logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Druk 3D trafi pod strzechy?

  PR 17.12.2018, przeczytano 437 razy

Żyjemy się w epoce, która podlega ciągłym zmianom ze względu na szybko rozwijające się technologie, czego doskonałym przykładem jest druk przestrzenny. Na początku był on wykorzystywany wyłącznie w przemyśle, ale teraz coraz częściej trafia również pod przysłowiowe strzechy. Według badania przeprowadzonego przez OnePoll, aż 50 procent respondentów z Polski nie wyklucza zakupu drukarki 3D do domu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/druk-3d-trafi-pod-strzechy,380550,artykul.html

Co oznacza dla producentów możliwość drukowania drobnych elementów w przyszłości również samodzielnie przez klientów? Jakie są kolejne innowacje w dziedzinie druku przestrzennego? Frank Gerwarth, kierownik produktów do druku 3D w reichelt elektronik, dzieli się opinią o rynku.

Wydruk 3D zastępuje część zamienną

Produkcja części zamiennych nie jest już rzadkością w przemyśle. Natomiast teraz, dzięki powstaniu zaawansowanych i bardziej ekonomicznych modeli drukarek przestrzennych, możliwa stała się produkcja pojedynczych przedmiotów we własnym domowym zaciszu. Dzięki darmowym lub płatnym gotowym szablonom 3D oferowanym w Internecie, możemy wytwarzać z różnych materiałów przedmioty codziennego użytku.

Tym samym prywatny użytkownik sam staje się profesjonalistą, otrzymując zupełnie nową możliwość - wytwarzania produktów na własne potrzeby. Na przykład, może użyć drukarki 3D do odtworzenia uszkodzonego uchwytu lub podobnego elementu bez konieczności oczekiwania na dostawę części zamiennej. Potwierdzają to wyniki badania zleconego przez firmę reichelt: 52 procent respondentów z Polski stwierdziło, że naprawa i wymiana drobnych elementów byłaby dla nich ważnym obszarem zastosowania.

Jaki wpływ ma to na przemysł elektroniczny?

Co dla producentów niesie możliwość produkcji części zamiennych w domu? Chociaż szablony wydruków 3D od prywatnych dostawców można już kupić w Internecie, Frank Gerwarth wyjaśnia, że wielu producentów nie publikuje ich jeszcze z powodów związanych z prawami autorskimi. Natomiast - nie można wykluczyć, że w przewidywalnej przyszłości coraz więcej firm będzie udostępniać pliki szablonów do druku ze względów ekonomicznych i oszczędnościowych, za dopłatą lub bezpłatnie. Pozwala to firmom zaoszczędzić na kosztach produkcji, magazynowania i transportu oraz chronić środowisko poprzez wyeliminowanie konieczności transportu.

Włókna wykonane z nowych materiałów promują druk 3D

Oczywiście ważną rolę odgrywa również materiał, ponieważ produkcja z wykorzystaniem jedynie tworzyw sztucznych dotarła do swych granic, zarówno funkcjonalnych, jak i estetycznych. W przemyśle wiele się już wydarzyło w zakresie wykorzystania surowców: oprócz produkcji modelowej z szeroko stosowanego PLA lub ABS, szeroki zakres zastosowań oferują również włókna wykonane z innych tworzyw sztucznych high-tech, metali takich jak aluminium lub złoto, a nawet ze szkła i ceramiki.

Renomowani producenci pracują obecnie nad wyrafinowanymi produktami dla sektora prywatnego, aby umożliwić samodzielną produkcję modeli przestrzennych z metalu również do użytku domowego. Pojawią się one na rynku w ciągu najbliższych kilku lat. Ponadto, nowe włókna z zawartością drewna, korka, metalu lub przezroczystych włókien z tworzywa sztucznego, które działają jak szkło, dostarczają twórcom materiału dla nowych pomysłów.

Już teraz 43% ankietowanych osób prywatnych twierdzi, że najważniejszym zastosowaniem drukarki 3D jest dla nich tworzenie elementów technicznych w obszarze hobbystycznym.

Frank Gerwarth podsumowuje: - Obserwujemy wiele ekscytujących nowości na rynku drukarek 3D. Widać, że technologia nie znajduje się już w powijakach, zwłaszcza w przypadku użytku domowego. Jesteśmy przekonani, że rosnąca popularność drukarek 3D znacznie ułatwi inżynierom elektronikom, hobbystom, twórcom i prosumentom tworzenie nowych obiektów lub modyfikowanie istniejących części.

Źródło: reichelt elektronik

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Case study: Radosne Święta dzięki Restauracji Wigilijnej „Cicha” na Pizzaportal.pl
Klienci PizzaPortal.pl za pośrednictwem platformy i wyjątkowej Restauracji Wigilijnej „Cicha” wspomogli w te Święta Bożego Narodzenia szczytny cel, dzieląc się posiłkiem z podopiecznymi Stowarzyszenia mali bracia Ubogich. Dzięki ich szczodrości ponad 350 samotnych starszych osób spędziło ten szczególny wieczór w atmosferze radości i spokoju.
Koniec zabezpieczeń Captcha?
Niedawno opublikowane wyniki badań pokazują, że niektóre rodzaje zabezpieczeń captcha stały się przestarzałe. Powód: maszyny nauczyły się, jak je omijać.
Rola blockchain w reklamie cyfrowej w 2019
W ubiegłym roku przyszłość kryptowaluty stanęła pod znakiem zapytania, jednak tego samego nie można powiedzieć o blockchain, czyli technologii która umożliwia jej istnienie. Przewiduje się, że globalne wydatki na te rozwiązanie, do 2022 roku wyniosą nawet 115,7 mld dolarów. Blockchain coraz silniej zaznacza też swoją pozycję w marketingu cyfrowym. Co jest powodem...
Jak stworzyć stronę www, która będzie wysoko w Google? [INFOGRAFIKA]
Miejsca zajmowane przez poszczególne strony w wynikach wyszukiwania Google wyznaczane są przez specjalny algorytm uwzględniający ok. 200 różnego rodzaju czynników.
Prognoza: 5 trendów programmatic o których będzie głośno w 2019 roku
Ze względu na mocne strony, programmatic jest uważany za reklamową technologię przyszłości. Wszystko wskazuje na to, że ten model, który w ostatnich latach stał się bardzo popularny, nie zniknie z reklamowego ekosystemu w ciągu najbliższych kilkunastu lat. Co więcej, z każdym rokiem będzie ewaluować, aby jeszcze lepiej spełniać oczekiwania reklamodawców. Oto pięć...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia
© 1997-2019 ICOS
Wszystkie prawa zastrzeżone