logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Drukarki Mutoh drukowały na targach w Kielcach

  PR 05.07.2019, przeczytano 1331 razy
ilustracjastrzałka
Mutoh ValueJet 626UH - druk na kamieniu

Współczesne technologie druku cyfrowego z powodzeniem odnalazły się w na kieleckich targach branży… sakralnej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/drukarki-mutoh-drukowaly-na-targach-w-kielcach,383138,artykul.html

Jubileuszowa, XX Międzynarodowa Wystawa Budownictwa i Wyposażenia Kościołów, Sztuki Sakralnej i Dewocjonaliów SACROEXPO miała miejsce na Targach Kielce, w dniach 10-12.06.2019. Jaki to ma związek z poligrafią i drukiem cyfrowym? Tłumaczy polski dystrybutor tych urządzeń, firma Atrium Centrum Ploterowe.

- Nasze urządzenia znajdują nie tylko zastosowanie w typowej poligrafii czy reklamie. Pokazaliśmy, że technologie cyfrowego druku sprawdzają się w różnych gałęziach przemysłu. Jedną z nich jest branża sakralna, co zademonstrowaliśmy na jubileuszowych targach SACROEXPO w Kielcach. - mówi Paweł Stania z działy marketingu firmy Atrium Centrum Ploterowe.

Na stoisku Atrium, goście targowi mogli zapoznać się z urządzeniami pracującymi w różnych technologiach wielkoformatowego druku cyfrowego.

Obrazy Świętych też muszą być eko

- Na targach zaprezentowaliśmy rolowe, wielkoformatowe drukarki inkjetowe, które dla tej branży znajdą szerokie zastosowanie w postaci druku obrazów na płótnach, plakatów, naklejek, murali, fresków czy witraży. Każda grafika prezentowana w miejscach użyteczności publicznej powinna być drukowana ekologicznymi, czyli przyjaznymi dla zdrowia technologiami na równie przyjaznych, czyli nie zawierających szkodliwych substancji materiałach. Takie rozwiązania zaprezentowaliśmy w Kielcach.

Plotery Mutoh ValueJet serii X to następcy drukarek eko- i mild- solwentowych z uwagi na nowoczesny atrament żywiczny UMS, certyfikowany do zastosowań wewnętrznych przez europejski Eurofins . To co odróżnia te atramenty od innych „eko” rozwiązań na rynku to ich skład, który bazuje właśnie na żywicach. Co więcej, szeroki gamut kolorystyczny pozwala drukować „korporacyjne” kolory – pokrycie palety Pantone C wynosi aż 83% (z CMYKa!).

Plotery ValueJet X różnią się szerokością roboczą i produktywnością. W zależności od wymagań i potrzeb użytkownika, do wyboru mamy dwie szerokości: 1.37, 1.62 a nawet 2.60 m, a prędkość maksymalna sięga od 15 do ponad 100 m2/h. Wszystkie natomiast posiadają cechę wspólną – japońskie technologie: Mutoh Intelligent Interweaving (eliminującą paskowanie) i Mutoh DropMaster (kompensującą różne grubości materiałów).

Cechą wyróżniającą „zieloną” technologię w ploterach Mutoh od innych tzw. „eko-rozwiązań” na rynku, jest niski (nawet kilkukrotnie niższy) pobór prądu.

- Pokazaliśmy więc drukarkę Mutoh ValueJet 1324X o szerokości roboczej 137 cm oraz dla zainteresowanych nieco węższym formatem, kompaktową drukarkę Mutoh ValueJet 628 o szerokości 62 cm - idealną do druku obrazów na płótnach, plakatów, naklejek, transparentów, itd.

Druk na branżowych „gadżetach”

- Na naszym stoisku można było zapoznać się z urządzeniami do druku bezpośredniego na dewocjonaliach. Tak zwane drukarki „gadżetowe”, np. zaprezentowany model Mutoh ValueJet 626UF jest w stanie zadrukować drewno, szkło, kamień, papier… a nawet świecę!

ilustracjastrzałka

Technologia LED-UV daje ogromne możliwości z uwagi na szeroki zakres możliwych do zadruku materiałów. Dzięki utwardzaniu atramentu na strukturze obiektu, możliwy jest bezpośredni zadruk wielu materiałów, które nie są w stanie powiązać się z „tradycyjnym” atramentem.

- Goście targowi z zainteresowaniem przyglądali się drukarce LED-UV japońskiej marki MUTOH. Mutoh ValueJet 626UF umożliwia zadruk bezpośredni przedmiotów o rozmiarze do 594 x 483 mm i 15 cm grubości. Mutoh ValueJet 626UF trafia do firm reprezentujących różne branże. Są to agencje reklamowe znakujące gadżety (pendrive, długopisy, breloki),  przedsiębiorstwa, które znalazły swoją niszę (np. oficjalny partner znakujący klocki LEGO, czy producent akcesoriów dla gitarzystów),  producenci trofeów sportowych (zadruk szklanych medali czy statuetek). Widzimy więc ogromny potencjał i możliwości także w branży artykułów religijnych, co potwierdziły targi SACROEXPO.

