logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Drukarkowa rewolucja w Chinach

   12.11.2006, przeczytano 1061 razy

Chińscy producenci drukarek zastanawiają się nad wykupieniem udziałów w zagranicznych firmach z tej branży. Powodem jest masowe zalewanie lokalnego rynku wyprzedażowym sprzętem spoza kraju. W tej sytuacji jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest więc udział w zyskach ze sprzedaży zagranicznych drukarek w Państwie Środka.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/drukarkowa-rewolucja-w-chinach,4739,artykul.html

Analizy rynkowe wykazały, że najlepszym sposobem kontroli nad dostawami drukarek zza granicy będzie wykupienie udziałów w firmach spoza Chin przez rodzime koncerny i kreowanie nowej struktury rynkowej, w której kluczową rolę odgrywaliby lokalni producenci. Chcąc zwiększyć zyski rodzimej gospodarki należałoby ograniczyć import taniego, wyprzedażowego sprzętu.

W krajach Europy i Ameryki masowo wymienia się drukarki atramentowe na laserowe, co stwarza potrzebę pozbywania się zalegajacego w magazynach sprzętu. Szacuje się, że całkowity dochód ze sprzedaży drukarek laserowych oraz ich komponentów do 2010 roku będzie przekraczał 5 mld USD.

Przewiduje się, że lider na rynku drukarek w Chinach, koncern Lenovo, będzie dążył do całkowitego przejęcia amerykańskiej firmy Lexmark. Są to tylko przypuszczenia analityków, gdyż informacji tej nie potwierdził prezes firmy Lenovo. Producent zapowiedział natomiast, że w ciągu kilku lat firma planuje wzmocnić swoją pozycję na rynku międzynarodowym, tworząc silną konkurencję dla innych wiodących producentów.

Źródło: Vnunet

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764