logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Drukarki sublimacyjne i tekstylne marki Mutoh na Fasttextile 2019

  PR 25.11.2019, przeczytano 900 razy
ilustracjastrzałka

Polski dystrybutor drukarek Mutoh – firma Atrium Centrum Ploterowe podczas tegorocznych targów FastTextile zaprezentowała 3 „flagowe” (dosłownie i w przenośni) urządzenia japońskiego producenta.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/drukarki-sublimacyjne-i-tekstylne-marki-mutoh-na-fasttextile-2019,384844,artykul.html

Na stoisku Atrium Centrum Ploterowe, liczni odwiedzający targi tekstylne, mogli zobaczyć urządzenia do wielkoformatowego druku, reprezentujące 2 technologie druku. Mutoh ValueJet 1638 WX oraz Mutoh RJ-900 XG to przedstawiciele maszyn do druku termotransferowego druku pośredniego, czyli sublimacji – technologii o szerokim potencjale i wielu możliwościach zastosowania. Z kolei drukarka tekstylna Mutoh ValueJet 1938 TX pozwoli na zadruk bezpośredni na tkaninach różnego rodzaju.

Nieograniczone możliwości sublimacji

- Użytkownicy drukarek sublimacyjnych Mutoh robią naprawdę fantastyczne produkty, które pokazujemy tu na targach jako „żywy” przykład. Przykładowo firma VeloSock opatentowała atrakcyjne pokrowce na rowery, które sama produkuje na drukarce Mutoh ValueJet 1638WX i sprzedaje w wielu krajach. Firma Flockmat ten sam sprzęt używa do produkcji personalizowanych mat podłogowych, a firma Pitex robi atrakcyjne torby, plecaki czy poduszki. Tą samą drukarkę, a nawet 3 egzemplarze firma Diaz używa do produkcji customizowanych zasłon i rolet. Z kolei Deep Cut Studio również ten sam model wykorzystuje do tworzenia zapierających dech w piersiach plansz i mat stołowych dla graczy RPG. - wylicza Paweł Stania z działu marketingu Atrium Centrum Ploterowe.

Seria urządzeń Mutoh ValueJet „WX” oraz Mutoh RJ-900 XG to specjalnie opracowane drukarki wielkoformatowe do zadruku papieru termotransferowego. Ten, po wydrukowaniu przenoszony jest na docelowe podłoże np. tkaninę a nawet drewno czy metal w procesie sublimacji, tworząc trwały i atrakcyjny kolorystycznie nadruk.

- Na targach pokazaliśmy 2 urządzenia sublimacyjne. 2-głowicowy Mutoh ValueJet 1638WX…

WX” to urządzenie o szerokości roboczej 1.62 metra (65 cali). Maksymalna prędkość plotera Mutoh ValueJet 1638 WX to aż 65 m2/h (w rozdzielczości 360x360 dpi). Typowa jego prędkość produkcyjna (360 x 720 dpi) to aż 42 m2/h. W trybie wysokiej jakości (720 x 720 dpi) ploter drukuje nadal bardzo szybko, bo aż 25 m2/h.

- …oraz drukarkę „dla każdego” Mutoh RJ-900 XG. Ten bestsellerowy ploter, którego liczba instalacji w Polsce przekroczyła 500 egzemplarzy to „must have” rynku tekstylnego i sublimacyjnego. Niska cena pozwoli wejść w biznes firmom w fazie startupu, a kilka egzemplarzy pozwoli na produkcję „pełną parą” dużym przedsiębiorstwom. Mamy klientów, którzy posiadają 10 do 20 egzemplarzy w swoich parkach maszynowych!

Mutoh RJ-900 XG charakteryzuje się szerokością zadruku 107 cm. Ploter ten posiada, stałą,  1440-dyszową głowicę piezoelektryczną. Jej konstrukcja pozwala na osiągnięcie rozdzielczości druku od 360 do 2880 dpi. Głowica drukuje w technologii zmiennej wielkości kropli (Variable Dot). Ich wielkość  mieści się w zakresie od 3,4 do 49,5 pikolitra. Ploter osiąga maksymalną prędkość zadruku do 39,6 m2/h. Tak więc format A0 zadrukowywany jest w 91 sekund (360 dpi).

Mutoh RJ-900 XG umożliwia więc znakowanie flag, odzieży sportowej, t-shirtów, kubków, gadżetów, kasków, desek, dekoracji, a także tworzenia swoich własnych unikalnych produktów tak samo jak w przypadku modelu 1638WX.

ilustracjastrzałka

Druk bezpośredni na tkaninie

Dwugłowicowy Mutoh ValueJet 1938 TX to zaawansowany ploter do druku bezpośredniego na tekstyliach (direct-to-textile). Przeznaczony jest do produkcji: odzieży, tapicerek, odzieży kąpielowej, elementów wystroju wnętrz, tkanin i tekstyliów domowych, flag, reklam, itd. Jego produktywność umożliwi zarówno druk wzorów testowych, indywidualnych jak i nisko i średnio-nakładowej cyfrowej produkcji tekstylnej.

