Lokalny Certyfikowany już od kilku miesięcy robi wszystko na rzecz wsparcia lokalnego biznesu. Ponad 130 marek i przedsiębiorców wyróżnionych certyfikatem Lokalnego, warsztaty, spotkania, debaty. Pod skrzydłami Fundacji znajduje się jednak jeden projekt, na który warto zwrócić szczególną uwagę – „Droga na Olimp” autorstwa Dagmary Zmaczyńskiej.
Olimp – najwyższa góra w Grecji, mitologiczna siedziba bogów. Dagmara Zmaczyńska – od początku 2014 roku zgłębia tajniki świata biznesu zakładając własną działalność. Co szczyt i młoda projektantka mają ze sobą wspólnego? Drogę do sukcesu, którą możemy śledzić w felietonach na stronie Fundacji Lokalny Certyfikowany.
Dagmara prowadzi studio projektowe DZ Project i udowadnia, że także o młodych, początkujących przedsiębiorcach może być głośno.
Na przekór wątpliwościom
Najważniejszym zadaniem „Drogi na Olimp” jest zdobycie odpowiedzi na pytania, przed którymi staje każdy niedoświadczony przedsiębiorca. Jako pierwszy Dagmara wzięła na warsztat podatek liniowy i progresywny, badając, co je odróżnia i co może bardziej się opłacać. Siła „Drogi na Olimp” to czytelnicy, którzy chętnie wdają się w dyskusje na portalach społecznościowych Fundacji Lokalny Certyfikowany. Dynamiczny odzew spowodował, że wątpliwości rozwiały się już w komentarzach pod wpisem.
Pod górę pytań
Pytania mnożą się w miarę rozwoju biznesu. Problemy natury formalnej towarzyszą Dagmarze przez cały czas. Dylematy na temat umów, rozliczeń z urzędem skarbowym, relacjach z klientami na początku drogi mogą być murem nie do przeskoczenia.
Jeśli labirynt biurokracji sprawia, że nie sposób otrzymać odpowiedzi na pytania – jest na to rada. Żmudnie należy szukać wszystkich możliwych rozwiązań, do skutku. Dagmara właśnie tak zrobiła i postanowiła dzielić się z innymi wiedzą, jaką zdobyła przecierając szlaki własnej działalności.
Walczę lokalnie
Dagmarę pod swoje skrzydła wzięła Fundacja Lokalny Certyfikowany, czyli kampania społeczna na rzecz lokalnego biznesu. Założycielom Fundacji, Bogumiłowi Jankiewiczowi i Janowi Adamskiemu, zależy na tym samym, o co walczy Dagmara. Na zwiększeniu dostępu do informacji na temat tego jak założyć swój biznes. - Naszą misją jest zwiększenie świadomości społecznej w zakresie mądrego wspierania lokalnego biznesu w taki sposób, by coraz efektywniej zaspokajał potrzeby nasze oraz naszych małych ojczyzn - mówią pomysłodawcy.
Będzie się działo
„Droga na Olimp“ to tylko jeden z kanałów, jakimi Fundacja pragnie dostarczać informacje do osób, które mają koncepcję na własną działalność. Warsztaty, spotkania, debaty, na których mile widziany jest każdy, komu bliska jest idea wspierania lokalnych przedsiębiorców – to tylko jedne z nielicznych pomysłów, jakie mają w zanadrzu założyciele Fundacji.
Źródło: Lokalny Certyfikowany