logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Drukarka sublimacyjna Mutoh RJ-900XG

  PR 24.04.2020, przeczytano 1177 razy
ilustracjastrzałka

Rośnie na całym świecie, w tym w Polsce popyt na maseczki ochronne. Sublimacja to najbardziej doskonała i jednocześnie najprostsza metoda ich zdobienia, dlatego warto wykorzystać popyt na ten towar i rozwinąć biznes o cyfrowy druk maseczek ochronnych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/drukarka-sublimacyjna-mutoh-rj-900xg,386724,artykul.html

RJ-900 XG to najpopularniejsza w Polsce drukarka sublimacyjna japońskiej marki Mutoh. Liczbę instalacji „nad Wisłą” można już liczyć w kilku setkach. Cena na poziomie 3.990 euro netto, powoduje, że mogą sobie na nią pozwolić zarówno startupy, małe firmy i agencje reklamowe. Te drukarki sublimacyjne jako „farmy produkcyjne”, instalują także duże drukarnie-fabryki.

- „Dobre i tanie” w teorii nie istnieje, a jednak inżynierom japońskiej firmy Mutoh udało się zaprojektować drukarkę, która znajduje zastosowanie w startupach i potężnych fabrykach. Dodatkowo nie trzeba być poligrafem, aby w pełni wykorzystać możliwości tego urządzenia. Drukarki sublimacyjne Mutoh RJ-900 XG są bardzo łatwe w obsłudze i codziennym użytkowaniu. - mówi Paweł Stania z dz. marketingu polskiego dystrybutora.

Drukarka sublimacyjna Mutoh RJ-900 XG daje szerokie możliwości zastosowania w wielu branżach: reklamowej, wystawienniczej, dekoratorskiej, odzieżowej czy gadżetowej. Sprawdzi się więc w produkcji: koszulek, odzieży sportowej, smyczy, tkanin dekoracyjnych i reklamowych. W procesie sublimacji grafikę można przenosić także na kubki, sprzęt sportowy, płyty, szkło, drewno, metal, tworzywa, gadżety i wiele, wiele innych.

- Drukarka sublimacyjna Mutoh RJ-900XG znajdzie zastosowanie także w trudniejszych czasach koronawirusa. W momencie, kiedy popyt na inne produkty może być niższy, warto wykorzystać jej możliwości o druk indywidulanych i powtarzalnych produktów higienicznych jakimi są maseczki ochronne.

Technologia sublimacji cyfrowej pozwoli zagospodarować wiele nisz jak i rozwinąć moce produkcyjne istniejących parków maszynowych. Drukarka sublimacyjna idealnie wpisuje się w zmiany zachodzące w druku wielkoformatowym, gdzie coraz więcej aplikacji wykonuje się na ekologicznych nośnikach (np. tkaninach) a potrzeby są coraz częściej spersonalizowane.

Stabilna i przemyślana drukarka sublimacyjna

Mutoh RJ-900 XG charakteryzuje się szerokością zadruku 107,4 cm. Na system rolowy możemy założyć materiały rolowe jak i docięte już arkusze o szerokości 108 cm. Odległość karetki z głowicą od powierzchni druku możemy ustawić na 2 poziomach. Dzięki temu maksymalna grubość materiału może mieścić się w dwóch zakresach do 1,2 mm lub do 2 mm. Na system rolowy możemy założyć media na gilzie 2-calowej lub po zastosowaniu adaptera, na 3-calowej.

Model XG posiada 1440-dyszową głowicę piezoelektryczną. Jej konstrukcja pozwala na osiągnięcie rozdzielczości druku od super-szybkiej 360 dpi do ultra-precyzyjnej 2880 dpi.

Głowica drukuje w technologii zmiennej wielkości kropli (Variable Dot). Ich wielkość mieści się w zakresie od 3,4 do 49,5 pikolitra. Jest to proces zautomatyzowany a jej efektem są ostre detale, subtelne gradienty i gładkie aple.

Drugą technologią na pokładzie RJ-900 XG jest Intelligent Interweaving. Jest to technologia druku atramentowego stworzona w laboratoriach firmy Mutoh. Umożliwia ona nanoszenie rastra przypominającego rozmytą „chmurę”, „mgłę” lub „falę”. Przeplot kolejnych warstw eliminuje paskowanie atramentu i różnice kolorystyczne. W porównaniu do urządzeń innych producentów, wyeliminowano paskowanie oraz pozostałe niepożądane efekty występujące podczas druku takie jak np. koalescencja atramentu.

