logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Druga edycja projektu Bramy Kraju

   22.11.2006, przeczytano 1045 razy
ilustracjastrzałka

AMS SA zaprasza na drugą edycję programu „Bramy Kraju”, poświęconego wizerunkowi miast i regionów. 14 grudnia 2006 w Warszawie odbędzie się konferencja, której tematem przewodnim będzie „Informacja w mieście”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/druga-edycja-projektu-bramy-kraju,4790,artykul.html

Projekt „Bramy kraju” to autorskie przedsięwzięcie firmy AMS, największego operatora reklamy zewnętrznej w Polsce i specjalisty w dziedzinie mebli miejskich (AMS administruje ponad 3 tysiącami wiat przystankowych w 20 polskich miastach), realizowane we współpracy z partnerami – ekspertami w dziedzinie marketingu miejskiego i kształtowania przestrzeni publicznej.

Projekt ma na celu promocję marketingowego myślenia o miastach, wymianę doświadczeń, inspirowanie samorządów i podsuwanie kreatywnych pomysłów na przyciągnięcie turystów i inwestorów. Ma też pokazywać jak istotnym elementem tworzenia pozytywnego wizerunku jest odpowiednie kształtowanie przestrzeni miejskiej poprzez takie elementy, jak tożsamość wizualna miasta, systemy informacji miejskiej, rewitalizacja terenów zaniedbanych, meble miejskie i mała architektura, czy wreszcie sztuka w mieście.

Przedsięwzięcie jest skierowane przede wszystkim do władz samorządowych, w tym urzędników odpowiedzialnych za promocję, estetykę oraz kształtowanie przestrzeni publicznej w miastach, a także do aktywnych społeczności lokalnych (stowarzyszenia i fundacje działające na rzecz „małych ojczyzn”), architektów, urbanistów, designerów, studentów i wszystkich zainteresowanych tworzeniem pozytywnego wizerunku Polski.

W ramach projektu co roku w grudniu organizowane są konferencje poświęcone różnym aspektom marketingu miejskiego. Ich pokłosiem są ogólnopolskie konkursy dla miast. Nad zawartością merytoryczną projektu czuwa Rada Programowa ekspertów.

Tegoroczna konferencja będzie dotyczyła przede wszystkim systemów informacji miejskiej, ale też promocji turystyki oraz kształtowania wizerunku miasta poprzez jakościowe zmiany w przestrzeni miejskiej. Kontynuowana też będzie dyskusja nad kreatywnymi sposobami promowania miast.

Marek Kuzaka, wiceprezes AMS ds. operacyjnych i rozwoju systemu, a zarazem sekretarz Rady Programowej Bram Kraju tak komentuje długofalowe cele projektu: „Naszą ambicją jako organizatora jest doprowadzenie do bardzo konkretnych, wymiernych zmian w przestrzeni miast. Chcemy inspirować samorządy, wskazywać obszary zaniedbane (jak zjawisko witaczy), mobilizować i zachęcać do działania pokazując dobre przykłady zmian – polskie i zagraniczne (jak np. ul. Oławska we Wrocławiu). Istotne jest przy tym już samo wywołanie dyskusji i rozbudzenie potrzeb. Im większą wolę zmian uda się wywołać wśród samorządowców, architektów, urbanistów, designerów i wreszcie samych mieszkańców, tym lepiej dla polskich miast”.

Program „Bramy Kraju” jest realizowany już drugi rok. W grudniu 2005 odbyła się konferencja i ogłoszono konkurs, których tematem były tzw. witacze, czyli konstrukcje reklamowe ustawiane przy drogach na granicach miejscowości i regionów. Udało się zwrócić uwagę na zjawisko polskich witaczy i wywołać dyskusję nad ich stanem. W maju 2006 w czasie uroczystej gali nagrodzono i wyróżniono zgłoszone na konkurs projekty z Gdyni, Bełchatowa, Kartuz i Gorzowa Wielkopolskiego. Pokłosiem konferencji i konkursu jest broszura edukacyjna pod tytułem: „Witacz – wizytówka Twojego miasta”, w której przedstawione zostały zebrane doświadczenia i praktyczne wskazówki dotyczące zarówno dobrych, jak i złych praktyk witaczowych.
Ponadto w czerwcu 2006 roku zorganizowano w Łodzi konferencję nt. mebli miejskich połączoną z publikacją pierwszych w Polsce badań opinii mieszkańców o potrzebach w zakresie elementów małej architektury.
W październiku 2006 roku zrealizowano projekt wzorcowego zagospodarowania ulicy Oławskiej we Wrocławiu meblami miejskimi oraz zaprezentowano propozycje AMS w zakresie kształtowania przestrzeni publicznej w ramach wystawy Design.pl.

Data i miejsce
Konferencja odbędzie się w Warszawie, w dniu 14 grudnia (czwartek) w godzinach od 11.00 do 16.00., w sali konferencyjnej hotelu „Sheraton”. Wstęp jest bezpłatny po uprzednim mailowym (bramykraju(at)ams.com.pl) lub telefonicznym (022 555 64 02) zgłoszeniu udziału. Decyduje kolejność zgłoszeń.

Źródło: AMS

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764