logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Druk na szkle: Ploter Océ Arizona 318 GL w firmie Kryształ

  PR 04.02.2013, przeczytano 9368 razy
ilustracjastrzałka

Firma Kryształ zainwestowała w ostatnim czasie w ploter Océ Arizona 318 GL. Inwestycja ta umożliwiła tej szklarskiej firmie z tradycjami drukowanie UV bezpośrednio na szkle.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/druk-na-szkle%3A-ploter-oc%C3%A9-arizona-318-gl-w-firmie-krysztal,17864,artykul.html

Kryształ to zakład szklarski (z siedzibą niedaleko Gdańska), którego tradycja sięga lat 30. minionego wieku. Ojciec Marka Nowackiego - obecnego właściciela firmy - również jego dziadek i pradziadek byli szklarzami. Szklarzem był również wujek, brat i niejeden kuzyn. Wielka szklarska rodzina z tradycjami w tym zawodzie. Marek Nowacki jednak nie poprzestał na tradycji. W latach 90. zakupił (przy odrobinie szczęścia) maszyny, które pozwoliły mu rozwinąć firmę. Przez lata funkcjonowania zdobywał kolejnych klientów i udziały rynkowe. Bacznie również przyglądał się nowinkom w zakresie nowego sprzętu, który przyspieszyłby procesy produkcyjne zachodzące w zakładzie.
 
Kiedy kilka lat temu zobaczył pierwsze maszyny zadrukowujące szkło, był tą nową technologią bardzo zainteresowany, ale jak wspomina „była ona wówczas za droga, urządzenia działały wolno, a prace powstające na tych maszynach nie były najlepsze jakościowo, a do tego nietrwałe”. Minęło parę lat, a właściciel Kryształu nie odstępował od pomysłu zastąpienia tradycyjnego laminowania szkła, gotowymi wydrukami na tym materiale. „Choć rynek jeszcze raczkował w tym zakresie – mieliśmy niewiele zleceń, bo szkło na którym jest obraz czy grafika nie było jeszcze popularne - to jednak widzieliśmy w tej dziedzinie potencjał.  I tak powoli zdobywaliśmy kolejne zlecenia i nowych klientów” - mówi.

Kiedy jednak podliczał koszty obsługi takich zleceń (które wymagały wydrukowania danej grafiki na zewnątrz – w drukarni – dowiezienia jej do Kryształu, przygotowania odpowiednio szkła i jego zalaminowania), to okazywało się, że są one spore, a co jeszcze ważniejsze - cały proces zajmował bardzo dużo czasu. Do tego zleceń było coraz więcej, co bardzo cieszyło i właściciel Kryształu dążył do tego, by ich realizacja zajmowała jak najmniej czasu, a same prace były wysokiej jakości.

Dlatego Marek Nowacki, po kilku latach obserwacji ploterów drukujących na szkle, zdecydował się na zakup takiego urządzenia. Początkowo wziął pod uwagę ploter firmy konkurencyjnej, jednak okazało się, że zupełnie nie radzi on sobie z drukowaniem na szkle. Dlatego poszukiwał dalej. Uważniej przyjrzał się wówczas ploterowi Océ Arizona 318 GL. „Wykonaliśmy szereg testów różnych prac – drukowaliśmy zarówno na szkle jak i na lustrze, bo w obróbce tych materiałów się od lat specjalizujemy - i okazało się, że Océ drukuje jakościowo bardzo dobrze – przede wszystkim bardzo dokładnie. Mieliśmy jedynie wątpliwości dotyczące wielkości stołu, ale uznaliśmy, że mimo wszystko te parametry maszyny będą najbardziej odpowiednie do naszych aktualnych potrzeb”.

Decyzja dotycząca zakupu zapadła więc szybko. Nie bez znaczenia na jej wpływ miała również bliskość serwisu dostawcy (co jak podkreśla Marek Nowacki jest bardzo ważne przy każdej inwestycji) i dostępność części zamiennych, a także materiałów eksploatacyjnych oraz fachowe doradztwo i szkolenie przeprowadzone przez firmę Océ.

