logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Druk 3D trafi pod strzechy?

  PR 17.12.2018, przeczytano 562 razy

Żyjemy się w epoce, która podlega ciągłym zmianom ze względu na szybko rozwijające się technologie, czego doskonałym przykładem jest druk przestrzenny. Na początku był on wykorzystywany wyłącznie w przemyśle, ale teraz coraz częściej trafia również pod przysłowiowe strzechy. Według badania przeprowadzonego przez OnePoll, aż 50 procent respondentów z Polski nie wyklucza zakupu drukarki 3D do domu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/druk-3d-trafi-pod-strzechy,380550,artykul.html

Co oznacza dla producentów możliwość drukowania drobnych elementów w przyszłości również samodzielnie przez klientów? Jakie są kolejne innowacje w dziedzinie druku przestrzennego? Frank Gerwarth, kierownik produktów do druku 3D w reichelt elektronik, dzieli się opinią o rynku.

Wydruk 3D zastępuje część zamienną

Produkcja części zamiennych nie jest już rzadkością w przemyśle. Natomiast teraz, dzięki powstaniu zaawansowanych i bardziej ekonomicznych modeli drukarek przestrzennych, możliwa stała się produkcja pojedynczych przedmiotów we własnym domowym zaciszu. Dzięki darmowym lub płatnym gotowym szablonom 3D oferowanym w Internecie, możemy wytwarzać z różnych materiałów przedmioty codziennego użytku.

Tym samym prywatny użytkownik sam staje się profesjonalistą, otrzymując zupełnie nową możliwość - wytwarzania produktów na własne potrzeby. Na przykład, może użyć drukarki 3D do odtworzenia uszkodzonego uchwytu lub podobnego elementu bez konieczności oczekiwania na dostawę części zamiennej. Potwierdzają to wyniki badania zleconego przez firmę reichelt: 52 procent respondentów z Polski stwierdziło, że naprawa i wymiana drobnych elementów byłaby dla nich ważnym obszarem zastosowania.

Jaki wpływ ma to na przemysł elektroniczny?

Co dla producentów niesie możliwość produkcji części zamiennych w domu? Chociaż szablony wydruków 3D od prywatnych dostawców można już kupić w Internecie, Frank Gerwarth wyjaśnia, że wielu producentów nie publikuje ich jeszcze z powodów związanych z prawami autorskimi. Natomiast - nie można wykluczyć, że w przewidywalnej przyszłości coraz więcej firm będzie udostępniać pliki szablonów do druku ze względów ekonomicznych i oszczędnościowych, za dopłatą lub bezpłatnie. Pozwala to firmom zaoszczędzić na kosztach produkcji, magazynowania i transportu oraz chronić środowisko poprzez wyeliminowanie konieczności transportu.

Włókna wykonane z nowych materiałów promują druk 3D

Oczywiście ważną rolę odgrywa również materiał, ponieważ produkcja z wykorzystaniem jedynie tworzyw sztucznych dotarła do swych granic, zarówno funkcjonalnych, jak i estetycznych. W przemyśle wiele się już wydarzyło w zakresie wykorzystania surowców: oprócz produkcji modelowej z szeroko stosowanego PLA lub ABS, szeroki zakres zastosowań oferują również włókna wykonane z innych tworzyw sztucznych high-tech, metali takich jak aluminium lub złoto, a nawet ze szkła i ceramiki.

Renomowani producenci pracują obecnie nad wyrafinowanymi produktami dla sektora prywatnego, aby umożliwić samodzielną produkcję modeli przestrzennych z metalu również do użytku domowego. Pojawią się one na rynku w ciągu najbliższych kilku lat. Ponadto, nowe włókna z zawartością drewna, korka, metalu lub przezroczystych włókien z tworzywa sztucznego, które działają jak szkło, dostarczają twórcom materiału dla nowych pomysłów.

Już teraz 43% ankietowanych osób prywatnych twierdzi, że najważniejszym zastosowaniem drukarki 3D jest dla nich tworzenie elementów technicznych w obszarze hobbystycznym.

Frank Gerwarth podsumowuje: - Obserwujemy wiele ekscytujących nowości na rynku drukarek 3D. Widać, że technologia nie znajduje się już w powijakach, zwłaszcza w przypadku użytku domowego. Jesteśmy przekonani, że rosnąca popularność drukarek 3D znacznie ułatwi inżynierom elektronikom, hobbystom, twórcom i prosumentom tworzenie nowych obiektów lub modyfikowanie istniejących części.

Źródło: reichelt elektronik

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kto zarabia na śledzeniu użytkowników? Nie media, o których los tak się martwimy!
Czy naprawdę musimy się godzić na śledzące reklamy, żeby korzystać z sieci za darmo? To przekonanie od lat pokutuje w debacie publicznej, ale jeśli wierzyć wynikom badania, które kilka amerykańskich uczelni przeprowadziło we współpracy z jednym z dużych wydawców internetowych – może być oparte na błędnych przesłankach. Oczywiście, za produkcję treści ktoś musi...
Czy interaktywna mieszana rzeczywistość to przyszłość opowiadania historii? Najnowocześniejsze technologie wykorzystujące VR i rozszerzoną rzeczywistość inspirują nowe formy narracyjne
Ikea Family – transformacja danowa firmy
Na koniec naszego cyklu prezentującego zwycięskie kampanie XIX edycji Effie Awards zostawiliśmy projekt nietypowy. Na tle prezentowanych poprzednio kampanii prowadzonych z wykorzystaniem spotów, reklam i mediów masowych może się on wydawać mało efektowny. Okazał się jednak bardzo efektywny. Analiza danych, personalizacja, relacje z klientami - te robiące ostatnio karierę...
Wstęp do typografii

Typografia na co dzień (1): Wstęp do typografii

„Książka nie jest już jedyną posta­cią słowa dru­ko­wa­nego. Znaczną część istot­nych tre­ści publi­kuje się dzi­siaj w for­mie gazet, cza­so­pism, reklam. […] Pro­duk­cja kro­jów pisma, wymy­śla­nie nowych czcio­nek docho­dzi do absurdu. Można dostrzec całą masę małych i malut­kich kie­run­ków, z któ­rych każdy błą­dzi na swój...
Drukowany merchandising: 2 minuty, aby zrobić wrażenie na kliencie
W świecie szybko zbywalnych dóbr konsumpcyjnych szybkość, cena i wygoda są kluczowymi czynnikami, gdy chodzi o pozyskiwanie klientów przez sklep lub supermarket oraz zadbanie o ich zadowolenie. Nie jest tajemnicą, że rynek sprzedaży detalicznej zmaga się z trudnościami. Sklep ma tylko 2 minuty, aby zrobić wrażenie na kliencie[1]. Odliczanie rozpoczyna się od momentu wejścia...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764