logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PORADA: Druk pigmenetm na ploterze termicznym (bubble jet)

   09.07.2001, przeczytano 2691 razy

Czy jeżeli ploter HP DesignJet 450C drukuje atramentem wodnym, może drukować także atramentem pigmentowym? Dostawca twierdzi, że można "wlać" do tego plotera pigment, natomiast producent nic o tym nie wspomina. Będę drukowała w małej rozdzielczości, wydruki będą oglądane z kilku metrów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/druk-pigmenetm-na-ploterze-termicznym-%28bubble-jet%29,316,artykul.html

ODPOWIEDŹ:
Z moich informacji wynika, że w ploterach HP atramenty pigmentowe stosowane są w dwóch modelach: HP DesignJet 500 - tylko czarny atrament oraz HP DesignJet 5000. Różnica pomiędzy atramentem wodnym i pigmentowym kryje się w składzie chemicznym, a co za tym idzie we właściwościach. Z tego też powodu atramenty pigmentowe stosowane są częściej w drukarkach z głowicami piezoelektrycznymi. Różnice pomiędzy drukiem termicznym (bubble jet), a piezoelektrycznym można poznać tutaj (signs.pl) lub tutaj (Chip), natomiast dyskusja o tych technikach druku toczy się na FORUM. Pigment, ze względu na skład fizykochemiczny, niezbyt dobrze znosi podgrzewanie, jakiemu ulega w głowicach termicznych. Dlatego nad jego składem trwają bardzo zaawansowane prace. Jak wcześniej wspominałem, HP stosuje pigment w wybranych modelach. Inne plotery bubble jet używające pigmentu to Encad i system druku o nazwie "GO". W przypadku stosowania pigmentów w głowicach termicznych często zdarzają się przypadki zatykania dysz drukujących.

Dlatego podchodziłbym sceptycznie do informacji, że "można wlać i drukować". Nie mówię, że jest to niemożliwie. Jednak z doświadczenia wiem, że nie zawsze atramenty producentów niezależnych (tzw. nieoryginalne) pozwalają na uzyskanie zadowalających efektów. Radziłbym sprawdzić, czy ktoś drukuje już na takiej maszynie tymi pigmentami i zapytać co sądzi o takim rozwiązaniu (wybór mediów, zgodność koloru, komfort i czas druku, wydajność i koszty, czynności serwisowe).


avatar użytkownika
+ + +

Tekst opublikował użytkownik: Paweł Szambelan

Więcej informacji o użytkowniku

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zatrudnienie freelancera na „czarno” — jakie niesie zagrożenia?
W dynamicznie rozwijającym się świecie usług kreatywnych, takich jak copywriting, marketing, tworzenie wideo czy SEO, coraz więcej firm i przedsiębiorców decyduje się na współpracę z freelancerami. Choć taka forma zatrudnienia oferuje szereg korzyści, niektórzy dają się skusić na omijanie obowiązujących przepisów, oferując współpracę na...
Aż 87% firm potwierdza, że włączenie kart podarunkowych do sprzedaży miało wyraźnie pozytywny wpływ na ich wyniki finansowe. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez Sparta Loyalty. Mimo tak obiecujących efektów nadal wiele firm nie wie, jak skutecznie wprowadzić to narzędzie do swojej oferty. Cały proces wdrożenia programu kart podarunkowych można zamknąć w czterech...
Powyborcze sprzątanie i recykling materiałów reklamowych
Zarówno 2023 rok, jak i 2024 obfitują w wybory. Za nami wybory do Sejmu i Senatu, a przed nami te samorządowe. W maju natomiast do Parlamentu Europejskiego. Podczas kampanii generowane są tysiące, a może nawet miliony materiałów wyborczych, które z czasem trafiają na śmietnik. Jak je zagospodarować w inny sposób? Są na to metody.
Przegląd narzędzi i metryk w ocenie wyników kampanii marketingowych
W dzisiejszym dynamicznym środowisku marketingowym profesjonaliści branżowi muszą operować na wyjątkowo wysokim poziomie, wykorzystując zaawansowane narzędzia i metryki do skutecznej oceny wyników kampanii marketingowych. W poniższym artykule eksperckim wspólnie z założycielem agencji Sky Agency Igorem Walęckim przyjrzymy się bardziej szczegółowo narzędziom...
AI, CSR, storytelling, nieszablonowe działania...? Kampanie digitalowe 2024
Sztuczna inteligencja? Tak, ale nie tylko! CSR, nieszablonowe działania w social mediach, storytelling, focus na doświadczenie konsumenta - trendy w digital marketingu to mix nowych narzędzi technologicznych, które mocno namieszały na rynku cyfrowym, oraz uważności na człowieka i jego problemy. Kampanie digitalowe nagrodzone w IAB MIXX Awards 2023 pokazują, jak bardzo dziś...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764