logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Drukarnia Archidiecezjalna w Katowicach po raz kolejny stawia na technologię Agfa Graphics

  PR 29.10.2010, przeczytano 2946 razy
ilustracjastrzałka

Drukarnia Archidiecezjalna w Katowicach to jeden z najbardziej doświadczonych użytkowników rozwiązań CtP firmy Agfa Graphics w naszym kraju. Pierwsza naświetlarka CtP tego producenta rozpoczęła tu pracę przed sześcioma laty. W ostatnim czasie wysłużony sprzęt został wymieniony na nowoczesny, kompletny system CtP oparty na naświetlarce :Avalon N8-12S. W obecności licznych gości z całej Polski 21 października w drukarni odbyło się oficjalne uruchomienie systemu CtP oraz nowej, półformatowej maszyny drukującej Heidelberg Speedmaster SM 74-5+L. Uroczystość zbiegła się z obchodami 25-lecia istnienia tego zasłużonego zakładu poligraficznego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/drukarnia-archidiecezjalna-w-katowicach-po-raz-kolejny-stawia-na-technologie-agfa-graphics,11514,artykul.html

W 2004 roku w Drukarni Archidiecezjalnej został uruchomionypełnoformatowy system CtP oparty na naświetlarce Agfa Galileo Violetpracującej w technologii fioletowej. Inwestycja ta oznaczała przejściez tradycyjnej technologii CtF (gdzie też stosowano rozwiązanie AgfaGraphics – naświetlarkę Avantra 30) na cyfrową produkcję formdrukowych. Rok 2010 przyniósł kolejny krok do przodu w zakresieprzygotowalni – zakup rozwiązania bazującego na technologii termicznej.Mówi Andrzej Kałuziński, dyrektor Drukarni Archidiecezjalnej:Wychodzimy z założenia, że żywotność sprzętu CtP wynosi ok. 5-6 lat.Dlatego zdecydowaliśmy się na wymianę dotychczas stosowanejnaświetlarki Galileo na nowe urządzenie, także w formacie B1. Z uwagina wieloletnią, bardzo udaną współpracę z Agfa Graphics oraz pozytywnedoświadczenia z rozwiązaniami tego producenta i jego polskim serwisem,przy inwestycji w nowy system CtP zdecydowaliśmy się na sprawdzonegopartnera.
Dostarczony do Drukarni Archidiecezjalnej system CtP składa się zpełnoformatowej naświetlarki termicznej Agfa :Avalon N8-12S owydajności 14 płyt B1/h (drukarnia stosuje w niej niewymagającewypalania pozytywowe płyty :Energy Elite), wywoływarki Agfa :Elantrix125SX, stackera GrafoTeam 48B, dwóch urządzeń do odbitek próbnych –kontraktowego Epson Stylus Pro 4880 i impozycyjnego HP DesignJet 510oraz serwera HP ML 150. Całość jest sterowana systemem :ApogeePrepress, który – przy okazji instalacji nowych urządzeń – zostałzaktualizowany do wersji 6.0 i zawiera wiele dodatkowych opcji. Systemrozpoczął pracę w katowickiej drukarni w lipcu, od razu przejmując 100%prac wykonywanych przez zakład. Są wśród nich książki, albumy,materiały firmowe, teczki, mapy, katalogi, kalendarze, plakaty, gazetkireklamowe, czasopisma, foldery, broszury i inne materiały reklamowe.Około 40% z nich to zamówienia ze strony instytucji kościelnych,pozostałe 60% zlecają klienci zewnętrzni. Mówi Andrzej Kałuziński: Wnowym systemie naświetlamy ok. 700 m2 płyt miesięcznie, dlatego jegowydajność – rzędu 14 płyt/h – jest dla nas zupełnie wystarczająca. Samatechnologia zastosowana w urządzeniu pozwoliła z kolei na wykonywanienawet najtrudniejszych prac. Nasi operatorzy szybko zapoznali się znowymi funkcjami systemu :Apogee 6.0, a samo wdrożenie przebiegłobardzo sprawnie i nie spowodowało żadnych przerw w produkcji. Nowysystem zastąpił dotychczasowe rozwiązanie CtP, podnosząc wydajnośćdziału przygotowalni o ok. 50%.

