienności, a dla 75% z nich są one źródłem wiedzy o świecie. Dlatego pojawiliśmy się w ich naturalnym środowisku i przemówiliśmy ich językiem – zaprosiliśmy do współpracy influencerki, by poruszyły temat budowania pewności siebie.

Zależało nam także na tym, by dotrzeć z komunikatem do osób, które mają realny wpływ na nastolatki – rodziców, nauczycieli i osób zaangażowanych społecznie, dlatego wykorzystaliśmy wiele kanałów dotarcia, takich jak Tik Tok, Meta, YouTube, czy największe portale horyzontalne. W przestrzeni publicznej można zobaczyć naszą komunikację m.in. na citilightach, czy w kinie - komentuje Anna Dobrowolska, Group Media Manager w Mindshare Polska.

Źródło: Yellowcups

Dodatkowe informacje:

1 Badanie wykonała firma Kantar na zlecenie marki Dove – Media społecznościowe i ich wpływ na polskie nastolatki. Październik 2023 r. W badaniu wzięło udział 507 nastolatek w wieku 10-17 lat, w tym 250 dziewczynek w wieku 10-13 lat i 257 w wieku 14-17 lat.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Herbapol odświeża markę: rebranding i nowy logotyp
Herbapol, producent produktów ziołowych, ogłasza strategiczną zmianę w swojej linii kosmetyków. Firma postanowiła skupić się na eksponowaniu silnej i wiarygodnej marki Herbapol, rezygnując z submarki Polana. Zmiana ta jest efektem dogłębnych badań rynkowych i ma na celu wzmocnienie zaufania konsumentów oraz podkreślenie najwyższej jakości produktów...
Kampanie programmatic DOOH z platformą Display&Video360
AMS, Salestube i Value Media zrealizowały pierwsze kampanie programmatic DOOH za pośrednictwem platformy Display&Video360
Logo Superbet koszulkach Górnika Zabrze
Nowa, dwuletnia umowa, w ramach której logo Superbet znajdzie się na froncie koszulki Górnika Zabrze to ukoronowanie udanej współpracy w poprzednich trzech latach. – Chcemy razem budować wielkiego Górnika. Widzimy, że klub zmierza w dobrym kierunku i dlatego zdecydowaliśmy się jeszcze mocniej zaangażować w ten sponsoring – podkreśla Łukasz...
Premiera Danio Jogurt Pitny ze wsparciem Altavia Kamikaze + K2
Agencja Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg na koncept i realizację kreatywno-strategicznych działań aktywacyjnych związanych z launchem nowego produktu w portfolio Danone - Danio Jogurt Pitny.
Moc równowagi w kampanii Energi Obrót
Fotobalkonika, magazyny energii czy pompy ciepła – to tylko kilka z wielu produktów okołoenergetycznych, które w swojej ofercie posiada Energa Obrót. Spółka 15 lipca rozpoczyna nową kampanię świadomościowo-produktową sygnowaną hasłem Moc równowagi w Twoim ekosystemie. Kampania potrwa do końca października. Jej...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764