Urządzenie osiąga maksymalną prędkość zadruku do 39,6 m2/h. Tak, więc format A0 zadrukowywany jest w 91 sekund (360 dpi) a format A1 w niespełna 44 sekundy. W zależności od typu aplikacji i parametrów druku, produktywność urządzenia sięga 18,5 m2/h.

Drukarka sublimacyjna Mutoh RJ-900 XG oprócz osiągów odróżnia się od konkurencyjnych rozwiązań, tym że głowica piezo jest na stałe zamontowana w karetce. Każdy z kolorów CMYK dostarczany jest w litrowych opakowaniach. Zużycie atramentu kształtuje się na dobrym poziomie 8,5 ml/m2. Przy założeniu, pokrycia powierzchni w 67% w rozdzielczości 720 dpi.

Certyfikowane atramenty sublimacyjne

Drukarka korzysta z wodnych atramentów sublimacyjnych Mutoh DS2 z certyfikatem ÖKOTEX STANDARD 100. Są to bezzapachowe tusze (100% VOC FREE), nie emitujące zapachów zarówno w czasie druku jak i procesu transferu. Można je stosować do zadruku bezpośredniego na poliestrze jak i pośredniego na papierze transferowym. Atramenty te gwarantują szeroki gamut kolorystyczny i nasycone barwy po przeniesieniu na docelowe podłoże. Ich zalety to także odporność po utrwaleniu na pranie i czynniki zewnętrzne, nawet na niskobudżetowych podłożach poliestrowych. Atramenty nie zapychają dysz i przeznaczone są do druku w nawet wysokich prędkościach. Zużycie tuszu kształtuje się na poziomie 8.5 ml/m2 na papierze sublimacyjnym.

Drukarki sublimacyjne Mutoh = łatwa obsługa

Obsługa drukarki sublimacyjne nie sprawia problemów nawet mniej doświadczonym użytkownikom. Media są ładowane od góry, przez co RJ-900 XG nie zajmuje dużo miejsca. Wyposażony jest on w systemy wciągające materiał, przez co nie ma potrzeby ich ręcznej korekcji. Zadrukowane medium jest odbierane przez bezobsługowy, automatyczny system nawijający.

Drukarka jest gotowa do użycia praktycznie po rozpakowaniu i podłączeniu poprzez interfejs USB lub Ethernet. Urządzenie korzysta z dedykowanego, rozbudowanego sterownika, przez druk może się odbywać z dowolnego oprogramowania pracującego pod kontrolą systemu Windows. Można także skorzystać oprogramowania RIP.

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa kampania marki Calperos
Teva Pharmaceuticals Polska rozpoczęła nową kampanię marki Calperos. Za kreację odpowiada agencja AżTuNagle, za obsługę mediową - Initiative (Mediabrands).
Cybersecurity zyskało wysoki priorytet w wielu firmach. Można to zauważyć w polityce bezpieczeństwa dla sieci wewnętrznej, w wytycznych dotyczących aktualizacji, nowych kampaniach uświadamiających przeciwko phishingowi i polityce użytkowania urządzeń mobilnych.
Zmiany w strukturze Endorfina Events
Systematyczne poszerzanie portfolio klientów oraz dynamiczny rozwój agencji endorfina events zainicjował zmiany strukturalne. W trakcie trzeciego kwartału do dyrektorskiego grona dołączyła Anna Rajewska, jako Client Service Director, a Dagmara Berka-Kochańska awansowała na stanowisko Operations Director. Zespołem kreacji zarządza Agnieszka Widera.
Kampania Garage Sound Masters zakończona sukcesem
24 sierpnia odbył się finał aktywacji Garage Sound Masters 2022, która była częścią kampanii realizowanej przez dentsu Creative dla marki Garage. W konkursie na set DJ-ski lub autorski utwór muzyczny zostało nagrodzonych 36 artystów. Celem akcji było wsparcie początkujących muzyków. W głosowaniu wzięło udział ponad 2 tysiące konsumentów.
T-mobile: Startuje nowa kampania „Planeta Ma Znaczenie”
W ramach nowej inicjatywy „Planeta Ma Znaczenie” operator dołączył do tegorocznej akcji „Sprzątanie świata – Polska” i razem z Fundacją Nasza Ziemia posprzątał dno jeziora Durowskiego, z którego wydobyto aż tonę odpadów! T-Mobile zachęca również do nurkowania w szufladach i wymieniania starych telefonów na nagrody w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764