logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Drukarki Mutoh na targach Retailshow 2019

  PR 25.11.2019, przeczytano 895 razy
ilustracjastrzałka

Konkurencyjna branża retail, w dzisiejszych czasach nie poradziłaby sobie bez dobrodziejstw cyfrowego druku wielkoformatowego. Aby sprzedać produkt, trzeba go atrakcyjnie zaprezentować.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/drukarki-mutoh-na-targach-retailshow-2019,384867,artykul.html

20 i 21 listopada, w warszawskim Centrum EXPO XXI miały miejsce Targi Wyposażenia Sklepów RetailShow. Ta coroczna, największa impreza o charakterze b2b dla sektora retail w Polsce, przyciąga podczas dwudniowych targów ponad 200 wystawców z Polski i ze świata. Prezentują oni współczesne rozwiązania z zakresu m.in. projektowania sklepów, mebli i wyposażenia, systemów logistycznych i sprzedażowych i wielu innych.

- Atrium Centrum Ploterowe w tym roku zadebiutowało na targach RetailShow. Użytkownicy naszych drukarek wielkoformatowych od lat świadczą usługi dla tej branży. Podczas targów chcieliśmy zaprezentować kilka nowych możliwości i fakt, że sklepy czy inne punkty sprzedaży same mogą takie grafiki wykonywać z użyciem naszego sprzętu. - mówi Paweł Stania z działu marketingu Atrium Centrum Ploterowe, dystrybutora drukarek i ploterów takich marek jak Mutoh, EFI czy Summa.

Druk na folii, papierze, blockoucie czy banerze…

- Na targach zaprezentowaliśmy rolowe, wielkoformatowe drukarki inkjetowe, które dla tej branży znajdują szerokie zastosowanie w postaci naklejek promocyjnych, cenówek, aplikacji na witrynach, podwieszanych transparentów, oklejonych mebli sklepowych, itd.

Plotery Mutoh ValueJet serii X to następcy drukarek eko- i mild- solwentowych z uwagi na nowoczesny atrament żywiczny UMS, certyfikowany do zastosowań wewnętrznych przez europejski Eurofins .

Drukarki ValueJet X z atramentami UMS posiadają europejski certyfikat ekologiczny EUROFINS Indoor Air Comfort. Oznacza to, że atrament przeszedł z pozytywnym wynikiem testy w komorze zamkniętej pod kątem emisji szkodliwych związków chemicznych. Pozytywny wynik testów potwierdza, iż poziom tych związków nie przekroczył norm określonych w przepisach niemieckich, belgijskich, francuskich a zatem wydruki z drukarek Mutoh ValueJet X można stosować w miejscach użyteczności publicznej takiej jak sklepy, galerie handlowe, szpitale, przedszkola, szkoły, urzędy, czy też mieszkania.

- Zwracamy naszym klientom uwagę, aby świadomie wybierali atramenty, których używają w codziennej pracy z ploterem wielkoformatowym. W tym celu powinni sprawdzić u wybranego dostawcy atramentów certyfikaty potwierdzające klasyfikację i ekologiczność produktu. Każda grafika prezentowana w miejscach sprzedaży i użyteczności publicznej powinna być drukowana ekologicznymi, czyli przyjaznymi dla zdrowia technologiami na równie przyjaznych, czyli nie zawierających szkodliwych substancji materiałach. Takie rozwiązanie – drukarkę żywiczną Mutoh ValueJet serii X - zaprezentowaliśmy na targach RetailShow.

To co także odróżnia atramenty Mutoh UMS od innych „eko” rozwiązań na rynku to ich skład, który bazuje właśnie na żywicach. Co więcej, szeroki gamut kolorystyczny pozwala drukować „korporacyjne” kolory – pokrycie palety Pantone C wynosi aż 83% (z CMYKa!).

Plotery ValueJet X różnią się szerokością roboczą i produktywnością. W zależności od wymagań i potrzeb użytkownika, do wyboru mamy dwie szerokości: 1.37, 1.62 a nawet 2.60 m, a prędkość maksymalna sięga od 15 do ponad 100 m2/h. Wszystkie natomiast posiadają cechę wspólną – japońskie technologie: Mutoh Intelligent Interweaving (eliminującą paskowanie) i Mutoh DropMaster (kompensującą różne grubości materiałów).

Cechą wyróżniającą „zieloną” technologię w ploterach Mutoh od innych tzw. „eko-rozwiązań” na rynku, jest niski (nawet kilkukrotnie niższy) pobór prądu.

Druk na drewnie, tekturze, szkle czy skórze…

- Drugą prezentowaną technologią cyfrowego druku były plotery LED-UV. Te tak zwane drukarki „gadżetowe”, np. zaprezentowany model Mutoh ValueJet 626UF są w stanie zadrukować niemal każdy materiał jak: drewno, papiery, szkło, tworzywa, kamień a nawet butelkę.

