logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Druga edycja kampanii Always #Akcjadonacja

  PR 15.09.2020, przeczytano 591 razy
ilustracjastrzałka

Artykuły szkolne to oczywisty element wyposażenia każdego ucznia rozpoczynającego nowy rok szkolny. Jednocześnie, tak niezbędne produkty menstruacyjne pozwalające uczennicom  na uczestniczenie w zajęciach lekcyjnych i skupienie się na edukacji, są często pomijane. Należąca do Procter and Gamble marka Always, światowy lider kategorii produktów higienicznych dla kobiet, podjęła działania, aby to zmienić. Na początku 2020 roku miała premierę kampania marki Always #AkcjaDonacja, której celem jest podniesienie świadomości ubóstwa menstruacyjnego wśród uczennic oraz zmniejszenie skutków tego problemu w Polsce. Dzięki wsparciu osób, które kupiły produkty Always między 1 lutego a 14 marca br., Procter and Gamble za pośrednictwem Polskiego Czerwonego Krzyża przekazał ponad 2,7 miliona podpasek potrzebującym uczennicom. Właśnie wystartowała druga edycja kampanii, w ramach której każdy, kto kupi produkty Always do 29 września br. pomoże podarować więcej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/druga-edycja-kampanii-always-akcjadonacja,388444,artykul.html

Dziewczęta na całym świecie opuszczają szkołę z powodu braku dostępu do artykułów higienicznych. W niektórych krajach także dziś tabu dotyczące menstruacji niesie bardzo negatywne skutki. Nawet w najbardziej rozwiniętych krajach często zdarza się, że nastolatki zostają w domu w czasie menstruacji, ponieważ nie mogą pozwolić sobie na zakup artykułów higienicznych. Problem pozostaje w większości ukryty, a otoczenie dotkniętych nim dziewcząt jedyne co zauważa, to regularną nieobecność w szkole. W Polsce niemal 1 na 6 dziewcząt opuściła zajęcia lekcyjne podczas miesiączki z powodu braku dostępu do artykułów higienicznych* – wynika z badań Procter and Gamble dotyczących ubóstwa menstruacyjnego.

Marka Always, po latach realizacji z dużym sukcesem programu Always #JakDziewczyna, postawiła sobie nowy cel. We współpracy z Polskim Czerwonym Krzyżem marka zainicjowała w lutym br. kampanię społeczną Always #AkcjaDonacja. Celem jej jest zmniejszenie skali ubóstwa menstruacyjnego w Polsce, które niesie za sobą szereg negatywnych skutków. Gdy brakuje podpasek czy tamponów, młode dziewczyny używają papieru toaletowego lub skrawków ubrań. Wpływa to negatywnie na ich komfort i samoocenę. Przez nieobecność w szkole dziewczęta tracą kontakt z przyjaciółmi i możliwość uczestnictwa w aktywnościach, które są istotne dla budowania ich pewności siebie, a to z kolei jest niezwykle ważnym elementem dojrzewania. Dlatego w ramach pierwszej edycji kampanii Always #AkcjaDonacja, Procter and Gamble przekazał polskim nastolatkom ponad 2,7 miliona podpasek. Takie wsparcie  pozwoli dziesiątkom tysięcy  potrzebującym uczennicom pozostać w szkole podczas miesiączki przez cały semestr.

Marka nie poprzestała na dotychczasowych działaniach. We wrześniu ruszyła druga edycja akcji, w ramach której za każde opakowanie podpasek Always zakupione w dowolnym sklepie na terenie całego kraju do 29 września przekazana zostanie donacja potrzebującym dziewczynkom w wieku szkolnym za pośrednictwem Polskiego Czerwonego Krzyża.

- Jesteśmy dumni, że możemy kontynuować naszą misję, której celem jest umożliwienie jak największej liczbie dziewcząt uczestniczenie w zajęciach szkolnych i życiu społecznym, dostarczając im niezbędne produkty higieniczne. Równie ważne jest zwiększenie świadomości problemu jakim jest ubóstwo menstruacyjne - powiedziała Adrianna Harasymowicz, Dyrektor Kategorii w Europie Środkowej w Procter and Gamble. - Przez ostatnie niemal 30 lat marka Always była zaangażowana w budowanie  pewności siebie dziewcząt, co pragniemy nadal kontynuować. Wraz z pomocą cenionych partnerów, takich jak Polski Czerwony Krzyż, nasi konsumenci wspierają program Always #AkcjaDonacja. Wspólnie możemy zniwelować skutki ubóstwa menstruacyjnego w Polsce i sprawić, że żadna dziewczyna nie opuści szkoły z powodu braku dostępu do produktów higienicznych.

Always i Polski Czerwony Krzyż planują przekazanie kolejnych produktów uczennicom w roku szkolnym 2020–2021.

- Marka Always była pierwszym partnerem, który zgłosił się do nas w celu podjęcia wspólnych działań mających na celu przeciwdziałanie skutkom ubóstwa menstruacyjnego. Obecnie program obejmuje 471 szkół w całej Polsce. Liczby te pokazują, jak ważne jest uświadamianie i problemu oraz zapewnianie dostępu do artykułów higienicznych dla uczennic, a co za tym idzie wspierania nastoletnich Polek w stawaniu się pewnymi siebie kobietami. Jesteśmy dumni, że możemy być częścią tego projektu - mówi Małgorzata Szukała, Kierownik ds. Promocji i Pozyskiwania Dochodów Polskiego Czerwonego Krzyża.

W ramach drugiej edycji kampanii #AkcjaDonacja, Always podejmuje dodatkowe działania mające na celu walkę z ubóstwem menstruacyjnym. Swoimi produktami wesprze Fundację Akcja Menstruacja, która również walczy o szeroki dostęp kobiet do artykułów higienicznych. Partnerowi przekazanych zostanie dodatkowo ponad 50 tysięcy sztuk produktów menstruacyjnych.

- W Polsce temat ubóstwa menstruacyjnego nadal jest tematem tabu, dlatego cieszy nas fakt, że marka Always tak otwarcie o tym mówi i podejmuje realne działania, aby zmniejszyć skalę problemu. Wierzymy, że wspólnymi siłami możemy walczyć z ubóstwem menstruacyjnym w Polsce i pomóc potrzebującym dziewczynom – Emilia Kaczmarek, CEO Fundacji Akcja Menstruacja.

Źródło: Procter&Gamble

www.pg.com

Dodatkowe informacje:

*Ankieta online wykonana na zlecenie P&G w 2018 roku, przeprowadzona została na grupie 300 dziewcząt w wieku 18-24.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764