25-lecie Drukarni Archidiecezjalnej
Nowe, tegoroczne inwestycje – system Agfa :Avalon N8-12 i maszynadrukująca Heidelberg Speedmaster SM 74-5+L – zostały uroczyścieprzekazane do użytku 21 października, podczas uroczystościuświetniającej 25-lecie Drukarni Archidiecezjalnej. Wzięli w niejudział m.in.: najważniejsi hierarchowie kościoła z diecezji śląskiej zks. abp. Damianem Zimoniem – metropolitą katowickim; Piotr Uszok –prezydent Katowic; przedstawiciele firm, które dostarczyły nowerozwiązania; dziennikarze prasy branżowej; klienci drukarni oraz jejpracownicy. Spotkanie rozpoczęło się mszą św. w archikatedrze ChrystusaKróla odprawioną przez ks. arcybiskupa Damiana Zimonia. Jego kolejnaczęść miała miejsce w siedzibie Drukarni Archidiecezjalnej. Przy tejokazji głos zabrali: Andrzej Kałuziński – dyrektor drukarni oraz ks.Rudolf Brom – jej poprzedni, wieloletni dyrektor, który zapoznał gościz bogatą i bardzo ciekawą historią drukarni. Uruchomiona zostałaoficjalnie w 1985 roku, choć jej początki sięgają lat 30. ubiegłegowieku, kiedy to dla potrzeb powstałej w 1920 roku Diecezji Katowickiejzałożono Księgarnię św. Jacka wraz z Drukarnią Katolicką. Do 1992 rokufunkcjonowała jako Drukarnia Diecezjalna, od tamtej pory działa podobecną nazwą.
Następnie wystąpili przedstawiciele dostawców obu niedawno wdrożonychrozwiązań. Krzysztof Pindral, prezes Heidelberg Polska, przedstawiłnajważniejsze informacje na temat maszyny Speedmaster SM 74-5+L i jejproducenta, natomiast z zaletami nowego rozwiązania CtP uczestnikówspotkania zapoznał Maciej Baur – product manager w firmie AgfaGraphics. Wymieniając poszczególne elementy systemu, szczególną uwagęzwrócił na „centrum dowodzenia”, czyli sterujące nim oprogramowanie:Apogee Prepress 6.0 Automate, które – za sprawą wykupionego przezdrukarnię kontraktu technologicznego – będzie niebawem aktualizowane donajnowszej wersji 7.0. Maciej Baur wymienił liczne dodatkowe opcje, wjakie wyposażony jest wdrożony w katowickiej drukarni systemprodukcyjny: dwa moduły rastrujące (PDF Render), zalewkowanie (InRenderTrapping), tworzenie plików CIP-3 (InkDrive), obsługę prooferów zsymulacją rastra (HardCopy Proofing) i podglądu rastrowego. Przedstawiłteż pokrótce schemat funkcjonowania całego rozwiązania CtP i jegowspółpracy z maszyną drukującą poprzez pliki CIP-3 pozwalające nawstępne ustawianie kałamarzy farbowych.

Po prezentacjach dostawców ks. abp Damian Zimoń poświęcił oba noweurządzenia, a następnie – podczas zwiedzania drukarni – zzainteresowaniem wysłuchiwał dodatkowych informacji na temat ichpraktycznego stosowania. Podczas wizyty w studiu prepress jegoprzewodnikami byli Maciej Baur i Michał Śliz – regionalny kierowniksprzedaży Agfa Graphics, którzy odpowiadali na pytania dotyczące samejfirmy, jak też nowo zainstalowanego systemu CtP. Spotkanie zakończyłosię poczęstunkiem, który był okazją do mniej formalnych rozmów na tematjubileuszu Drukarni Archidiecezjalnej i jej najnowszych inwestycji wnowoczesne rozwiązania poligraficzne.

Źródło: PrintInPoland

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Ambasada Ukrainy przygotowała kampanię „Dziękuję Ci, Polsko!”
Ambasada Ukrainy w Rzeczypospolitej Polskiej oraz Komunikacyjne Media Centrum przy Ambasadzie Ukrainy w RP przygotowali kampanię komunikacyjną „Dziękuję Ci, Polsko!” ("Thank You, Poland!"). Jej celem jest podkreślenie wdzięczności Ukraińców wobec Polaków za ogromną pomoc w łagodzeniu skutków pełnoskalowej wojny, wywołanej przez Rosje, w której do dzisiaj cierpi naród...
Bartłomiej Stańczak liderem teamu ING w Mediahub
Bartłomiej Stańczak jako media communication director dołączył do domu mediowego Mediahub. Został liderem zespołu kompleksowo pracującego dla ING Banku Śląskiego SA, kluczowego klienta agencji.
Żabka Jush w nowej kampanii przekonuje, że czasami lepiej nie mieć czasu na zakupy
Kampania „Czasami lepiej nie mieć czasu na zakupy” jest kontynuacją zeszłorocznej komunikacji „No i super, że nie macie czasu na zakupy”. To odpowiedź Żabki Jush na sytuacje spotykające każdego z nas, kiedy wizyta w sklepie jest niemożliwa z różnych względów. To właśnie wtedy możemy zdecydować się na szybkie zakupy online....
Panasonic prezentuje nową generację monitorów klasy premium
Aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na profesjonalne monitory klasy premium, Panasonic Connect Europe zaprezentował najnowszą generację monitorów LCD 4K UHD – serię SQ2H, które pozwalają na pracę w trudnych warunkach oświetleniowych. Niezawodne monitory dostępne są w siedmiu rozmiarach ekranu - od 43 do 98 cali - i idealnie nadają się do sal konferencyjnych...
Leaseplan świętuje 60 lat obecności na świecie globalną kampanią
LeasePlan, wiodąca firma świadcząca usługi Car-as-a-Service z 1,9 mln pojazdów zarządzanych w blisko 30 krajach, obchodzi sześć dekad świadczenia usług wynajmu długoterminowego samochodów. Z okazji urodzin firma przygotowała globalną kampanię „60 years of matchmaking” oraz wyjątkową ofertę urodzinową dla małych i średnich firm.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764