logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Druk laserowy bardziej opłacalny niż atramentowy

  PR 26.11.2004, przeczytano 1453 razy

Firma Xerox, twórca pierwszej drukarki laserowej, udostępnia na stronie www.xerox.pl/tniemykoszty kalkulator, umożliwiający porównanie kosztów pracy drukarek atramentowych i laserowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/druk-laserowy-bardziej-oplacalny-niz-atramentowy,2496,artykul.html

Firma zachęca do zamiany tradycyjnych „plujek” na drukarki laserowe. Przedstawiciele Xerox przekonują, że nadszedł już moment, kiedy używanie drukarki laserowej stało się bardziej opłacalne, niż korzystanie z technologii atramentowej. Dla osób, które nadal mają wątpliowści, co do zamiany atramentu na laser, firma uruchomiła specjalną Infolinię: 0 801 081 081.

„Z przeprowadzonych przez Xerox badań wynika, że średni koszt wydruku na monochromatycznej drukarce atramentowej wynosi ok. 0,30 zł” – powiedział Arkadiusz Chłopik, Product Manager w Xerox Polska. „Koszt zakupu takiej drukarki jest wciąż mniejszy, niż jednorazowy wydatek na drukarkę laserową, jednak zwrot z inwestycji w drugim przypadku może nastąpić już po 6 miesiącach eksploatacji drukarki czarnobiałej lub po roku eksploatacji drukarki kolorowej. Koszt druku na urządzeniach laserowych jest średnio o 50 do 75 procent niższy. Najtańszą laserową drukarkę monochromatyczną Xerox Phaser 3121 można zakupić już za 849 złotych brutto.”

Drukarki laserowe są znacznie wydajniejsze od atramentowych. Pracują zwykle z prędkością od 3 do 5 razy większą od urządzeń atramentowych. Lasery posiadają dużą funkcjonalność (dodatkowe podajniki, druk w dupleksie, karta sieciowa) i możliwość rozbudowy. Urządzenia te mogą być zarządzane z jednego komputera podłączonego do sieci. Rozmiary najnowszych modeli drukarek laserowych są zbliżone do urządzeń atramentowych. Drukarki laserowe Xerox wyposażone są w pełne tonery startowe, a nie – jak w przypadku atramentowych – niskowydajne kartridże startowe.

Użytkownicy drukarek laserowych nie muszą borykać się z typowymi dla atramentówek problemami, jak zasychające dysze i duży stopień awaryjności. Aktualnie oferowane modele laserowe Xerox skonstruowane są w taki sposób, aby w przypadku awarii możliwa była szybka wymiana wadliwego podzespołu, bez konieczności oddawania do naprawy całego urządzenia.

„Nasze badania potwierdziły, że drukarki laserowe przewyższają atrament nie tylko pod względem jakości i funkcjonalności, ale również kosztów,”- dodaje Arkadiusz Chłopik. „Choć w polskich biurach i domach nadal dominują drukarki atramentowe, to przewidujemy, że w przyszłym roku liczba sprzedanych laserowych drukarek kolorowych będzie dwukrotnie wyższa. Natomiast sprzedaż drukarek atramentowych będzie malała”.

Źródło: Xerox Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
brak ikonki
,

Oniemiałem z wrażenia - teraz już wiem na co Xerox ładuje miliony dolarów w badania - żeby taki kalkulator zaprojektować. Fachowcy jednak nie wspomnieli że wyłączenie i ponowne włączenie Phaserka powoduje utratę kawałka cennego mydełka.

Najnowsze w tym dziale

Nowa seria profesjonalnych monitorów Sony Bravia
Firma Sony ogłosiła dziś, że rodzina monitorów profesjonalnych BRAVIA powiększa się o zupełnie nowy, flagowy 98-calowy monitor z serii FW-BZ53L, wyposażony w powłokę Deep-Black Non-Glare Poszerzeniu ulega tez oferta podstawowych monitorów serii BZ30L do której dla klientów w Europie dołącza monitor w wersji 98-calowej., Niedawno ogłoszone...
Samsung Electronics liderem rynku digital signage 15. rok z rzędu
Centrum badań rynku Omdia ogłosiło, że Samsung Electronics 15 rok z rzędu został uznany za producenta numer jeden w zakresie produktów wyświetlania profesjonalnego [1] . Według firmy badawczej w minionym roku Samsung nie tylko był liderem globalnego sektora signage z 33 proc. udziałem, ale także sprzedał ponad 2 mln urządzeń – to rekordowa liczba dla...
Kampania Pepsi: Thirsty for more
Marka Pepsi wystartowała z kampanią marketingową pod hasłem „Thirsty for more”. W ramach działań zaplanowano szereg wyjątkowych i niestandardowych aktywności mających na celu zachęcenie konsumentów do odkrycia nowej ery świata Pepsi. Aktywacja jest efektem globalnej transformacji marki, która przeszła największy rebranding od ponad 14 lat.
Xiaomi rozpoczęło współpracę z gwiazdami polskiej siatkówki
Aleksander Śliwka, Kamil Semeniuk i Marcin Janusz rozpoczęli współpracę z Xiaomi. Od dziś na swoich kanałach społecznościowych będą dzielić się fragmentami ze swojego życia, treningów, a w szczególności z najważniejszych spotkań meczowych w tym roku. Nowi przyjaciele marki będą relacjonować legendarne momenty zdjęciami przy użyciu telefonów...
Lincoln Electric powierza Kinesso obsługę w digitalu
Lincoln Electric, specjalizujący się w zakresie projektowania, rozwoju i wytwarzania produktów do spawania, cięcia, lutowania i zautomatyzowanych rozwiązań dla przemysłu, wybrał w przetargu na obsługę digital ofertę agencji KINESSO (IPG Mediabrands).
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764