logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Druk nabiera kolorów z HP Latex

  S 19.11.2021, przeczytano 1766 razy
ilustracja

W lipcu 2020 r. firma HP udoskonaliła HP Latex Serii R (dowiedz się więcej) – najbardziej zaawansowaną gamę cyfrowych drukarek wielkoformatowych firmy w swej historii. Te trzy hybrydowe modele umożliwiają dostawcom usług drukarskich (PSP) eksplorację szerszej niż kiedykolwiek gamy giętkich i sztywnych podłoży dzięki wodnym tuszom HP Latex, które zapewniają zdaniem producenta oszałamiające i łatwe do powtórzenia kolory w całym graficznym portfolio.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/druk-nabiera-kolorow-z-hp-latex,393831,artykul.html

PressOn wybrała HP Latex

Z opinią firmy HP najwyraźniej zgadza się firma PressOn z siedzibą w Kent, która zdecydowała się na wymianę drukarki UV na HP Latex Serii R, po części z powodu wszechstronności obsługiwanych materiałów. Kluczowym projektem, który skłonił PressOn do zmiany maszyn drukujących, było zlecenie realizowane dla londyńskiego Dulwich College; uczelnia wykorzystała okazję do zamiany parkanu wokół placu budowy w informacyjną ekspozycję czasową. Firma PressOn wydrukowała grafiki – zawierające krótki tekst – bezpośrednio na kompozycie aluminiowym, który następnie poddano laminacji w celu zabezpieczenia przed czynnikami zewnętrznymi i przyklejono do ogrodzenia wykonanego ze sklejki.

HP Latex Serii R mogą przekształcić każde sztywne lub giętkie podłoże dzięki niesamowitym kolorom, co umożliwia dostawcom druku wyróżnienie się na tle konkurencji. Możliwość bezpośredniego zadruku podłoża jest sama w sobie istotną zaletą. Proces drukowania na winylu, nakładania go na płytę, jej montażu i przycinania jest całkowicie eliminowany – co oznacza oszczędność czasu, materiałów, a także pieniędzy. Nowoczesne drukarki HP Latex Serii R są kompatybilne z długą listą sztywnych podłoży typu: papier i płyta piankowa, pianka PCW, tektura falista, akryl, poliwęglan, karton prasowany, płyta typu plaster miodu, aluminiowe panele kompozytowe oraz drewno. Dzięki hybrydowej konstrukcji mogą też drukować na podłożach w rolkach, w tym na banerach PCW, na winylu samoprzylepnym, papierze powlekanym, polipropylenie, poliwęglanie, poliestrze, tekstyliach i płótnie – co czyni je urządzeniami o wyjątkowo wszechstronnym zastosowaniu.

ilustracjastrzałka

Druk przyjazny dla środowiska

Nadruk bezpośrednio na podłożu zapewnia również środowiskowe korzyści. Andy Wilson, dyrektor zarządzający PressOn twierdzi, że możliwość drukowania na alternatywnych, bardziej zrównoważonych materiałach takich jak tkaniny, drewno, poliester oraz nośniki pochodzące z odzysku i recyklingu to dobrodziejstwo dla jego firmy: „Rynek aktywnie domaga się bardziej świadomych środowiskowo produktów – komentuje. – Nadruk bezpośredni za pomocą HP Latex daje nam przewagę konkurencyjną oraz możliwość utrzymania i przyciągnięcia nowych klientów, przy jednoczesnym zmniejszeniu naszego wpływu na środowisko”.

Ekologia to dzisiaj lejtmotyw w wielu firmach, które dostrzegają rosnące przywiązanie klientów do kwestii ochrony środowiska. Technologia zastosowana a drukarkach HP Latex ma w tym zakresie wiele do zaoferowania. Tusze HP Latex z certyfikatem UL-ECOLOGO zawierają 70% wody, co ułatwia recykling zadrukowanych podłoży. Są one pozbawione zagrożeń i bezpieczne w przypadku standardowej utylizacji wraz z niezadrukowanymi podłożami, w tym z materiałami na bazie papieru, które można poddawać recyklingowi w strumieniach odpadów razem z kartonem i papierem mieszanym.

Ułatwia to życie klientów, a skład na bazie wody zapewnia też istotne korzyści operatorom maszyn. Tusze lateksowe są bezwonne, dzięki czemu drukarnie nie muszą instalować specjalistycznych rozwiązań do wentylacji takich jak systemy filtrowania powietrza (choć HP sugeruje użytkownikom, by zapoznali się z instrukcją przygotowania pomieszczenia, w którym będzie odbywał się druk). Najnowsze tusze HP Latex nie wymagają oznaczeń zagrożenia, które generalnie towarzyszą produktom UV, żelom UV, produktom rozpuszczalnikowym oraz ekorozpuszczalnikowym.

Kompatybilność z całym szeregiem materiałów zapewniana przez HP Latex Serii R w wersji 2020 pomaga PSP w rozszerzeniu działalności o nowe zastosowania i rynki takie jak krótkie serie zindywidualizowanych opakowań, ekspozytory POP, elementy dekoracyjne do wnętrz, obiektów mieszkalnych, handlowych i publicznych.