Mutoh ValueJet 626UF gwarantuje zadruk w jakości fotograficznej korzystając z 4 kolorów CMYK.  Dodatkowy kolor biały umożliwi poddruk kolorowej grafiki na wszelkich „nie białych” i przezroczystych powierzchniach np. przy druku grafiki na szkle lub plexi drukowanej od spodu.

Szóstym „kolorem” na pokładzie jest lakier. Oprócz możliwości uszlachetniania wydruków na całej powierzchni lub separacji wybiórczej, umożliwi zastosowanie efektów specjalnych jak warstwa 3D – np. wyczuwalna pod palcem struktura słojów drewna, szronu czy wypukłego witraża.

Urządzenie jest w pełni ekologiczne, charakteryzuje się brakiem lotnych związków organicznych (0% VOC), brakiem ozonu (ozon free), brakiem zanieczyszczeń powietrza (non-HAP). Atrament nie wydziela oparów i zapachów na powierzchni zadrukowanego materiału, a jego skład nie zawiera rtęci i ołowiu. Dzięki zastosowanym energooszczędnym i długowiecznym lampom LED, urządzenie jest także ekonomiczne.

Druk na desce jak i płótnie

- Dzięki technologii zadruku bezpośredniego LED-UV, zaprezentowany Mutoh ValueJet 1626UH ma możliwość druku zarówno na na materiałach sztywnych (do 15 mm grubości) jak i na materiałach rolowych, takich jak płótno canvas… nawet w kolorze srebrnym. Szerokość robocza tego urządzenia to aż 162 cm.

ilustracjastrzałka

Mutoh ValueJet 1626UH posiada jedną szybką, stałą głowicę piezoelektryczną. Również jest to drukarka 6-kolorowa, w której oprócz kolorów CMYK, jest także kolor biały oraz lakier. To dzięki białemu atramentowi, diametralnie rozszerzają się możliwości plotera. Kolor ten stosowany jako poddruk umożliwia zadruk kolorowych nośników. Natomiast stosowany jako nadruk na grafice CMYK umożliwia znakowanie materiałów przezroczystych od strony wewnętrznej (szkło, plexi). Oczywiście, można drukować także samym kolorem białym np. na ciemnym drewnie.

Cechą atramentów LED-UV stosowanych w tym ploterze jest utrwalenie w momencie druku, przez co wydruk jest gotowy do dalszej obróbki, aplikacji lub sprzedaży bezpośrednio po ściągnięciu z plotera.

Zastosowane w ValueJet 1626UH lampy LED charakteryzują się długowiecznością (czas pracy to ok 14.250 roboczogodzin). Ich zadaniem jest światło-utwardzenie atramentu na powierzchni zadrukowywanego przedmiotu. Efektem użycia technologii LED jest zastosowanie niskich temperatur, przez co możliwy jest druk na podłożach wrażliwych na wysoka temperaturę, np. cienkie folie.

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Mediaplus: wirtualna influencerka w kampanii elektrycznych BMW
Agencja Mediaplus (Group One), która koordynuje wszystkie działania mediowe w digitalu Grupy BMW w regionie CS oraz zespoły kompetencyjne w tym obszarze, prowadzi komunikację nowego w pełni elektrycznego modelu BMW iX2 oraz nowej wersji BMW X2. W działaniach reklamowych wykorzystana została wirtualna influencerka — Lil Miquela. Premierowa kampania w digitalu realizowana jest...
Kampania „Dziedzictwo Beko” - urządzenia na pokolenia
Firma Beko, jeden z największych producentów artykułów gospodarstwa domowego na świecie, rozpoczęło kampanię „Dziedzictwo Beko”. Jej głównym celem jest ponowne zdefiniowanie standardów trwałości sprzętów AGD. W odważnej i nieszablonowej kreacji powaga miesza się z humorem, tworząc niekonwencjonalną narrację z ważnym...
Lotna odpowiedzialna za projekt opakowań Seko
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna przygotowała nowe projekty opakowań dla jednej z linii produktowych marki SEKO – jednej z największych firm w kraju zajmujących się przetwórstwem i produkcją dań rybnych.
Włoskie specjały w digitalowej kampanii Makłowicz i Synowie
Makłowicz i Synowie rusza z digitalową kampanią, której celem jest promocja autentycznie włoskich produktów dostępnych w ofercie firmy. Są to makarony pochodzące z Bari w regionie Apulia w południowych Włoszech oraz oliwy z Emilia-Romagna, regionu leżącego na północy Włoch, obfitego w gaje oliwne. Osią kampanii będzie cykl filmów zrealizowanych w...
Dzień Ziemi: Ptaszek Staszek o Raporcie ESG Carlsberg
Carlsberg Polska już po raz ósmy zaprezentował roczny bilans działań w obszarze zrównoważonego rozwoju. By mówić ciekawie o skomplikowanych projektach i budować zaangażowanie wokół odpowiedzialnościowych działań firmy, w komunikacji raportu zastosowano obrazkowy język humoru, który przyciąga uwagę i intryguje.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764