logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Drugie wydanie „Przewodnika po Social Media w Polsce”

  PR 26.06.2023, przeczytano 477 razy

Ostatnie lata zmieniły media społecznościowe - to, jak z nich korzystamy i w jakim celu. Grupa Robocza Social Media działająca przy IAB Polska stworzyła nowe wydanie “Przewodnika Po Social Media W Polsce”, w którym przedstawia media społecznościowe w zmienionej, nowej rzeczywistości. Na blisko 150 stronach zawarto przegląd najważniejszych serwisów społecznościowych oraz najważniejsze zagadnienia związane z demografią, metaverse, czy rozszerzoną rzeczywistością. Publikacja dedykowana jest specjalistom z różnorodnych dziedzin marketingu i dostępna jest bezpłatnie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/drugie-wydanie-_przewodnika-po-social-media-w-polsce_,400531,artykul.html

W ciągu ostatnich lat mieliśmy do czynienia z wydarzeniami, które nie tylko wpłynęły na nasze życie, ale także na obraz mediów społecznościowych oraz sposób, w jaki marki, organizacje i zwykli użytkownicy komunikują się w tych platformach. Pandemia COVID-19, wojna na Ukrainie, kryzys migracyjny, kryzys gospodarczy, globalna niepewność i rosnące ryzyko niestabilności – wszystkie te czynniki miały ogromny wpływ na dynamiczne zmiany w świecie mediów społecznościowych.

Nieważne, czy chodzi o wirtualne byty w światach Metawersum czy krótkie tekstowe komunikaty, social media przestały być jedynie “zabawą” czy fanaberią. Stały się trwałym elementem krajobrazu mediów masowych, coraz bardziej dominującym. Na całym świecie obecnie dwie trzecie populacji korzysta z internetu, a w Polsce wskaźnik ten sięga niemal 90%. Ponadto, prawie 60% ludzi korzysta z mediów społecznościowych globalnie (w Polsce 93%). Komunikacja online, zwłaszcza bezpośrednie dotarcie do większości grup docelowych, odgrywa kluczową rolę, a media społecznościowe we wszystkich ich odcieniach są niezwykle wdzięcznym narzędziem w tym procesie.

– Z ogromną satysfakcją oddajemy czytelnikom drugie wydanie Przewodnika po Social Media – uzupełnione i zaktualizowane, choć wiedza o mediach społecznościowych zmienia się niezwykle dynamicznie i nawet najlepszy przewodnik nie zastąpi bieżącej edukacji i trzymania ręki na pulsie. Grono ekspertek i ekspertów Grupy Roboczej Social Media przy IAB Polska zgromadziło praktyczne informacje i porady, które – mam nadzieję – będą przydatne wszystkim osobom prowadzącym działania komunikacyjne – zarówno paid, jak i organiczne. Dołożyliśmy starań, aby wiedza ta obejmowała zarówno platformy wiodące, liderów rynku, jak i wschodzących graczy czy alternatywy dla korporacyjnych serwisów. Mam nadzieję, że drugie wydanie Przewodnika okaże się pomocne i przydatne, a także inspirujące do dalszego pogłębiania wiedzy – komentuje wydanie publikacji Adam Kaliszewski, Szef Grupy Roboczej Social Media IAB Polska

W drugim wydaniu “Przewodnika po Social Media w Polsce” członkowie naszej Grupy Roboczej Social Media poświęcają także uwagę na rozwój TikToka, który okazał się prawdziwym gamechangerem na arenie social mediowej. Dokładnie omówione zostały niuanse tego serwisu, który w pierwszym wydaniu prezentowany był jako poważny, ale wciąż nowy zawodnik. Ponadto, biorąc pod uwagę zmiany właścicielskie Twittera, autorzy publikacji stawiają przed marketerami i użytkownikami wiele pytań, na które wciąż nie mamy odpowiedzi.

Ciekawym zjawiskiem jest również rosnąca popularność sieci społecznościowych zdecentralizowanych i sfederowanych (Fediwersum), które sięgają do korzeni internetowych społeczności. Migracja z terenów Ukrainy przyczyniła się także do wzrostu zainteresowania Telegramem i innymi platformami często kojarzonymi z rynkami wschodniej Europy. Warto zauważyć, że niektóre firmy widzą alternatywę w serwisach o rodowodzie dalekowschodnim, które mogą stanowić interesującą opcję ekspansji na tamtejszych rynkach.

“Przewodnik po Social Media w Polsce” jest dedykowany osobom zajmującym się tworzeniem treści, reklamą, public relations i marketingiem, przedstawicielom mediów oraz wszystkim zainteresowanym aktualnym stanem i trendami w polskim świecie mediów społecznościowych.

– Ogromnym walorem tej publikacji jest to, że tworzyły ją osoby o bardzo różnym doświadczeniu i perspektywie (marketerzy, pracownicy agencji komunikacyjnych, social mediowych, PR-owych i mediowych) i to właśnie te różne spojrzenia na media społecznościowe pozwoliły na stworzenie tak kompleksowej i ciekawej ich charakterystyki – zachęca do pobrania Przewodnika Adam Kręgielewski, wiceszef Grupy Roboczej Social Media.

W Przewodniku, obejmującym prawie 150 stron, dokonano przeglądu kluczowych platform społecznościowych oraz omówiono istotne kwestie związane m. in. z demografią, metaverse oraz rozszerzoną rzeczywistością. Publikacja dostępna jest TUTAJ bezpłatnie w postaci pliku PDF.

Źródło: IAB Polska

www.iab.org.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Jak reklamować organizację w internecie bez dużego budżetu? Poradnik
Widoczność w internecie to dziś „być albo nie być” nie tylko dla podmiotów komercyjnych, ale także dla organizacji pozarządowych, których model finansowania nie pozwala na przeznaczanie dużych budżetów na marketing. Tzw. trzeci sektor nie jest jednak skazany na internetowy niebyt. Przeciwnie, eksperci Grupy Roboczej SEM IAB Polska podpowiadają...
Raport o zrównoważonym rozwoju w digital marketingu
IAB Europe publikuje drugą edycję rocznego raportu "State of Readiness - Sustainability in Digital Advertising Report 2024". W planie również debata online na temat zrównoważonego rozwoju w branży.
E-book: AI to paliwo dla biznesu. Kto skorzysta?
W najnowszej publikacji „Masters&Robots: What Matters?” Digital University prezentuje najważniejsze trendy dotyczące transformacji biznesu, innowacji, marketingu, relacji z klientem, hiperpersonalizacji i przywództwa, które mają szansę zmienić to, jak postrzegamy świat i zachodzące w nim procesy. Oto, jak rewolucja technologiczna wpływa na zmiany w...
Jak polskie e-sklepy radzą sobie z GA4?
1 stycznia 2024 r. minęło pół roku od momentu, gdy standardowe usługi w Universal Analytics przestały przetwarzać dane. To ważna zmiana, szczególnie w branży e-commerce. Jak na tę zmianę zareagowały polskie e-sklepy? Na te pytanie odpowiada Raport o stanie wdrożenia GA4 przez polskie e-commerce’y Sempai. IAB Polska objął patronat nad wydawnictwem.
„Niezbędnik Marketera” - PIAP dla samorządowców
1 grudnia br. wystartowała akcja wysyłkowa "Niezbędnika Marketera" do instytucji państwowych i samorządów na terenie całej Polski, zorganizowana przez Polską Izbę Artykułów Promocyjnych (PIAP). Jej celem jest ułatwienie marketerom dostępu do różnorodnych ofert w ramach prowadzonych działań promocyjnych.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764