logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Druk UV w rozmiarze XXL

  PR 26.02.2007, przeczytano 7703 razy
ilustracjastrzałka

O druku UV na potrzeby reklamy mówi się coraz więcej. Obserwujemy jak wkracza on w coraz to nowe gałęzie przemysłu. Drukarnia wielkoformatowa STUDIO XXL przebojem wdarła się na rynek UV inwestując w rozwiązania marki Durst.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/druk-uv-w-rozmiarze-xxl,5182,artykul.html

Drukarnia wielkoformatowa powstała w 2002 roku przy działającej od 1995 roku agencji reklamowej. Na początku duża część produkcji była skierowana na wewnętrzne potrzeby naszej agencji, jednakże już po roku przeważały zlecenia z zewnątrz. Widząc rosnące zainteresowanie wydrukami wielkoformatowymi postanowiliśmy rozbudować park maszynowy co poszerzyło naszą ofertę, jak i możliwości produkcyjne – mówi właściciel firmy pan Oskar Knapik.

Inwestycje zgodne ze światowymi trendami
Jedną z ostatnich inwestycji drukarni Studio XXL, był zakup pod koniec 2006 roku tablicowego plotera drukującego w technologii UV. Dość długo zastanawialiśmy się nad „wejściem” w technologię UV, jednak światowe trendy przekonały nas że powinniśmy – dodaje pan Knapik. Kiedy zapadła decyzja co do technologii UV, firma rozpoczęła poszukiwania producenta. Aby ocena była obiektywna, odwiedzono liczne imprezy targowe w całej Europie takie jak FESPA, VISCOM, itd. Efektem tego była szeroka wiedza na temat wszystkich urządzeń dostępnych na rynku. Durst przekonał nas swoim doświadczeniem, solidnością i dokładnością wykonania urządzenia oraz najwyższą jakością druku (z urządzeń drukujących w technologii UV). Nie bez znaczenia pozostał też fakt istnienia na naszym rynku firm będących autoryzowanymi przedstawicielami firmy Durst a nie tylko firmami handlującymi produktami Dursta (tak jak ma to miejsce w przypadku kilku innych producentów ploterów UV). Pomimo dość wysokiej ceny urządzenia firma nie żałuje wyboru.


Durst RHO 600 Pictor
Rodzaje podłoża: Płyty (szkło, tworzywa, metal, drewno, karton, itd)
Rola (baner, folia, papier, itd) – opcjonalnie.
Max. szerokość druku: 62’’ (160 cm), bez marginesów
Max. grubość płyty: 40 mm
Max. ciężar płyty: 20 kg
Rozdzielczość: 600 dpi (rzeczywiste)
Głowice: Spectra Quadro
Max. prędkość: do 20 m2/h (wysoka jakość)
Kolory: CMYK, SPOT, biały, lakier
Rodzaje atramentów: UV dla materiałów sztywnych,
UV dla materiałów elastycznych
Inne właściwości: Ekonomiczne 5L pojemniki na każdy atrament, system rolkowy i podsysania, druk bez „rozbiegu”,
możliwość rozbudowy o druk z roli. Oprogramowanie firmy Durst

Ogranicza tylko wyobraźnia
Wybrany model - Durst RHO 600 Pictor - wykorzystywany jest do druku na najróżniejszych materiałach. Jedyne ograniczenia to wyobraźnia naszych klientów, 4 cm grubości oraz 160 cm szerokości – mówi szef produkcji.

Technologia UV umożliwia druk praktycznie na każdym sztywnym i elastycznym medium, nie wykluczając materiałów o dowolnym tle, dowolnej fakturze jak i bezbarwnych czy lustrzanych – dodaje Paweł Stania z firmy Atrium Centrum Ploterowe, która zainstalowała Dursta.

Przy pomocy Pictora w Studio XXL powstawały już takie produkty jak stojaki reklamowe, różnego rodzaju materiały POS, standy kartonowe i plastikowe, meble czy elementy wyposażenia wnętrz. Jednakże rekord pobił jeden z klientów prosząc o próbę druku na... papierze ściernym. Jesteśmy przekonani, że druk wyszedłby znakomicie jednak ze względu na bezpieczeństwo głowic byliśmy zmuszeni odmówić.

Durst nie ma sobie równych
Właściciel podkreśla, że Pictor drukuje w rzeczywistej rozdzielczości 600 dpi przez co na dzień dzisiejszy nie ma sobie równych pośród urządzeń tego rodzaju. Ogromnym atutem jest również możliwość druku kolorem białym i to prawie z zerowym rozruchem, dzięki czemu wyprzedza urządzenia, w których kolor biały opłaca się stosować dopiero od kilkudziesięciu metrów kwadratowych. W konkurencyjnych rozwiązaniach uruchomienie koloru białego to nawet kilka godzin przestoju. Przez ten czas Pictor zdąży zadrukować kilkadziesiąt metrów kwadratowych materiału w najwyższej jakości. Wysoka wydajność rzeczywista, brak marginesów, uniwersalny i tani atrament UV to tylko niektóre z czynników przemawiających za ekonomicznością plotera Durst. – dodaje Paweł Stania z Atrium.

Reasumując, drukarnia STUDIO XXL poszła z duchem czasu i rozbudowała swój park maszynowy o topowe rozwiązanie UV na rynku, przez co oferta firmy należy do najszerszych w branży.

www.fops.com.pl
www.atrium.com.pl
Źródło: Atrium

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Piątnica promuje Serki Wiejskie
Od 20 stycznia 2025 roku startuje kampania promująca Serki Wiejskie z Piątnicy w dwóch wariantach: wysokobiałkowym oraz z dodatkiem owoców. Spoty reklamowe koncentrują się na wyjątkowych cechach tych produktów – zarówno smakowych, jak i funkcjonalnych. Serek Wiejski wysokobiałkowy to idealna opcja dla osób prowadzących aktywny tryb życia, a...
Novo Nordisk – globalna firma działająca w branży farmaceutycznej po raz trzeci wybrała agencję AHAVA PR do obsługi działań komunikacyjnych w ramach kampanii “Porozmawiajmy szczerze o otyłości”. Decyzja o zaangażowaniu AHAVA PR w prace nad 6. edycją kampanii była podyktowana wysokim poziomem zrozumienia specyfiki projektu i branży oraz wypracowaniem innowacyjnego,...
Podrażnione gardło w kampanii Fiorda
Ruszyła nowa kampania Fiorda – wspiera, gdy podrażnione gardło doskwiera
Działy marketingu i PR w 2024 roku: praca i płace
Transformacja cyfrowa i zmieniające się priorytety biznesowe sprawiają, że firmy coraz częściej koncentrują się na zatrudnianiu ekspertów pełniących kluczowe role w działach marketingu i PR. Jak pokazuje raport Grafton Recruitment „Wynagrodzenia i trendy w przedsiębiorstwach 2024”, choć dynamika rekrutacji w tych obszarach pozostała umiarkowana, rosło zapotrzebowanie na...
Seniorzy wolni od dyskryminacji - kampania społeczna
Zbliżający się Dzień Babci i Dziadka to świetna okazja do tego, by pokazać z czym zmagają się osoby starsze. Fundacja Projekt Starsi rozpoczęła kampanię przeciw dyskryminacji ze względu na wiek. Bohaterami kampanii są wyjątkowi seniorzy - Pani Jadwiga, Pan Henryk i Pani Barbara. Co ich łączy? Nigdy nie doświadczyli dyskryminacji z powodu swojego wieku. Abyśmy mogli ich...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764