Maszyna rozpoczęła produkcję i choć nadal jest sprawdzana i testowana „Kryształ jest w stanie obecnie wykonać wiele ciekawych i bardzo trudnych prac  - mówi Marek Nowacki - m.in. półprzejrzyste zadruki na dużych formatach, gdzie jest zachowana najważniejsza cecha szkła – przezroczystość i zarazem nietypowa cecha farby - częściowa jej przezroczystość. Niektóre zdjęcia muszą być wydrukowane na białym tle (np. pejzaże zimowe) - wówczas taki wydruk na szkle wygląda tak samo jak na białym papierze lub białej folii włożonej za szkło. To daje naprawdę ciekawe efekty.  Generalnie - nasze produkty dają ciekawe  efekty we wnętrzach – zadrukowujemy szklane drzwi, przeszklenia, tworzymy obrazy i grafiki na szkle, zadrukowujemy meble szklane, kabiny prysznicowe, balustrady, szafy z drzwiami przesuwanymi, lustra, ale również panele kuchenne (używane zamiast kafelek) – te ostatnie cieszą się obecnie największą popularnością wśród naszych klientów. To naprawdę fajnie móc zaprojektować niepowtarzalną kuchnię  czy inne wnętrze - wystarczy by klient przyszedł do nas ze swoim projektem, a ploter Océ Arizona ze wszystkim sobie poradzi”.

Okazuje się bowiem – dodaje Marek Nowacki - że pomysły na zadrukowanie szkła są bardzo różnorodne, ale dają jeden efekt: niepowtarzalnego charakteru wnętrza; zarówno mieszkania jak również biura czy instytucji. I do takich odbiorców chcemy przede wszystkim docierać, oferując im zupełnie nowe możliwości – innowacyjną technologię, wysoką jakość i szybki czas realizacji zlecenia”.

Nigdy nie myślałem, że będę drukarzem - podsumowuje z  uśmiechem - z  ploterem Océ Arizona trochę musiałem nim się poczuć i choć jest to przyjazne urządzenie, to jednak mimo wszystko pozostanę wierny szkłu, bo to nadzwyczajne tworzywo i na nim będziemy w przyszłości głównie drukować”.

Źródło: Océ Poland Ltd.

www.oce.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Przyszłość druku już tu jest - podsumowanie DTF Trendy 2024
W dniach 19-21 marca br. w API.PL odbyły się 3 dniowe spotkania DTF TRENDY 2024. Zorganizowano je, aby pokazać, jak technologia DTF się rozwija i jakie nowe rozwiązania pojawiają się na rynku. 
Zmiany w zarządzie ECCO Network
Globalna sieć agencji public relations Ecco Network, reprezentowana w Polsce przez - On Board Think Kong (OBTK) powiększa zarząd.
Uwagę w sklepach przyciągają dziś cyfrowe kioski
W dobie rosnącej cyfryzacji zakupów, najnowszy raport firmy doradczo-technologicznej Future Mind rzuca światło na znaczące różnice w percepcji konsumentów na temat technologii sklepowych. Wzbudzające niegdyś zdumienie kasy samoobsługowe stały się naturalnym elementem polskiego retailu, a konsumenci nie postrzegają ich już jako innowacji czy nowinki. Obecnie niewiadomą dla wielu...
Fundacja Bądź rozpoczęła kampanię 1,5 proc. podatku
W tym tygodniu rozpoczęła się kampania Fundacji Małgosi Braunek Bądź zachęcająca do przekazywania 1,5 proc. podatku na jej działania statutowe. Kampanię wspiera seria spotów reklamowych w których udział wzięli m. in. Jakub Żulczyk oraz Wojciech Eichelberger.
Streetcom z kampanią influencer marketingową dla Philips
Agencja Streetcom wygrała przetarg i zrealizuje kampanię influencer marketingową dla urządzeń z linii Philips OVI. Głównym celem realizowanych działań jest poszerzanie świadomości i budowanie zaufania do nowej kategorii produktów oraz wygenerowanie pozytywnego buzz w sieci. Działania potrwają do końca kwietnia br.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764