logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Drukarki UV do gadżetów i nie tylko – Mutoh Xpertjet serii UF

  PR 21.04.2020, przeczytano 1875 razy
ilustracjastrzałka

Drukarki Mutoh XpertJet serii UF, jako sukcesorzy popularnych w Polsce i na świecie drukarek ValueJet serii UF, są odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na zindywidualizowane produkty oraz małe partie komercyjnych i przemysłowych nadruków.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/drukarki-uv-do-gadzetow-i-nie-tylko-%E2%80%93-mutoh-xpertjet-serii-uf,386680,artykul.html

Typowe zastosowania drukarek do zadruku bezpośredniego na przedmiotach (ang. DTO, czyli Direct-To-Object, w Polsce często określane jako „drukarki UV do gadżetów”), obejmują wydruki spersonalizowanych prezentów, produktów fotograficznych, artykułów promocyjnych (np. gadżetów, długopisów, pamięci USB, akcesoriów telefonicznych, itp.), trofeów sportowych, nagród, małego oznakowania informacyjnego czy nawet dekoracji.

Zakłady produkcyjne natomiast wykorzystają te drukarki do znakowania paneli sterowania, nadruków na częściach i podzespołach, prototypowania wzorów i wielu innych pojedynczych lub niskonakładowych nadruków. Jak widać to nie są tylko „drukarki UV do gadżetów”.

Zadruk szerokiej gamy materiałów takich jak ABS, aluminium, PE, PET, PMMA, PP, PS, PVC, szkło, drewno czy kamień, pozwoli wejść w nowe, także niszowe rynki z wysokomarżowymi produktami i usługami.

Drukarki UV do gadżetów Mutoh XpertJet 461UF / 661UF

Tak samo jak w przypadku serii ValueJet UF, Mutoh zaprezentował dwa modele drukarek: XpertJet 461UF i XpertJet 661UF. Pierwsza z „drukarek UV do gadżetów” charakteryzuje się obszarem zadruku 483 X 329 mm (format A3+), natomiast drugi model cechuje się polem zadruku 483 x 594 mm. Urządzenia posiadają duży wizjer z otwieraną na siłownikach pokrywą.

Przy zadruku przedmiotów 3D, ważną kwestią jest grubość przedmiotu, jaki możemy w „drukarce UV do gadżetów” umiejscowić. W Mutoh XpertJet 461 można zadrukować obiekt o grubości do 7 cm, a po wyjęciu stołu nawet 15 cm, przy ciężarze maksymalnym tego przedmiotu 4-8 kg. Z kolei w większym modelu, może to być maksymalnie 15 cm grubości i 6 kg ciężaru.

Mutoh XpertJet 661UF można w dowolnym momencie doposażyć w moduł obrotowy, który umożliwia bezpośredni druk na obiektach o kształcie cylindrycznym, np.: butelkach, bidonach, walcowatych opakowaniach i pojemnikach, świecach, gadżetach, rurkach, itd. Moduł obsługuje przedmioty walcowate o długości do 36 cm, średnicy 3-12 cm i ciężarze do 1 kg. Z modułu obrotowego można korzystać, kiedy jest taka potrzeba, można go szybko zamontować i zdemontować.

Obie drukarki można skonfigurować w konfiguracji CMYK lub CMYK + biały + lakier i nadają się do bezpośredniego drukowania na różnorodnych materiałach, w tym na trójwymiarowych obiektach o grubości do 15 cm. Drukowanie na ciemnych lub przezroczystych podłożach jest możliwe dzięki zastosowaniu atramentu białego. Z kolei 6 kolor - lakier – pozwoli uszlachetnić wydruk na całej powierzchni lub wybiórczo.

ilustracjastrzałka

Co nowego w drukarkach UV do gadżetów Mutoh XpertJet UF?

Opracowane i produkowane w Japonii nowe drukarki XpertJet, w porównaniu do poprzedników zyskały nowy, atrakcyjny, czarny design. Po drugie, od razu rzuca się w oczy nowy, wielojęzyczny, intuicyjny wyświetlacz OLED.

