logo
FORUM
Polska reklama i poligrafiaFORUM

Druk to kwestia przypadku?

Strona 1/5  1 2 3 ... 5

| 02.03.2016 13:03

Pytanie do tych offsetowych.

Zamawiałem z drukarni internetowej V pewien produkt. Za każdym razem z tego samego pliku.

Pierwszy raz - informacja, że plik zły ale wydrukowane idealnie.
Drugi raz - informacja, że plik zły ale wydrukowane idealnie.
Trzeci.... -informacja, że plik zły ale wydrukowanie fatalnie.

Poszła reklamacja i otrzymałem informację...
"Mogło się tak zdarzyć, że wydruk wyjdzie poprawnie ale jest to kwestia przypadku"

Miniaturka


Chciałbym usłyszeć Wasze informacje jak to faktycznie wygląda.

-----------------
"BLUZG SPROWOKOWANY NIE JEST BLUZGIEM." - Redakcja

avatar użytkownika
+ + + + + +

września
wiadomości: 735
w Signs.pl od 11.05.2011
IP: 87.205.53.XXX

| 02.03.2016 14:03

Jak słyszysz z drukarni że plik zły, to go poprawiasz i wysyłasz raz jeszcze, ewentualnie pytasz co jest źle i poprawiasz i wtedy wysyłasz.
Co się dziwisz???, ja sam otrzymuję nie raz pliki w RGB do druku lub jeszcze gorzej w CMYKU gdzie czarny ma 4 x 100%.
Czasem da się to w łatwy sposób przekonwertować bez szkody dla reszty projektu a czasami nie lub poprostu mi się nie chce.

brak ikonki
+ + + + + +

wiadomości: 684
w Signs.pl od 13.08.2012
IP: 94.254.237.XXX

| 02.03.2016 14:03

Ale 3 razy ten sam plik był drukowany. Konwersja jest dziełem przypadku....?

avatar użytkownika
+ + + +

Mińsk Mazowiecki
wiadomości: 199
w Signs.pl od 03.12.2012
IP: 109.243.27.XXX

| 02.03.2016 14:03

Zgadza się. Jeśli otrzymałem informację o złym pliku zapytałem dlaczego poprzednie zamówienie wyszło poprawnie i podałem numer poprzedniego zamówienia.
Po tej informacji plik z automatu trafił do druku.
Dlatego zamiast grzebać w projekcie chciałem się dowiedzieć dlaczego wtedy wyszła igła a teraz nie. Zamiast odpowiedzi zlecenie poszło do druku.

Dla mnie było ważne aby całość wyglądała identycznie jak poprzednie wydruki. Zmienić coś, żeby się różniło od pozostałych jest bardzo łatwo.

-----------------
"BLUZG SPROWOKOWANY NIE JEST BLUZGIEM." - Redakcja

avatar użytkownika
+ + + + + +

września
wiadomości: 735
w Signs.pl od 11.05.2011
IP: 87.205.53.XXX

| 02.03.2016 14:03

captor, 2016-03-02 14:12
Ale 3 razy ten sam plik był drukowany. Konwersja jest dziełem przypadku....?


Wszystko z tego samego pliku.

-----------------
"BLUZG SPROWOKOWANY NIE JEST BLUZGIEM." - Redakcja

avatar użytkownika
+ + + + + +

września
wiadomości: 735
w Signs.pl od 11.05.2011
IP: 87.205.53.XXX

| 02.03.2016 15:03

levelup, 2016-03-02 13:45
Pierwszy raz - informacja, że plik zły ale wydrukowane idealnie.
Drugi raz - informacja, że plik zły ale wydrukowane idealnie.
Trzeci.... -informacja, że plik zły ale wydrukowanie fatalnie.


Generalnie po informacji, że coś jest nie tak z plikiem należało się tym zająć, a nie liczyć na szczęście lub przytomność umysłu Pana Mietka na 3 zmianie.
Zawsze warto jeszcze przed wysłaniem PDF do drukarni zrobić preflight, obejrzeć raport i skorygować ewentualnie problemy.

avatar użytkownika
+ + + + + + + +

Kielce
wiadomości: 1300
w Signs.pl od 03.11.2008
IP: 81.6.137.XXX

herbatter herbatter | 02.03.2016 16:03

wikamkielce, 2016-03-02 15:53
Generalnie po informacji, że coś jest nie tak z plikiem należało się tym zająć, a nie liczyć na szczęście lub przytomność umysłu Pana Mietka na 3 zmianie.

Generalnie, jeśli coś z plikiem jest nie halo, to pan Mietek powinien się zająć czymś innym, może sprzątaniem hali, a już na pewno nie poprawianiem, na trzeciej zmianie, czyichś plików.

Drukarnię, która zgłasza problemy z plikim a mimo to drukuje, należy zmienić natychmiast.

herbatter

| 02.03.2016 16:03

herbatter, 2016-03-02 16:23
Generalnie, jeśli coś z plikiem jest nie halo, to pan Mietek powinien się zająć czymś innym, może sprzątaniem hali, a już na pewno nie poprawianiem, na trzeciej zmianie, czyichś plików.

Plików klienta drukarnia nie poprawia i nie to miałem na myśli, choć najprościej byłoby przepuścić ten projekt przez odpowiedni profil w acrobacie.
Podejrzewam, że w tym przypadku problemem jest grubość linii w projekcie vs liniatura vs rozdzielczość naświetlania. A ktoś w końcu obsługuje to CTP w drukarni.

avatar użytkownika
+ + + + + + + +

Kielce
wiadomości: 1300
w Signs.pl od 03.11.2008
IP: 81.6.137.XXX

| 02.03.2016 17:03

Mimo początkowych problemów sytuacja została załagodzona i drukarnia wydrukuje całość od nowa.

Problem tkwił w tym, że grafik poprawił kratkę przy pierwszym zamówieniu. Za drugim razem najprawdopodobniej ktoś odszukał ten plik a teraz poleciało z pliku źle przygotowanego. Szkoda tylko, że nie otrzymałem takiej informacji wcześniej bo sytuacja już by się nie powtórzyła.

Nie mniej tekst "Mogło się tak zdarzyć, że wydruk wyjdzie poprawnie ale jest to kwestia przypadku" zrobię sobie chyba na kubku

-----------------
"BLUZG SPROWOKOWANY NIE JEST BLUZGIEM." - Redakcja

avatar użytkownika
+ + + + + +

września
wiadomości: 735
w Signs.pl od 11.05.2011
IP: 87.205.53.XXX

| 02.03.2016 18:03

Ja też miałem podobną sytuację - 2 razy plik ok - przy trzecim zamówieniu coś nie tak - wziąłem pobrałem plik z zamówienia dobrego i im wysłałem jeszcze raz i już było ok. Akurat w "V" można pobrać plik z archiwum

avatar użytkownika
+ + + + +

Wielkopolska
wiadomości: 517
w Signs.pl od 01.05.2008
IP: 87.248.76.XXX
Strona 1/5  1 2 3 ... 5
REKLAMA:

REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764