logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Druk na „płaskim”

   30.11.2006, przeczytano 11686 razy
ilustracjastrzałka

Era wyklejanych reklam, naklejanych grafik na płyty wraz z pojawieniem się płaskich ploterów UV odchodzi do lamusa. W Polsce jest to już rynek na krzywej wznoszącej, który oczekuje na swój boom.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/druk-na-plaskim,4820,artykul.html

Rynek
Dzięki ploterom UV, agencje reklamowe i drukarnie wielkoformatowe mają możliwość rozbudowania swojego portfolio. Dodatkowo tworząc kreatywne i nowatorskie aplikacje same mogą napędzać rynek. Klienci oczekują nowości, często nie mają pomysłu i odpowiedniej wiedzy co można zrobić w zakresie nowoczesnej reklamy. Technologia UV daje możliwość druku praktycznie na każdym podłożu sztywnym jak i elastycznym.

Technologia UV wykorzystywana w zaawansowanych ploterach umożliwia elastyczne dopasowanie się do klienta. Przykładowo, końcowy produkt może być dostarczony w ilości od jednego egzemplarza począwszy na nieograniczonej ilości skończywszy, wszystko według potrzeb. Idąc dalej, możemy tworzyć personalizowane „wydruki”, różniące się np. kilkoma napisami.

Co ważne, nie możemy ograniczać myślenia do standardowych wydruków komercyjnych. Możliwość stosowania zarówno niskich jak i wysokich nakładów sprawdza się w wielu nietypowych realizacjach, np.: przy wyposażaniu wnętrz, stoiskach targowych, reklamie, opakowaniach, elementach wyposażenia, itd.

Materiały
Technologia UV umożliwia druk praktycznie na każdym sztywnym i elastycznym medium, nie wykluczając materiałów o dowolnym tle i fakturze jak i bezbarwnych czy lustrzanych. Atrament w procesie polimeryzacji jest utrwalany na podłożu za pomocą światła UV, przez co czas „schnięcia” jest praktycznie zerowy. Tworzy się w tym momencie, szklista powierzchnia, odporna na wszelkie zewnętrzne czynniki. Wobec tego mamy możliwość zadruku aluminium, szkła, tworzyw sztucznych, drewna, kartonów a także materiałów z roli (papierów, banerów, folii, itd).

Warto wspomnieć o ekologicznym aspekcie tego rodzaju druku. Atramenty UV nie wydzielają jakichkolwiek zapachów. Przez to zarówno sam proces druku nie jest szkodliwy jak i sama aplikacja może się znajdować we wnętrzach.

Autor: Paweł Stania, Atrium
www.atrium.com.pl
Ilustracje: Durst


avatar użytkownika
+ + + + + + +

Tekst opublikował użytkownik: atrium

(ATRIUM Centrum Ploterowe sp. z o.o.)

atrium o sobie:

W maju 1993 roku powstała firma - Atrium Centrum Ploterowe. Od początku działalności, jest czołowym dostawcą maszyn i materiałów do druku wielkoformatowego.

Atrium jest wyłącznym dystrybutorem japońskich ploterów MUTOH a także takich marek jak EFI, SUMMA, NEOLT, ONYX i wiele innych.

Obecnie Atrium zatrudnia ponad 100 pracowników w całym kraju. Główna siedziba firmy znajduje się w Opolu. Do dyspozycji naszych klientów pozostają także oddziały: w Warszawie, Gdańsku, Poznaniu i Krakowie.

Więcej informacji o użytkowniku

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Lokalne SEO - czy może pomóc małym firmom?
Pozyskiwanie klientów jest procesem, którego skuteczność zależy od odpowiedniej strategii marketingowej. Jednym z jej elementów jest pozycjonowanie strony internetowej w wyszukiwarce. Ogólne frazy kluczowe (krótkie frazy lub pojedyncze słowa) związane z branżą i ofertą firmy charakteryzują się dużą konkurencyjnością...
Polscy sprzedawcy coraz częściej wychodzą poza granice kraju, kierując swoją ofertę na zagraniczne rynki. W dobie globalizacji oraz rosnącej popularności e-commerce, cross-border stało się dla wielu firm naturalnym krokiem rozwoju. Jednak nawet najlepsze produkty i konkurencyjne ceny nie zagwarantują sukcesu, jeśli strategie marketingowe nie zostaną odpowiednio dostosowane do...
Z okazji Dnia Obsługi Klienta (CX Day), RAJA, europejski lider w zakresie opakowań, podkreśla znaczenie wysokich standardów obsługi klienta, dziękując partnerom biznesowym, których sukces jest kluczowy dla rozwijającej się współpracy. Firma podkreśla, jak inwestycje w obsługę oraz indywidualne podejście do klientów przekładają się na ich satysfakcję...
Jak rozpocząć działania marketingowe SEO za granicą?
Z badań przeprowadzonych przez Polski Instytut Ekonomiczny w sierpniu 2024 roku wynika, że zaledwie 37 proc. polskich firm zdecydowało się na ekspansję zagraniczną[1]. Swoją obecność na międzynarodowych rynkach zaznaczyły przede wszystkim przedsiębiorstwa z branży TSL (58 proc.) i produkcyjnej (51 proc.). Zdecydowanie rzadziej miało to miejsce w przypadku firm...
Slodkie: pomysły na halloweenowe słodycze reklamowe
Jesień to czas, w którym firmy organizują imprezy halloweenowe, aby zintegrować zespół i wprowadzić nieco humoru w codzienne biurowe życie. Kluczowym elementem świętowania są kostiumy oraz słodycze, które idealnie wpisują się w atmosferę wydarzenia. Oto kilka pomysłów na to, jak kreatywnie wykorzystać ten czas.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764