Technologia LED-UV daje ogromne możliwości z uwagi na szeroki zakres możliwych do zadruku materiałów. Dzięki utwardzaniu atramentu na strukturze obiektu, możliwy jest bezpośredni zadruk wielu materiałów, które nie są w stanie powiązać się z „tradycyjnym” atramentem.

- Goście targowi z zainteresowaniem przyglądali się drewnianej skrzynce na jabłka, którą zadrukowaliśmy bezpośrednio właśnie w technologii LED-UV. Prezentowana na stoisku drukarka Mutoh ValueJet 626UF umożliwia zadruk bezpośredni przedmiotów o rozmiarze do 594 x 483 mm i 15 cm grubości.

Mutoh ValueJet 626UF gwarantuje zadruk w jakości fotograficznej korzystając z 4 kolorów CMYK.  Dodatkowy kolor biały umożliwi poddruk kolorowej grafiki na wszelkich „nie białych” i przezroczystych powierzchniach np. przy druku grafiki na szkle lub plexi drukowanej od spodu.

Szóstym „kolorem” na pokładzie jest lakier. Oprócz możliwości uszlachetniania wydruków na całej powierzchni lub separacji wybiórczej, umożliwi zastosowanie efektów specjalnych jak warstwa 3D – np. wyczuwalna pod palcem struktura słojów drewna czy szronu.

- Mutoh ValueJet 626UF dzięki swoim możliwościom trafia do firm reprezentujących różne branże. Są to agencje reklamowe znakujące gadżety (pendrive, długopisy, breloki),  przedsiębiorstwa, które znalazły swoją niszę (np. oficjalny partner znakujący klocki LEGO, czy producent akcesoriów dla gitarzystów),  producenci trofeów sportowych (zadruk szklanych medali czy statuetek). Widzimy więc ogromny potencjał i możliwości także w branży artykułów retail, co zaprezentowaliśmy na targach. Tak naprawdę ogranicza nas tylko wyobraźnia.

Warto dodać, że to urządzenie jest także w pełni ekologiczne, charakteryzuje się brakiem lotnych związków organicznych (0% VOC), brakiem ozonu (ozon free), brakiem zanieczyszczeń powietrza (non-HAP). Atrament nie wydziela oparów i zapachów na powierzchni zadrukowanego materiału, a jego skład nie zawiera rtęci i ołowiu.

- Urządzenie może z powodzeniem pracować w biurze działu graficznego lub marketingu.

Dzięki zastosowanym energooszczędnym i długowiecznym lampom LED, urządzenie jest także ekonomiczne.

ilustracjastrzałka

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Mediaplus: wirtualna influencerka w kampanii elektrycznych BMW
Agencja Mediaplus (Group One), która koordynuje wszystkie działania mediowe w digitalu Grupy BMW w regionie CS oraz zespoły kompetencyjne w tym obszarze, prowadzi komunikację nowego w pełni elektrycznego modelu BMW iX2 oraz nowej wersji BMW X2. W działaniach reklamowych wykorzystana została wirtualna influencerka — Lil Miquela. Premierowa kampania w digitalu realizowana jest...
Kampania „Dziedzictwo Beko” - urządzenia na pokolenia
Firma Beko, jeden z największych producentów artykułów gospodarstwa domowego na świecie, rozpoczęło kampanię „Dziedzictwo Beko”. Jej głównym celem jest ponowne zdefiniowanie standardów trwałości sprzętów AGD. W odważnej i nieszablonowej kreacji powaga miesza się z humorem, tworząc niekonwencjonalną narrację z ważnym...
Lotna odpowiedzialna za projekt opakowań Seko
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna przygotowała nowe projekty opakowań dla jednej z linii produktowych marki SEKO – jednej z największych firm w kraju zajmujących się przetwórstwem i produkcją dań rybnych.
Włoskie specjały w digitalowej kampanii Makłowicz i Synowie
Makłowicz i Synowie rusza z digitalową kampanią, której celem jest promocja autentycznie włoskich produktów dostępnych w ofercie firmy. Są to makarony pochodzące z Bari w regionie Apulia w południowych Włoszech oraz oliwy z Emilia-Romagna, regionu leżącego na północy Włoch, obfitego w gaje oliwne. Osią kampanii będzie cykl filmów zrealizowanych w...
Dzień Ziemi: Ptaszek Staszek o Raporcie ESG Carlsberg
Carlsberg Polska już po raz ósmy zaprezentował roczny bilans działań w obszarze zrównoważonego rozwoju. By mówić ciekawie o skomplikowanych projektach i budować zaangażowanie wokół odpowiedzialnościowych działań firmy, w komunikacji raportu zastosowano obrazkowy język humoru, który przyciąga uwagę i intryguje.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764