logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

CASE STUDY: Drukarnia Cardilla - Jak przenieść stałych klientów do Internetu?

  PR 03.06.2016, przeczytano 2450 razy
ilustracjastrzałka

Case study warszawskiego producenta kart plastikowych - Cardilla to znakomity przykład na to, że system web to print to sposób nie tylko na pozyskanie nowych klientów, ale przede wszystkim na usprawnienie obsługi stałych klientów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/drukarnia-cardilla---jak-przeniesc-stalych-klientow-do-internetu,28800,artykul.html

Cardilla to drukarnia od 8 lat specjalizująca się w produkcji kart plastikowych. W serwisie cardilla.eu znajdziemy między innymi: karty plastikowe, identyfikatory, legitymacje, smycze i akcesoria.

Cardilla to drukarnia potrafiąca elastycznie dostosować się do potrzeb każdego klienta. W swojej ofercie firma posiada zarówno druk offsetowy jak i cyfrowy, co pozwala firmie realizować zamówienia we wszystkich nakładach. Wszystkie zlecenia są realizowane według wyśrubowanych standardów, co gwarantuje najwyższą jakość wydruków. Kolejnym wyróżnikiem Cardilla jest to, że wszystkie wysyłki zamówień realizowane są bezpłatnie, na koszt dostawcy.


 
Na potrzebę przygotowania niniejszego Case Study przeprowadziliśmy wywiad z założycielem i właścicielem Cardilla - Michałem Borkowskim. Michała zapytaliśmy o kluczowe momenty przy implementacji systemu Key2Print i wynikające z niej korzyści dla jego firmy.

#1 Wyzwania:

  • Przeniesienie obsługi stałych klientów do Internetowego systemu Key2Print - automatyzacja i przyśpieszenie obsługi
  • Usprawnienie zarządzania procesami produkcji poprzez użycie systemu Key2Print.
  • Zwiększenie konwersji z pozyskiwanego ruchu na stronie oraz oszczędność czasu pracowników potrzebna na obsługę zamówień.
  • Automatyzacja obsługi stałych klientów firmy.
  • Budowanie nowoczesnego wizerunku firmy.


#2 Wdrożone rozwiązania:

  • System Key2Print 2.0.
  • Dedykowany layout do systemu.


#3 Sukces:

Przenieś klientów do systemu

Kluczowym etapem podczas implementacji systemu Web to Print do drukarni jest przeniesienie do systemu obecnych/stałych klientów. Skuteczne wykonanie tego etapu upraszcza drogę drukarni do sukcesu. Udane przeniesienie klientów pozwala nam na szybkie przetestowanie i nauczenie się zasad jak działa system. Poza tym nasi stali klienci otrzymają kolejną wartość dodaną do współpracy z naszą drukarnią.


 

Jak w Cardilla poradzono sobie z tym etapem?

Drukarnia Cardilla rozpoczęła od segmentacji klientów. Najwięksi klienci otrzymali dostęp do przygotowanych dla nich kont w systemie, a także zostali przeszkoleni przez pracowników firmy z obsługi systemu. Na potrzebę mniejszych klientów firma przygotowała specjalną procedurę, której kluczem był odpowiednio przygotowany email informujący o zmianach.

Podczas tego etapu właściciel firmy Michał Borkowski kierował się zasadą:
To ma być ułatwienie, a nie przymus”.

Jakie efekty przyniosło takie podejście? Duża część klientów nauczyła się samodzielnego korzystania z systemu. Pozostali jednak i tacy, którzy nadal wymagają bezpośredniej obsługi. Nikomu to jednak nie przeszkadza, bo jak zostało wspomniane na początku, Cardilla to firma elastyczna i dostosowująca do oczekiwań swoich klientów.

System Key2Print to olbrzymie ułatwienie także przy obsłudze bezpośredniej. Nawet jeżeli klient oczekuje wyceny telefoniczną bądź mailowej to pracownik może dużo szybciej i łatwiej ją przygotować - wystarczy parę kliknięć i mamy już ofertę wysłaną z systemu do klienta.

Kolejne kroki klient może już wykonać samodzielnie poprzez system lub dalej bazować na kontakcie bezpośrednim z handlowcem. Cardilla szacuje, że oszczędność czasu dzięki użyciu systemu jest znaczna. Poprzednio, kiedy firma nie korzystała z systemu Key2Print przetworzenie zamówienia i zamknięcie wszystkich szczegółów trwało średnio około 15 minut. Obecnie proces ten został zautomatyzowany i wszystko dzieję się błyskawicznie.

15 minut oszczędności na każdym zamówieniu.

Z systemu, a zarazem w pełni automatycznych zamówień w Cardilla korzystają głównie agencje, drukarnie i pośrednicy. Mogą oni w ten sposób bardzo szybko uzyskać wycenę i przesłać ją dalej do swojego klienta. Klienci bezpośredni oczekują raczej bardziej spersonalizowanej obsługi. Wówczas pracownik obsługi Klienta Cardilla, po przeprowadzeniu wywiadu z Klientem, samodzielnie wprowadza ofertę/zamówienie. Dalej system wykonuje już wszystkie kolejne etapy automatycznie. Jak wspomina właściciel firmy to spore ułatwienie i oszczędność czasu.


 

Jakie są główne korzyści z implementacji systemu dla firmy Cardilla?

Główną korzyścią z implementacji jest oszczędność czasu pracowników. Większość procesów w firmie dzieję się teraz automatycznie, powiadomienia dotyczące realizacji zamówień są tak przygotowane, że pracownicy znają dokładne szczegóły zamówienia.

Cardilla korzysta również z możliwości marketingowych systemu, tworzenie rabatów i promocji dla poszczególnych grup klientów usprawnia komunikację marketingową.

Jakie korzyści system przynosi dla klientów?

Klienci nie muszą oczekiwać na wycenę. Wszystko odbywa się automatycznie i natychmiastowo. Dodatkowo system ułatwia budowanie wizerunku nowoczesnej i postępowej firmy. Klienci doceniają, że firma stara się ułatwiać ich pracę i chętniej do niej wracają.

Stoisko Cardilla można było odwiedzić także na targach Remadays 2016, podczas których firma prezentowała możliwości systemu za pomocą tabletów. Przyniosło to bardzo dobre efekty, Klienci chętnie oglądali możliwości nowego serwisu. Właściciel firmy Cardilla wspomina, że widać było sporą różnicę w postrzeganiu firmy w porównaniu do zeszłorocznych targów. Klienci doceniają możliwości i nowoczesność strony, ponieważ chcą korzystać z przejrzystych i interaktywnych rozwiązań.

Na stronie cardilla.eu można sprawdzić jakie możliwości posiada system Key2Print i jak je najlepiej wykorzystać.

Stoisko Cardilla będziecie mieli okazję spotkać podczas targów Festiwal Marketingu 7-8 września 2016 roku w Warszawie.

Źródło: Key2Print

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764