logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Druk UV w rozmiarze XXL

  PR 26.02.2007, przeczytano 7601 razy
ilustracjastrzałka

O druku UV na potrzeby reklamy mówi się coraz więcej. Obserwujemy jak wkracza on w coraz to nowe gałęzie przemysłu. Drukarnia wielkoformatowa STUDIO XXL przebojem wdarła się na rynek UV inwestując w rozwiązania marki Durst.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/druk-uv-w-rozmiarze-xxl,5182,artykul.html

Drukarnia wielkoformatowa powstała w 2002 roku przy działającej od 1995 roku agencji reklamowej. Na początku duża część produkcji była skierowana na wewnętrzne potrzeby naszej agencji, jednakże już po roku przeważały zlecenia z zewnątrz. Widząc rosnące zainteresowanie wydrukami wielkoformatowymi postanowiliśmy rozbudować park maszynowy co poszerzyło naszą ofertę, jak i możliwości produkcyjne – mówi właściciel firmy pan Oskar Knapik.

Inwestycje zgodne ze światowymi trendami
Jedną z ostatnich inwestycji drukarni Studio XXL, był zakup pod koniec 2006 roku tablicowego plotera drukującego w technologii UV. Dość długo zastanawialiśmy się nad „wejściem” w technologię UV, jednak światowe trendy przekonały nas że powinniśmy – dodaje pan Knapik. Kiedy zapadła decyzja co do technologii UV, firma rozpoczęła poszukiwania producenta. Aby ocena była obiektywna, odwiedzono liczne imprezy targowe w całej Europie takie jak FESPA, VISCOM, itd. Efektem tego była szeroka wiedza na temat wszystkich urządzeń dostępnych na rynku. Durst przekonał nas swoim doświadczeniem, solidnością i dokładnością wykonania urządzenia oraz najwyższą jakością druku (z urządzeń drukujących w technologii UV). Nie bez znaczenia pozostał też fakt istnienia na naszym rynku firm będących autoryzowanymi przedstawicielami firmy Durst a nie tylko firmami handlującymi produktami Dursta (tak jak ma to miejsce w przypadku kilku innych producentów ploterów UV). Pomimo dość wysokiej ceny urządzenia firma nie żałuje wyboru.


Durst RHO 600 Pictor
Rodzaje podłoża: Płyty (szkło, tworzywa, metal, drewno, karton, itd)
Rola (baner, folia, papier, itd) – opcjonalnie.
Max. szerokość druku: 62’’ (160 cm), bez marginesów
Max. grubość płyty: 40 mm
Max. ciężar płyty: 20 kg
Rozdzielczość: 600 dpi (rzeczywiste)
Głowice: Spectra Quadro
Max. prędkość: do 20 m2/h (wysoka jakość)
Kolory: CMYK, SPOT, biały, lakier
Rodzaje atramentów: UV dla materiałów sztywnych,
UV dla materiałów elastycznych
Inne właściwości: Ekonomiczne 5L pojemniki na każdy atrament, system rolkowy i podsysania, druk bez „rozbiegu”,
możliwość rozbudowy o druk z roli. Oprogramowanie firmy Durst

Ogranicza tylko wyobraźnia
Wybrany model - Durst RHO 600 Pictor - wykorzystywany jest do druku na najróżniejszych materiałach. Jedyne ograniczenia to wyobraźnia naszych klientów, 4 cm grubości oraz 160 cm szerokości – mówi szef produkcji.

Technologia UV umożliwia druk praktycznie na każdym sztywnym i elastycznym medium, nie wykluczając materiałów o dowolnym tle, dowolnej fakturze jak i bezbarwnych czy lustrzanych – dodaje Paweł Stania z firmy Atrium Centrum Ploterowe, która zainstalowała Dursta.

Przy pomocy Pictora w Studio XXL powstawały już takie produkty jak stojaki reklamowe, różnego rodzaju materiały POS, standy kartonowe i plastikowe, meble czy elementy wyposażenia wnętrz. Jednakże rekord pobił jeden z klientów prosząc o próbę druku na... papierze ściernym. Jesteśmy przekonani, że druk wyszedłby znakomicie jednak ze względu na bezpieczeństwo głowic byliśmy zmuszeni odmówić.

Durst nie ma sobie równych
Właściciel podkreśla, że Pictor drukuje w rzeczywistej rozdzielczości 600 dpi przez co na dzień dzisiejszy nie ma sobie równych pośród urządzeń tego rodzaju. Ogromnym atutem jest również możliwość druku kolorem białym i to prawie z zerowym rozruchem, dzięki czemu wyprzedza urządzenia, w których kolor biały opłaca się stosować dopiero od kilkudziesięciu metrów kwadratowych. W konkurencyjnych rozwiązaniach uruchomienie koloru białego to nawet kilka godzin przestoju. Przez ten czas Pictor zdąży zadrukować kilkadziesiąt metrów kwadratowych materiału w najwyższej jakości. Wysoka wydajność rzeczywista, brak marginesów, uniwersalny i tani atrament UV to tylko niektóre z czynników przemawiających za ekonomicznością plotera Durst. – dodaje Paweł Stania z Atrium.

Reasumując, drukarnia STUDIO XXL poszła z duchem czasu i rozbudowała swój park maszynowy o topowe rozwiązanie UV na rynku, przez co oferta firmy należy do najszerszych w branży.

www.fops.com.pl
www.atrium.com.pl
Źródło: Atrium

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764