TX” posiada możliwość zadruku materiałów o szerokości „tekstylnej” do 1910 mm (75 cali). Mogą to być tkaniny o otwartej jak i zamkniętej strukturze. Atrament przechodząc przez te pierwsze spływa do specjalnie zaprojektowanej do tego celu rynny odprowadzającej atrament.

- Na targach zaprezentowaliśmy nowatorski atrament polimerowy UltraVision Polimer. Farby te posiadające paszport Oeko-Tex i Reach, pozwalają na bezpośredni druk na różnych materiałach, takich jak bawełna, len, wiskoza, czy… poliester! Oznacza to, że jeden atrament może być wykorzystywany do wielu celów. Warto zauważyć, że te nowatorskie atramenty są w 100% kompatybilne z aktualnym sprzętem pracującym i dostępnym na rynku. Uproszczona produkcja cechuje się brakiem potrzeby prania, suszenia, itd.

Tkaniny cechują się „swoją wagą” i specyficznym sposobem prowadzenia gdzie bardzo ważny jest odpowiedni naciąg i równe prowadzenie. Inżynierowie z fabryki Mutoh, bardzo dobrze o tym wiedząc zaprojektowali specjalny, ciężki system do prowadzenia tkanin. System ten umożliwia załadunek beli o wadze do 100 kg i pozwala na zadruk zarówno po stronie wewnętrznej jak i zewnętrznej nawiniętej tkaniny.

Na pokładzie tekstylnego Mutoh znalazły się wszystkie technologie stosowane w ploterach żywicznych serii „X” przeznaczonych do produkcji reklamowej. Oznacza to, że ploter będzie drukował wydajnie i ładnie, jednocześnie będąc łatwym w obsłudze.

Maksymalna prędkość plotera Mutoh ValueJet 1938 TX sięga aż 73 metrów kwadratowych na godzinę. Typowa prędkość produkcyjna (komercyjna) kształtuje się na poziomie około 40 m2/h. Ploter więc może zaspokoić potrzeby produkcyjne wielu firm, wzmocnić wydajność istniejących parków maszynowych a nawet zastąpić kilka mniejszych maszyn.

- Jak widać, nie tylko przedsiębiorstwa zajmujące się stricte odzieżą i tkaninami korzystają z technologii cyfrowego zdobienia materiałów. Co raz częściej po te urządzenia sięgają agencje reklamowe i drukarnie wielkoformatowe ale i firmy z innych branż.

ilustracjastrzałka

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa kampania Snickers we współpracy z Dharnim
Jakie efekty może przynieść współpraca kreatywnej młodej osoby z marką produkującą pyszne batony? Odpowiedź znajduje się na Instagramie Dharniego – beatboxera popularnego wśród młodego pokolenia. W ramach współpracy z kultową marką Snickers powstała piosenka, w nieoczywisty sposób pokazująca różnice pomiędzy wariantami tego...
Nowa kampania marki Amica promuje sprzęty parowe
17 maja br. marka Amica rozpoczęła kampanię “Mężczyzna idealny szuka pary”. Dynamiczny, muzyczny spot promuje najnowsze urządzenia Amica z funkcją pary, które pozwalają sprostać codziennym wyzwaniom. Kampania obejmuje media tradycyjne i digitalowe: telewizję, radio, media społecznościowe i kanały YouTube.
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę marki Tarczyn
Firma Maspex rozstrzygnęła przetarg na obsługę marki Tarczyn w 2021 roku. W postępowaniu przetargowym wybrano agencję Dziadek do orzechów, która zajmie się obsługą komunikacji marki w digitalu.
Słoneczna kampania Energi Obrotu
Od 17 maja w TV obejrzeć można pierwszy fotowoltaiczny spot telewizyjny Energi Obrotu, spółki zależnej Energi z Grupy ORLEN. Udział wzięli w nim reprezentanci Polski w koszykówce.
#Supermocokularów: kampania edukacyjna Czas Na Wzrok 2021
Nieprawidłowe użytkowanie okularów nabywanych poza salonami optycznymi i kwestia ograniczania liczby odpadów bez recyklingu i właściwego odzyskiwania surowców to dwa kluczowe obszary, z którymi – we współpracy z partnerskimi salonami optycznymi – zmierzy się w tym roku Grupa Essilor. Wystartowała kolejna edycja ogólnopolskiej kampanii Czas Na Wzrok.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764