logo
WIADOMOŚCI

Druk laserowy bardziej opłacalny niż atramentowy

redakcja  PR 26.11.2004, przeczytano 1318 razy

Firma Xerox, twórca pierwszej drukarki laserowej, udostępnia na stronie www.xerox.pl/tniemykoszty kalkulator, umożliwiający porównanie kosztów pracy drukarek atramentowych i laserowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/druk-laserowy-bardziej-oplacalny-niz-atramentowy,2496,artykul.html

Firma zachęca do zamiany tradycyjnych „plujek” na drukarki laserowe. Przedstawiciele Xerox przekonują, że nadszedł już moment, kiedy używanie drukarki laserowej stało się bardziej opłacalne, niż korzystanie z technologii atramentowej. Dla osób, które nadal mają wątpliowści, co do zamiany atramentu na laser, firma uruchomiła specjalną Infolinię: 0 801 081 081.

„Z przeprowadzonych przez Xerox badań wynika, że średni koszt wydruku na monochromatycznej drukarce atramentowej wynosi ok. 0,30 zł” – powiedział Arkadiusz Chłopik, Product Manager w Xerox Polska. „Koszt zakupu takiej drukarki jest wciąż mniejszy, niż jednorazowy wydatek na drukarkę laserową, jednak zwrot z inwestycji w drugim przypadku może nastąpić już po 6 miesiącach eksploatacji drukarki czarnobiałej lub po roku eksploatacji drukarki kolorowej. Koszt druku na urządzeniach laserowych jest średnio o 50 do 75 procent niższy. Najtańszą laserową drukarkę monochromatyczną Xerox Phaser 3121 można zakupić już za 849 złotych brutto.”

Drukarki laserowe są znacznie wydajniejsze od atramentowych. Pracują zwykle z prędkością od 3 do 5 razy większą od urządzeń atramentowych. Lasery posiadają dużą funkcjonalność (dodatkowe podajniki, druk w dupleksie, karta sieciowa) i możliwość rozbudowy. Urządzenia te mogą być zarządzane z jednego komputera podłączonego do sieci. Rozmiary najnowszych modeli drukarek laserowych są zbliżone do urządzeń atramentowych. Drukarki laserowe Xerox wyposażone są w pełne tonery startowe, a nie – jak w przypadku atramentowych – niskowydajne kartridże startowe.

Użytkownicy drukarek laserowych nie muszą borykać się z typowymi dla atramentówek problemami, jak zasychające dysze i duży stopień awaryjności. Aktualnie oferowane modele laserowe Xerox skonstruowane są w taki sposób, aby w przypadku awarii możliwa była szybka wymiana wadliwego podzespołu, bez konieczności oddawania do naprawy całego urządzenia.

„Nasze badania potwierdziły, że drukarki laserowe przewyższają atrament nie tylko pod względem jakości i funkcjonalności, ale również kosztów,”- dodaje Arkadiusz Chłopik. „Choć w polskich biurach i domach nadal dominują drukarki atramentowe, to przewidujemy, że w przyszłym roku liczba sprzedanych laserowych drukarek kolorowych będzie dwukrotnie wyższa. Natomiast sprzedaż drukarek atramentowych będzie malała”.

Źródło: Xerox Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
brak ikonki
aficio, 12.12.2004

Oniemiałem z wrażenia - teraz już wiem na co Xerox ładuje miliony dolarów w badania - żeby taki kalkulator zaprojektować. Fachowcy jednak nie wspomnieli że wyłączenie i ponowne włączenie Phaserka powoduje utratę kawałka cennego mydełka.

Najnowsze w tym dziale:

Agencja Lawenda Public Relations rozpoczęła współpracę z Narodową Organizacją Turystyczną Czarnogóry. Firma jest odpowiedzialna za promocję tego kraju wśród klientów indywidualnych oraz biznesowych.  
Forum GDD #Error
W tym roku Gdynia po raz kolejny stanie się miejscem wymiany myśli i doświadczeń specjalistów branży projektowej i entuzjastów dobrego wzornictwa. Hasło 11. edycji  festiwalu Gdynia Design Days – ERROR – mieści szereg interpretacji. Jak je rozumieć?
Już 6 czerwca Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych wręczy po raz pierwszy nagrodę specjalną za najlepszą optymalizację strony pod kątem SEO w ramach konkursu na Złotą Stronę Emitenta. Partnerem nagrody specjalnej jest On Board Think Kong.
Open Source Day 2018
Blisko 20 praktycznych sesji technicznych skupionych wokół 6 bloków tematycznych takich jak np. konteneryzacja, automatyzacja, data science, monitoring czy bezpieczeństwo IT czeka na uczestników konferencji Open Source Day 2018 odbywającej się 23 maja w Warszawie. Już od 11 lat wydarzenie jest platformą wymiany wiedzy dla specjalistów zainteresowanych otwartym oprogramowaniem i źr&...
Marki szukają sposobów na zwiększenie sprzedaży i zatrzymanie klientów
Firmy coraz częściej inwestują w kampanie lojalnościowe budujące emocjonalną więź z klientem. Dobrze przeprowadzona akcja przekłada się na nawet kilkuprocentowy wzrost sprzedaży. Ponad 70 proc. osób, które czują, że ich lojalność jest wynagradzana, deklaruje chęć polecenia danej marki swoim znajomym i rodzinie. Częściej też odwiedzają oni jej sklepy i wydają w nich więcej pieniędzy. Trend dostrze...
 
wtorek 22.05.2018, 71 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone