logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Druga Ogólnopolska Wystawa Znaków Graficznych w Gdyni

   21.08.2015, przeczytano 1518 razy
ilustracjastrzałka

4 września br. zapraszamy na otwarcie Drugiej Ogólnopolskiej Wystawy Znaków Graficznych, która ma na celu zaprezentowanie szerokiej publiczności najlepszych polskich znaków graficznych oraz przybliżenie historii polskiej grafiki użytkowej. Pierwsza część ekspozycji będzie odtworzeniem legendarnej - pierwszej OWZG z 1969 roku. Pokazano na niej 335 znaków takich twórców jak m.in: Ryszard Bojar, Jerzy Cherka, Roman Duszek, Jan Hollender, Jarosław Jasiński, Emilia Nożko-Paprocka, Karol Śliwka, Leon Urbański i wielu innych. Nawiązując do tamtego wydarzenia druga część wystawy przedstawi 335 najnowszych znaków powstałych w latach 2000 - 2015.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/druga-ogolnopolska-wystawa-znakow-graficznych-w-gdyni,25747,artykul.html

Selekcji spośród prawie 3 000 zgłoszonych projektów do części drugiej wystawy, dokonała specjalnie powołana Rada Wystawy. W jej skład weszły uznane autorytety w tym Ryszard Bojar, Marta Gawin, Marcin Wolny, Katarzyna Roj, Viktoriya Grabowska, Kuba Sowiński i Michał Łojewski. Nowością w stosunku do Pierwszej Ogólnopolskiej Wystawy Znaków Graficznych była możliwość zgłoszenia znaku wraz z elementami identyfikacji wizualnej. Miało to na celu ocenienie projektów w szerszym kontekście. Znaki były zgłaszane w trzech kategoriach: projekty wdrożone, projekty niewdrożone oraz projekty studenckie.

Wystawa powstaje dzięki ścisłej współpracy z projektantami „starego pokolenia”. Do współudziału w zakresie identyfikacji wydarzenia zaproszono Karola Śliwkę (znak PKO, 1968 r.), który zaprojektował znak Pierwszej Ogólnopolskiej Wystawy Znaków Graficznych. Znak ten używany jest również w obecnej edycji wystawy. 

Głównym celem wystawy jest krytyczne spojrzenie na specyfikę polskiego projektowania znaku. Analiza jego formy i funkcji w różnych aspektach (w tym informacyjnym, marketingowym oraz kulturotwórczym). Zapoznanie się z historią rodzimego designu oraz ukazanie procesu ewolucji projektowania graficznego.

Wystawa swoją premierę będzie miała w Centrum Designu Gdynia - Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym Gdynia. Następnie będzie można ją zobaczyć w Warszawie i we Wrocławiu.

Wernisaż wystawy odbędzie się 4 września br. o godzinie 19:00 w Galerii Centrum Designu Gdynia, PPNT Gdynia.

Wystawa będzie czynna codziennie od 5 września do 23 października br.  w godzinach 10:00-18:00.

5 września br. odbędzie się cykl wykładów towarzyszących wystawie.  
16:15 Patryk Hardziej i Rene Wawrzkiewicz – „Ogólnopolskie Wystawy Znaków”
17:00 Adam Kamiński – „Postrzeganie / Kreacja / Znak“
18:00 Oskar Podlolski – "Od freestylu po corporate branding
19:00 Michał Łojewski –„"Tajniki projektowania identyfikacji wizualnej na przykładzie systemów PZU, PKO i NETIA"
20:00 Networking

Źródło: Centrum Designu Gdynia

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764