Najważniejszą nowością jest jednak technologia Local Dimming Control (LDC). Drukarki są wyposażone w nowo opracowaną, segmentową lampę LED-UV o szerokości 2 cali. Lampa posiada 6 sekcji. Każdą sekcją lampy można indywidualnie sterować, co umożliwia wytwarzanie wielu efektów lakierniczych, w czasie jednego przelotu. Połysk, półmat czy mat wybiórczy w połączeniu z możliwością druku wielowarstwowego daje spektakularne możliwości i efekty.

Oprócz możliwości uszlachetniania wydruku na całej powierzchni lub separacji, umożliwia zastosowanie „efektów specjalnych” takich jak np. warstwa 3D. Taka warstwa może imitować różne struktury np. drewno, gdzie w połączeniu z nadrukiem tekstury drewna daje ciekawy efekt końcowy.

Jedną z możliwości wykorzystania lakieru w tej drukarce jest pismo Braille'a, które można wykorzystać w tabliczkach informacyjnych, niskonakładowych opakowaniach, prezentach czy gadżetach.

Certyfikowane atramenty LED-UV

Drukarka obsługuje atramenty Mutoh US-11 do bezpośredniego zadruku przedmiotów twardych jak i elastycznych. Atramenty posiadają certyfikat Greenguard Gold, a także spełniają normę EN 71-3 dotyczącą druku na zabawkach.

Mutoh XpertJet serii UF to drukarki 6-kolorowe. Oprócz standardowych kolorów CMYK, można drukować także kolorem białym i wspomnianym lakierem.

Kolor biały umożliwia poddruk kolorowej grafiki na różnych nie białych powierzchniach np. drewnie, kolorowych tworzywach, szkle, itd. Możliwy jest także zadruk warstwy CMYK kolorem białym np. przy grafice na szkle drukowanej od spodu.

Ekologiczne i ekonomiczne drukarki UV do gadżetów

XpertJet’y wyposażone są w energooszczędne, długowieczne lampy LED-UV (czas pracy to 14.250 roboczogodzin), które mają za zadanie światło-utwardzenie atramentu na powierzchni zadrukowywanego przedmiotu. Efektem użycia technologii LED jest zastosowanie niskich temperatur, przez co możliwy jest druk na podłożach wrażliwych na wysoka temperaturę. Technologię LED cechuje dodatkowo niskie zużycie energii.

Proces druku LED na drukarkach Mutoh serii „UF” charakteryzuje się brakiem lotnych związków organicznych (0% VOC/LZO), brakiem ozonu, brakiem zanieczyszczeń powietrza. Atrament nie wydziela oparów i zapachów na powierzchni zadrukowanego materiału, a jego skład nie zawiera rtęci i ołowiu. W odróżnieniu od rozwiązań konkurencyjnych, urządzenie nie wymaga filtra powierza i może być używane w pomieszczeniu biurowym, usługowym czy w sklepie z nadrukami.

Zużycie atramentu kształtuje się na poziomie 2.72 ml na zadruk całej powierzchni roboczej o pokryciu atramentu 67%. Atramenty są dystrybuowane w opakowaniach 220 ml oraz 800 ml, natomiast kolor biały w opakowaniach 220 i 500 ml.

Przyjazne oprogramowanie

Drukarki UV do gadżetów Mutoh XpertJet wyposażone są standardowo w sterownik dla systemu Windows, umożliwiający druk bezpośrednio z oprogramowania Adobe czy Corel. Duże większe możliwości i komfort użytkowani a zapewni jednak dodatkowe oprogramowanie - Digital Factory UV Mutoh Edition. Dzięki niemu, drukowanie na gadżetach i innych przedmiotach jest jeszcze łatwiejsze. Digital Factory umożliwia na szybkie tworzenie i obsługę formatek, ich pozycjonowanie i wypełnianie, dokładne odwzorowanie kolorów czy też obsługę koloru białego dla grafik rastrowych i wektorowych i wiele więcej.

Dlaczego warto wybrać drukarki UV do gadżetów (i nie tylko) Mutoh XpertJet?

Wielkie możliwości drukarek przy ich kompaktowych, „biurkowych” wymiarach pozwolą na zastosowanie ich w wielu miejscach: od startupów, przez punkty usługowe, agencje reklamowe, zakłady fotograficzne na przemyśle skończywszy. Możliwość bardzo szerokiej gamy materiałów, tym bardziej pozwala, i tak się dzieje, odnieść tej drukarce i ich właścicielom rynkowy sukces. Wystarczy nietuzinkowy pomysł…

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764