logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Dr Marek Borowiński - „Doktor Kolor, czyli barwy pieniędzy, szczęścia i seksu”

  PR 12.03.2018, przeczytano 1540 razy
ilustracjastrzałka

Barwa jest pierwszą informacją rejestrowaną przez oko. Po niej pojawia się kształt, a następnie rozmiar. Przeciętny człowiek jest w stanie zobaczyć około miliona różnych kolorów - otaczają nas zewsząd. Ale czy zastanawialiście się kiedyś, w jaki sposób determinują one nasze zachowania, samopoczucie, a także określają usposobienie i charakter? Znany w świecie marketingu Shop Doctor, czyli dr Marek Borowiński, w swojej książce rozkłada każdą barwę na czynniki pierwsze. Zdradza, które kolory lubi nasz mózg i radzi, którymi kolorami warto się otaczać, a które nam szkodzą. Autor przeprowadza czytelnika po tajnikach wiedzy z zakresu psychologii koloru, psychofizjologii widzenia i Visual Merchandisingu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/dr-marek-borowinski---_doktor-kolor%2C-czyli-barwy-pieniedzy%2C-szczescia-i-seksu_,35752,artykul.html

Który kolor bielizny założyć na pierwszą randkę? Czy kierowcy czerwonych aut są bardziej agresywni na drodze? Dlaczego pracownica banku nie powinna zakładać różowej sukienki, Hillary Clinton podczas debaty prezydenckiej wystąpiła w bieli, a do Urzędu Skarbowego korzystniej jest się ubrać się na szaro? Czy to prawda, że w sypialni, urządzonej w bieli i szarościach, spada nam libido? Odpowiedź na te i wiele innych zagwozdek znajdziemy w książce „Doktor Kolor, czyli barwy pieniędzy, szczęścia i seksu”.

Każdy z nas ma swój ulubiony kolor - taki, w otoczeniu którego czuje się najlepiej. Jest on naszym wyznacznikiem podczas urządzania mieszkania, doboru garderoby, czy nagłej ochoty na daną potrawę (najpierw „jedzą” nasze oczy). Kolory mają bezpośredni – w sensie fizycznym i fizjologicznym - wpływ na organizm ludzki. I tak, czerwień powoduje wzrost temperatury ciała, ciśnienia, a także częstotliwość mrugania. Kolor niebieski pomaga zaś obniżyć gorączkę, zmniejsza ból głowy i gardła, obniża ciśnienie krwi i wycisza układ nerwowy. Hamuje również apetyt, dlatego nie mamy zazwyczaj ochoty na nic niebieskiego do jedzenia. To, jakimi kolorami się otaczamy, ma zatem ogromny wpływ na nasze zdrowie i samopoczucie. Z poradnika dowiemy się więc, który kolor ścian wybrać najlepiej do sypialni, kuchni, czy salonu oraz w jakiej tonacji kolorystycznej najkorzystniej jest urządzić pokój dziecka – tak, by nauka przychodziła mu z łatwością. Nie zabrakło również porad w kwestii kolorów miłości – autor wylicza i analizuje te, które pomagają podnieść temperaturę w związku. Znajdziemy tu poza tym szereg informacji, dotyczących kolorystyki ubioru w pracy, w komunikacji wizualnej, znaczenia kolorów w komponowaniu diety, czy ciekawostek na temat ich leczniczego działania, a także pogłębionych analiz poszczególnych barw. 

Kolory odgrywają bardzo ważną rolę nie tylko w sferze prywatnej, ale także w obszarze stricte biznesowym. Dr Marek Borowiński na co dzień doradza przedsiębiorcom w zakresie rozplanowania kolorystycznego przestrzeni danej firmy. Chociaż brzmi to niewiarygodnie, rozkład kolorów w sklepie ma ogromne znaczenie dla wzrostu sprzedaży. Nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak bardzo wpływa to na postrzeganie danego produktu. Marketing w doskonały sposób czerpie i wykorzystuje wiedzę z psychologii kolorów i psychofizjologii widzenia. Czy zastanawialiście się kiedyś, dlaczego informacja o wyprzedażach i zniżkach niemal zawsze przedstawiana jest na czerwonym tle, a w sklepie odzieżowym kolory ubrań na półkach ułożone są często w sekwencji: żółty, pomarańczowy, czerwony, fioletowy, nie­bieski i zielony? Nic nie dzieje się bez przyczyny…

- (…) zrozumiałem, jak wielkie znaczenie ma kolor w projekcie użytkowym. Trzeba z wielką pokorą podchodzić do zagadnień kolo­rystycznych. To ogromna odpowiedzialność, ponieważ dany wzór jest powtarzany w ilościach przemysłowych. Jeśli jego forma i barwy będą niewłaściwe, potencjalni nabywcy nie zechcą kupować takiego wzo­ru. Dlatego do tej pory podchodzę z wielkim szacunkiem do decyzji związanych z doborem koloru w danym produkcie. Kolor jest pierwszą rzeczą, którą rejestrujemy wzrokiem, dlatego produkty powinny mieć tak dobrane barwy, aby klienci chcieli je kupować, otaczać się nimi we wnętrzach, tworzyć piękne projekty, z których będą dumni. Uświado­miłem sobie działanie koloru i jego wpływ na nasze życie. W ten właśnie sposób rozpoczęła się moja przygoda z psychologią koloru, któ­ra trwa do dziś.