Zadziwiające kolory

HP Latex Serii R wyróżnia nie tylko możliwość drukowania na niezwykle zróżnicowanych podłożach, ale też zadziwiające kolory, jakie zapewnia nowa gama intensywnych barw przygotowanych w 2020 r. Firma HP dokonała również dalszych postępów w kwestii białego tuszu dla Serii R, dostarczając lśniącą, wysokiej jakości „prawdziwą biel”, która nie żółknie z biegiem czasu w odróżnieniu od tradycyjnego białego tuszu UV i zapewnia znakomite efekty na przeźroczystych i barwnych nośnikach. Przerwy w realizacji zleceń z udziałem białego tuszu nie generują odpadów, a to wszystko dzięki demontowanym głowicom drukującym HP Thermal Inkjet, przechowywanym w niezależnych komorach obrotowych. Automatyczna recyrkulacja i czyszczenie głowic eliminują konieczność ręcznego oczyszczania. Te ulepszenia oznaczają, że drukarnie mogą być zawsze gotowe do drukowania bogatej, lśniącej bieli zaraz po otrzymaniu zamówienia.

ilustracjastrzałka

Najnowsze urządzenia HP Latex serii R dostarczają ulepszenia zwiększające produktywność, w tym wydajniejszy załadunek wielu arkuszy nośnika oraz obsługę istotnie poprawiającą wydajność. W całej gamie Serii R, w tym w urządzeniach sprzed 2020 r., zaktualizowano oprogramowanie, które teraz posiada możliwość zarządzania rozszerzoną kolejką z funkcją automatycznej aktualizacji. Wszyscy użytkownicy Serii R mogą też skorzystać z HP PrintOS, rewolucyjnego systemu operacyjnego do produkcji drukarskiej w chmurze. System ten, z którego korzysta już kilkadziesiąt tysięcy profesjonalnych drukarzy, posiada funkcje takie jak: automatyczna kontrola kolorów, baza danych certyfikowanych nośników z możliwością wyszukiwania oraz integracja z pakietem HP Applications Centre, zawierającym narzędzia projektowania, dzięki którym firmy mogą opracowywać zupełnie wyjątkowe produkty. Za pomocą platformy sieciowej PrintOS lub dedykowanej aplikacji mobilnej operatorzy mogą śledzić zadania realizowane w drukarni, kontrolować ukończenie zadań, dodawać nowe zadania do kolejki drukowania, odbierać powiadomienia o problemach technicznych oraz monitorować zużycie nośników i tuszu, wszystko to zdalnie.

Raz, dwa, trzy, wybierz Ty

Portfolio drukarek Serii R z roku 2000 obejmuje trzy modele. Drukarkę HP Latex R2000 Plus (więcej tutaj) zaprojektowano w celu zapewnienia najwyższej wydajności i produktywności, podawania materiału w rolkach lub arkuszach o szerokości do 2,5 m oraz drukowania za pomocą pojemnych, 5-litrowych wkładów, z możliwością stosowania białego tuszu.

Drukarka HP Latex R1000 Plus (link) obsługuje nośniki o szerokości do 1,64 m w rolkach lub w arkuszach, z wykorzystaniem 3-litrowych wkładów z tuszem oraz możliwością stosowania białego tuszu.

Wreszcie drukarka HP Latex R1000 to rozwiązanie typu „entry-level” w atrakcyjnej cenie, zdolne do obsługi nośników o szerokości 1,64 m z 3-litrowymi wkładami drukującymi. W wersji podstawowej obsługuje nośniki w arkuszach oraz biały tusz, opcjonalnie dostępna jest funkcja podawania nośników w rolkach.

Źródło: Integart

www.integart.com.pl

S - Tekst sponsorowany opublikowany na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Fundacja Bądź rozpoczęła kampanię 1,5 proc. podatku
W tym tygodniu rozpoczęła się kampania Fundacji Małgosi Braunek Bądź zachęcająca do przekazywania 1,5 proc. podatku na jej działania statutowe. Kampanię wspiera seria spotów reklamowych w których udział wzięli m. in. Jakub Żulczyk oraz Wojciech Eichelberger.
Streetcom z kampanią influencer marketingową dla Philips
Agencja Streetcom wygrała przetarg i zrealizuje kampanię influencer marketingową dla urządzeń z linii Philips OVI. Głównym celem realizowanych działań jest poszerzanie świadomości i budowanie zaufania do nowej kategorii produktów oraz wygenerowanie pozytywnego buzz w sieci. Działania potrwają do końca kwietnia br.
Sama Wybierz Samorząd: kampania profrekwencyjna
Kobiety już raz osiągnęły duży sukces. Pokazały, jaką mają moc – tłumnie poszły głosować w wyborach 15 października, podnosząc znacznie ogólną frekwencję. To wciąż za mało, żeby zmienić świat – każdymi wyborami możemy i powinnyśmy decydować o kluczowych dla nas sprawach. Ważne jest, by istotne dla nas kwestie wreszcie miały wystarczający priorytet w...
Inglot klientem agencji Lepont
Polska marka kosmetyczna Inglot, istniejąca na rynku od 1983 roku, dołączyła do grona klientów Lepont, powierzając agencji adaptację strategii komunikacji PR i influencer marketingową, działania media relations, prowadzenie biura prasowego, wysyłki kreatywne oraz projekty specjalne.
Endorfina Events świętuje 15 urodziny
21 marca w warszawskim klubie Moon odbył się jubileusz agencji endorfina events. Przyjaciele, rodzina, partnerzy biznesowi, klienci, obecni oraz byli pracownicy, celebrowali ten wyjątkowy moment w historii firmy. 200 gości miało okazję wspólnie wspominać kluczowe momenty w historii firmy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764