logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Druk na „płaskim”

   30.11.2006, przeczytano 11660 razy
ilustracjastrzałka

Era wyklejanych reklam, naklejanych grafik na płyty wraz z pojawieniem się płaskich ploterów UV odchodzi do lamusa. W Polsce jest to już rynek na krzywej wznoszącej, który oczekuje na swój boom.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/druk-na-plaskim,4820,artykul.html

Rynek
Dzięki ploterom UV, agencje reklamowe i drukarnie wielkoformatowe mają możliwość rozbudowania swojego portfolio. Dodatkowo tworząc kreatywne i nowatorskie aplikacje same mogą napędzać rynek. Klienci oczekują nowości, często nie mają pomysłu i odpowiedniej wiedzy co można zrobić w zakresie nowoczesnej reklamy. Technologia UV daje możliwość druku praktycznie na każdym podłożu sztywnym jak i elastycznym.

Technologia UV wykorzystywana w zaawansowanych ploterach umożliwia elastyczne dopasowanie się do klienta. Przykładowo, końcowy produkt może być dostarczony w ilości od jednego egzemplarza począwszy na nieograniczonej ilości skończywszy, wszystko według potrzeb. Idąc dalej, możemy tworzyć personalizowane „wydruki”, różniące się np. kilkoma napisami.

Co ważne, nie możemy ograniczać myślenia do standardowych wydruków komercyjnych. Możliwość stosowania zarówno niskich jak i wysokich nakładów sprawdza się w wielu nietypowych realizacjach, np.: przy wyposażaniu wnętrz, stoiskach targowych, reklamie, opakowaniach, elementach wyposażenia, itd.

Materiały
Technologia UV umożliwia druk praktycznie na każdym sztywnym i elastycznym medium, nie wykluczając materiałów o dowolnym tle i fakturze jak i bezbarwnych czy lustrzanych. Atrament w procesie polimeryzacji jest utrwalany na podłożu za pomocą światła UV, przez co czas „schnięcia” jest praktycznie zerowy. Tworzy się w tym momencie, szklista powierzchnia, odporna na wszelkie zewnętrzne czynniki. Wobec tego mamy możliwość zadruku aluminium, szkła, tworzyw sztucznych, drewna, kartonów a także materiałów z roli (papierów, banerów, folii, itd).

Warto wspomnieć o ekologicznym aspekcie tego rodzaju druku. Atramenty UV nie wydzielają jakichkolwiek zapachów. Przez to zarówno sam proces druku nie jest szkodliwy jak i sama aplikacja może się znajdować we wnętrzach.

Autor: Paweł Stania, Atrium
www.atrium.com.pl
Ilustracje: Durst


avatar użytkownika
+ + + + + + +

Tekst opublikował użytkownik: atrium

(ATRIUM Centrum Ploterowe sp. z o.o.)

atrium o sobie:

W maju 1993 roku powstała firma - Atrium Centrum Ploterowe. Od początku działalności, jest czołowym dostawcą maszyn i materiałów do druku wielkoformatowego.

Atrium jest wyłącznym dystrybutorem japońskich ploterów MUTOH a także takich marek jak EFI, SUMMA, NEOLT, ONYX i wiele innych.

Obecnie Atrium zatrudnia ponad 100 pracowników w całym kraju. Główna siedziba firmy znajduje się w Opolu. Do dyspozycji naszych klientów pozostają także oddziały: w Warszawie, Gdańsku, Poznaniu i Krakowie.

Więcej informacji o użytkowniku

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764