Dr Marek Borowiński oddaje w ręce czytelnika książkę, która może okazać się kluczem do zrozumienia wartości i znaczenia kolorów w przestrzeni, a także zwiększenia świadomości ich wykorzystywania w otaczającej nas rzeczywistości – zarówno w sferze zawodowej, jak i prywatnej. „Doktor Kolor, czyli barwy pieniędzy, szczęścia i seksu” to kompendium wiedzy na temat kolorów – ich pozytywnego i negatywnego wpływu na człowieka i jego otoczenie. W książce znajdziemy wiele wskazówek, dzięki którym możemy korzystniej zaaranżować kolorystycznie przestrzeń, poczuć się dzięki temu lepiej i bardziej komfortowo. 77 ciekawostek i praktycznych wskazówek na temat kolorów oraz ich wpływu na nasze życie i zachowanie. Poznaj magię kolorów, abyś mógł świadomie żyć i się rozwijać.

O autorze:

dr Marek Borowiński – specjalista od zwiększania sprzedaży oraz Visual Merchandisingu, ambasador marki Toptextil. Jest sędzią międzynarodowym w konkursach na najlepsze sklepy w Polsce i za granicą. Specjalizuje się w psychofizjologii widzenia - uświadamia i doradza przedsiębiorcom, jak mózg klienta odbiera ich sklep, firmę czy też produkt. Specjalizuje się w zagadnieniach z psychologii koloru i oddziaływania kolorów na konsumentów w różnych miejscach sprzedaży. Swoją wiedzą dzieli się podczas wielu kongresów marketingowych i sprzedażowych. Jest gościem i komentatorem wielu programów telewizyjnych i radiowych, między innymi w: TVN24, DZIEŃ DOBRY TVN, PYTANIU NA ŚNIADANIE TVP, RADIOWEJ TRÓJCE i wielu innych. Na co dzień prowadzi swój autorski program Shop Doctor na kanale Youtube.

Dane wydawnicze:
Autor: Marek Borowiński, tytuł: „Doktor Kolor, czyli barwy pieniędzy, szczęścia i seksu”, Edipresse Książki,  ISBN  9788381171533, cena: 39,90 PLN, oprawa: miękka ze skrzydełkami, format: 165 x 240, liczba stron: 224, data premiery:  14 marca 2018 r.

Źródło: Edipresse Książki

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Sojusznik czy wróg? Dwie twarze kryzysu w digital public relations
55% specjalistów zajmujących się komunikacją uważa, że w bieżącym roku organizacjom, dla których pracują może zagrażać kryzys.
Influenza. Mroczny świat influencerów: Jakub Wątor prześwietla branżę influencerską
10 kwietnia swoją premierę ma książka Jakuba Wątora „Influenza. Mroczny świat influencerów” wydana przez Wydawnictwo Agora. Autor prześwietla polską branżę influencerską i przygląda się karierom wpływowych twórców internetowych, m.in. Friza, Boxdela, Fagaty, Krzysztofa Gonciarza, Marty Linkiewicz, Żurnalisty, Andziax i wielu...
Raport Aplikuj.pl o upskillingu i reskillingu
Według danych z najnowszego raportu Aplikuj.pl radykalna modyfikacja kariery zawodowej jest zjawiskiem równie częstym, co rozwój na obecnym stanowisku. Czy możemy już mówić o nowym trendzie na polskim rynku pracy? IAB Polska oraz Standard kwalifikacji digital marketingowych DIMAQ zostali patronami honorowymi raportu.
 Marketing w wyszukiwarkach dla NGO - poradnik
O co zadbać, aby pojawiać się w wynikach wyszukiwania? Gdzie szukać pomysłów i jak pisać treści, aby Google chciało je wyświetlać? Jak reklamować swoją organizację bez nadwerężania budżetu? Grupa Robocza SEM IAB Polska opracowała pierwszy przewodnik po marketingu w wyszukiwarkach skierowany do specjalistów z organizacji pozarządowych.
Jak reklamować organizację w internecie bez dużego budżetu? Poradnik
Widoczność w internecie to dziś „być albo nie być” nie tylko dla podmiotów komercyjnych, ale także dla organizacji pozarządowych, których model finansowania nie pozwala na przeznaczanie dużych budżetów na marketing. Tzw. trzeci sektor nie jest jednak skazany na internetowy niebyt. Przeciwnie, eksperci Grupy Roboczej SEM IAB Polska podpowiadają...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764